recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH A110 og Win2003 filserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH A110 og Win2003 filserver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stormers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH A110 og Win2003 filserver
    Sendt: 05-April-2009 kl. 17:13

Jeg har en PCH A110 hvor der ikke er plads til fere filer på den indbyggede harddisk. Derfor vil jeg nu til at bruge min win2003 server til filserver.

Såvidt jeg har forstået findes der to muligheder for dette i forbindelse med en PCH. NFS shares og SMB shares. Jeg har ikke kunnet finde ud af at sætte nogen af de 2 typer op.

Jeg har derfor følgende spørgsmål:

1. Hvilken type skal jeg vælge. Eller skal det gøres på en helt anden måde?
  2. Vil i vejlede mig i at sætte den bedste metode op (eventuelle links til vejledninger ville være perfekt)?
  3. Ville der være mere ide i at lave serveren om til linux? For øjeblikket bruger jeg ikke rigtig windows serveren til noget.

På forhånd tak for hjælpen.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 18:20
1) Med nyere PCH firmware er SMB og NFS lige hurtige
2) Se PCH wiki for opsætning på PCH (jeg antager at du har en SMB share på din Windows server)
3) Ja, Linux rocks. (seriøst svar: kun du kan afgøre om Windows eller Linux er bedst for dig; jeg kunne aldrig drømme om at køre Windows på en server, men dine præferencer er givetvis anderledes end mine).

Redigeret af JesperLund - 05-April-2009 kl. 18:20
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 17:56
Muligvis ikke relevant men hvorfor ikke bare udskifte HD med en større HD? Så slipper du også for at pc/server skal køre (koster penge i strøm)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu