Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flannagan
Ny bruger
Oprettet: 18-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: PCH A110 udfald Sendt: 12-Juni-2010 kl. 00:02 |
Hej
Jeg har haft min pch a110 i ca halvandet år nu, og har været rigtig glad for den... - indtil nu. De sidste par uger er den begyndt at drille, hvilket udmønter sig i udfald, hvor både billed og lyd forsvinder i 2-3 sekunder af gangen.
Udfaldene kommer sån' lidt i klumper... - der er i hvert fald ikke noget tydeligt mønster. Jeg vil gætte på, at der i snit er 1-2 udfald i minuttet. Her til aften opdaterede jeg så fw'en - uden held.
Når udfaldet står på, viser selve TV-skærmen input-detaljerne (input 1 - hdmi - 1080P). Udfaldene kommer både når jeg streamer fra den interne HD og fra USB (wd passport) - ja selv, når jeg bare navigerer rundt i menuen. Jeg har tjekket alle kablerne indtil flere gange, men de er, som de skal være. Jeg kører signalet igennem min receiver (Denon avr 1909) og den vej over i TV'et (Pio krp-500a).
Jeg har googlet problemet, men har ikke fundet de vise sten endnu.. - et par steder, er der en kort kommentar om, at det er en kendt bug, men at der ikke findes en løsning. Er der en eller anden af Jer kloge hoveder herinde, der kender til problemet - og evt en løsning?
På forhånd tak :-)
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 10:43 |
Det er ikke nogen "kendt bug" men lyder som et HDMI handshake problem.
Enten mellem afspiller og receiver eller mellem receiver og skærm
Det kan skyldes kabel kvalitet eller kabel længde et eller andet sted i kæden, og løses normalt med andre kabler - men kan også skyldes en inkompatibilitet mellem eks. HDMI implementeringen på receiver og afspiller (den slags er desværre ikke helt unormalt). Så løses det nogen gange med firmware opdatering af receiver og/eller afspiller. Er receiveren ny i kæden eller har du hele tiden kørt gennem denne receiver uden problemer ?
Start med at prøve at forbinde afspiller direkte til en HDMI indgang på skærmen udenom receiver og se om du stadig får udfald.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Flannagan
Ny bruger
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 15:02 |
Hej spawn
Tak for svar.
Jeg har kørt med samme setup hele tiden, så der er ingen ændringer, der kan ha forårsaget udfaldene.
Du nævner HDMI strømmen, og jeg kører faktisk med 2 x 10 m HDMI kabler til- og fra receiveren.
Jeg har ikke lige pt et kort HDMI kabel jeg kan koble direkte i mellem Popcorn'en og TV'et, men det vil jeg lige få fat i og prøve af, en af de kommende dage.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 16:07 |
Flannagan skrev:
Hej spawn
Du nævner HDMI strømmen, og jeg kører faktisk med 2 x 10 m HDMI kabler til- og fra receiveren.
|
Av - det er med 99% sikkerhed problemet
Har du ikke mulighed for at køre med kortere kabler ? ellers vil jeg anbefale at sætte en booster på
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Flannagan
Ny bruger
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 19:40 |
Jeg har netop bestilt et kort HDMI kabel på 0,75 m, så pch'en ryger direkte i pio'en.
Jeg har alligevel et optisk lydkabel fra pio'en og over til receiveren.
Du vil så nok spørge hvorfor jeg overhovedet har kørt med de lange HDMI-kabler ;-)
- det kommer sig af, at jeg har renoveret vores 1. sal, og i den forbindelse lavede jeg bla en kabelkanal i TV-væggen og ned til skunken, hvor jeg har indbygget receiveren. Og for at være på den sikre side, smed jeg 2 HDMI kabler i kanalen med det samme.
Og det har jo fungeret indtil nu, så jeg så ingen problemer i at køre med så lange kabler (de er "kun" 7,5 m har fundet ud af).
MEN som sagt, så har jeg lige bestilt et kort kabel...
|
 |
DavidRas
Ny bruger
Oprettet: 13-Juni-2010
Point: 5
|
Sendt: 13-Juni-2010 kl. 12:50 |
Jeg har haft flere underlige problemer med min PCH-A110, inklusiv det du skriver nu. Alle gange har det hjulpet at hive strømmen fra PCH'en natten over, hvorefter den har virket fremragende igen dagen efter.
|
 |
Flannagan
Ny bruger
|
Sendt: 13-Juni-2010 kl. 20:41 |
Hej DavidRas
Jeg har faktisk aldrig strøm på den, med mindre jeg bruger den - min bedre halvdel går MEGET op i, at INGENTING står på standby her i huset ;-)
Men tak for inputtet :-)
|
 |
Flannagan
Ny bruger
|
Sendt: 16-Juni-2010 kl. 22:02 |
Så har jeg fået mit korte kabel og udfaldene er væk... - dejligt, men det samme er DTS-lyden på receiveren!?
@Spawn: Jeg kan se, at du også har et Pio KRP-500A som jeg, samt en Denon receiver - må jeg spørge hvordan dine settings ser ud (receiver-input, TV- og PCH-output).
Jeg har stillet på kryds og tværs, på alle 3 enheder nu, og jeg er ved at blive vanvittig.
Før, hvor jeg kørte PCH'en direkte i receiveren med det lange HDMI-kabel, detectede den selv DTS lyd. Nu kan jeg kun få lov at vælge i mellem alle de her simulerede surround-modes...
Jeg kan lige nævne, at på receiverens display, vises kun input i FR og FL, altså stereo.
TV'et "Digital lydudgang" står til PCM.
PCH'ens setup (audio/video) ved feltet "DTS": Analog (PCM). Der kommer ingen lyd til receiveren hvis "DTS" er sat til enten "Digital (RAW)" eller "DTS-HD (RAW)".
Jeg er på ingen måde HIFI-ørn og er totalt newbie, men det ligesom at det er TV'et der er stopklodsen... - kan det ikke sende DTS videre...??
|
 |
voegel
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
|
Sendt: 22-Juni-2010 kl. 14:50 |
Hvis du vil have dts, skal du sætte DTS til Digital(RAW).
Du kan enten føre hdmi fra popcorn > receiver > tv
eller føre et optisk kabel fra pch til receiveren.
HUSK hdmi audio on, hvis du bruger hdmi løsningen.
Dit optiske kabel fra pio til receiver er vel kun til at få almindelig stereo lyd fra tv'et ud i højttalerne.
Tror næppe du kan køre dts den vej.
|
Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921
Jamo S606 HC3 sæt
Popbox V8
D-link DNS-323 nas with funplug
D-link dir-655 XTREME N router
Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
|
 |
Flannagan
Ny bruger
|
Sendt: 22-Juni-2010 kl. 22:10 |
Hej Voegel
Jeps, jeg er næsten klar over, at jeg skal uden om Pio'en med selve lyden. Der var som tidligere skrevet ingen problemer med DTS, da jeg kørte direkte fra PCH'en til receiveren med HDMI.
Så nu må jeg bare ud og ha' mig endnu et kabel og køre lyden separat over i receiveren...
- det var vist godt, at jeg i sin tid lavede en ordentlig kabelkanal i væggen ;-)
Tak for input
|
 |