|
PCH og synology |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Februar-2015 kl. 09:05 |
Hej,
Mon popcorn hour c200 kan ikke Monte netværksdrev fra min 414j synology. "Cannot resolve the host name" er fejlen. PcH anvender Samba til netværk Mount. Det virker mod win 7 og win 8 enheder, men altså ikke mod synology ting. Kan nogen hjælpe ? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tjahh - den siger at det værtsnavn du angiver ikke kan findes på netværket - så det må være forkert...
|
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
kan du ikke bare bruge NFS istedet
|
|
![]() |
|
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Tak. Jeg fandt løsningen for lidt siden.
Brugeren Guest skal tildeles læse og skriverettigheder på systemet. Så virker det. .. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Jeg mener ikke at guest-brugeren har et password - det betyder i praksis at alle der kan logge på dit netværk (evt. trådløst) får læse- og skriveadgang til de aktuelle mapper på din nas og potentielt set kan se (og slette) alle dine filer...
Jeg vil anbefale at disable din gæstebruger, oprette en specifik konto til medieadgang, give den et password samt læserettigheder til de mediefiler/-mapper der skal være adgang til og benytte denne bruger fra dine afspillerbokse. |
|
![]() |
|
Er helt enig i din bekymring.
Heldigvis er der password på Guest kontoen på min DS414 enhed. Har en konto til medie-læsning - men af en underlig årsag SKAL Guest kontoen også have rw-rettigheder til de fil-shares som skal mountes med Samba fra PCH enheden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |