recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH og synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCH og synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCH og synology
    Sendt: 22-Februar-2015 kl. 09:05
Hej,
Mon popcorn hour c200 kan ikke Monte netværksdrev fra min 414j synology.
"Cannot resolve the host name" er fejlen.
PcH anvender Samba til netværk Mount. Det virker mod win 7 og win 8 enheder, men altså ikke mod synology ting.
Kan nogen hjælpe ?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 10:47
Tjahh - den siger at det værtsnavn du angiver ikke kan findes på netværket - så det må være forkert...
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 11:38
kan du ikke bare bruge NFS istedet 
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 13:22
Tak. Jeg fandt løsningen for lidt siden.
Brugeren Guest skal tildeles læse og skriverettigheder på systemet. Så virker det.
..
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 14:32
Jeg mener ikke at guest-brugeren har et password - det betyder i praksis at alle der kan logge på dit netværk (evt. trådløst) får læse- og skriveadgang til de aktuelle mapper på din nas og potentielt set kan se (og slette) alle dine filer...
Jeg vil anbefale at disable din gæstebruger, oprette en specifik konto til medieadgang, give den et password samt læserettigheder til de mediefiler/-mapper der skal være adgang til og benytte denne bruger fra dine afspillerbokse.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 15:04
Er helt enig i din bekymring.
Heldigvis er der password på Guest kontoen på min DS414 enhed.
Har en konto til medie-læsning - men af en underlig årsag SKAL Guest kontoen også have rw-rettigheder til de fil-shares som skal mountes med Samba fra PCH enheden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu