recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCTV tripleStick HD 292e mpeg4 dvbc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCTV tripleStick HD 292e mpeg4 dvbc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCTV tripleStick HD 292e mpeg4 dvbc
    Sendt: 14-Januar-2015 kl. 11:20
Hej!

Efter en del søgning rundt omkring, er jeg ikke blevet klogere endnu.
Er der nogen herinde, der ved/måske endda erfaring med, om:
PCTV tripleStick HD 292e
understøtter mpeg4 kanaler via DVBC (jeg skal bruge den på Yousee).

Det skrives alle steder som "dvbT -mpeg2/4" og dvbc mpeg2. Men jeg ved ikke om det er underforstået at når chippen kan tage kombinationen af dvbt mpeg4, så kan den også på et dvbC signal?

Den skal bruges til de ukrypterede kanaler, men jeg vil selvfølglig gerne have HD kanalerne på mpeg4 med også.

Redigeret af bcravn - 14-Januar-2015 kl. 11:22
/Bjarke
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 20:21
Som jeg læser det på uk siden, så burde der ingen problemer være. Dog er det alligevel skrevet med forbehold, da jeg ikke har kunne noget som bekræfter at den kan, eller afkræfter det for den sags skyld.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 13:46
Jeg spurgte producenten, og fik følgende svar:
Citér

It should work with both MPEG2/MPEG4 with the right MPEG4 codec. This is unfortunately not included and I am not sure where you can get one with 3rd party software

---

Best regards,
Christopher

Mail:   cvaks@hauppauge.se
Jeg ved dog ikke om et sådan codec er til at skaffe, da jeg jo håbede det kunne klares i hardwaren...

/Bjarke
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af bcravn bcravn skrev:

Jeg spurgte producenten, og fik følgende svar:
Citér

It should work with both MPEG2/MPEG4 with the right MPEG4 codec. This is unfortunately not included and I am not sure where you can get one with 3rd party software

---

Best regards,
Christopher

Mail:   cvaks@hauppauge.se
Jeg ved dog ikke om et sådan codec er til at skaffe, da jeg jo håbede det kunne klares i hardwaren...
Det er normalt Codec i afspiller programmet der håndterer MPEG2/MPEG4 dekodning med DVB-T/C tunere.
Der findes masser af gratis codecs, hvis det ikke er med i afspiller program.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 20-Januar-2015 kl. 15:13
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 20:37
h.264 er indbygget i windows (mpeg2 er til gengæld ikke mere)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 21:19

Installer LAV filter, så har du det hele. Ved ikke lige hvor det er bedst at hente dem, da de bliver installeret automatisk, når jeg installerer mit SW (DVBViewer)

Det fungerer bare!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 19:33
Det viste sig at det ikke var noget problem at modtage Yousee's HD kanaler i HD/mpeg4.. Desværre er TVtuner konceptet præcis lige så elendigt som det var da jeg for mange år siden legede med analoge tunere :(
PCtv center (producentens egen) virker helt perfekt. Men da det skulle bruges til stream, var det ikke så brugbart. Der er 2 indbyggede "servere" i PCTV, den ene virker slet ikke. Den anden er lyden langt ude af sync.
DvbViewer understøtter den ikke.
Dvblogic gør, men her er der konstant pixelfejl og udfald (hvor der ingen problemer er i PCtv). Derudover koster den ca 2 x 200kr i licens, så er det er lydt dyrt for så dårlig kvalitet.
Så selvom dens stream direkte ud i m3u er super lækker, og "næsten" virker i Plex, og helt fint i VLC, er de mange udfald desværre lidt træls.
TVheadend "virker".. om end driver og firmware er pokkes bøvlet, og jeg har endnu ikke fået den til at scanne nogle mux's. (selvom enheden bliver loaded og fundet uden problemer)
Forsøgt på en RPI2.

Så den ender nok desværre i skuffen, og kan så glæde mig over at den kun kostede ca 600 kr :/

/Bjarke
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af bcravn bcravn skrev:

Desværre er TVtuner konceptet præcis lige så elendigt som det var da jeg for mange år siden legede med analoge tunere :(

Det tvivler jeg på, at ret mange herinde vil være enige med dig i. 

Men hvorfor køber du også en tuner som ca. ingen andre end dig, bruger herinde, i stedet for at vælge en af de gængse ? 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 09:47
Hvilken anden usb dvb-c tuner ville du vælge?

Jeg kender godt til HDhomerun, men der er prisen, trods alt, også noget højere.

/Bjarke
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 10:21
Jeg tror jeg ville gå efter en fra Terratec, eller Hauppauge - jeg har f.eks. denne, som fungerer upåklageligt : http://www.proshop.dk/Video-audio-grabber/Hauppauge-WinTV-HVR-930C-2190502.html

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 10:47
Find en brugt HDHomeRun - der er både den nye og gamle model til salg på DBA i samme prisleje som du har givet for den anden.
Eneste forskel på de 2 modeller er at den gamle har 2 antenne stik (kan køre DVB-T og DVB-T samtidig), og den nye model kan man vist fange via UPNP.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu