|
PCTV tripleStick HD 292e mpeg4 dvbc |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2015 kl. 11:20 |
|
Hej!
Efter en del søgning rundt omkring, er jeg ikke blevet klogere endnu. Er der nogen herinde, der ved/måske endda erfaring med, om: PCTV tripleStick HD 292e understøtter mpeg4 kanaler via DVBC (jeg skal bruge den på Yousee). Det skrives alle steder som "dvbT -mpeg2/4" og dvbc mpeg2. Men jeg ved ikke om det er underforstået at når chippen kan tage kombinationen af dvbt mpeg4, så kan den også på et dvbC signal? Den skal bruges til de ukrypterede kanaler, men jeg vil selvfølglig gerne have HD kanalerne på mpeg4 med også. Redigeret af bcravn - 14-Januar-2015 kl. 11:22 |
||
/Bjarke
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som jeg læser det på uk siden, så burde der ingen problemer være. Dog er det alligevel skrevet med forbehold, da jeg ikke har kunne noget som bekræfter at den kan, eller afkræfter det for den sags skyld.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
|
Jeg spurgte producenten, og fik følgende svar:
Jeg ved dog ikke om et sådan codec er til at skaffe, da jeg jo håbede det kunne klares i hardwaren...
|
||
/Bjarke
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Der findes masser af gratis codecs, hvis det ikke er med i afspiller program. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 20-Januar-2015 kl. 15:13 |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
h.264 er indbygget i windows (mpeg2 er til gengæld ikke mere)
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Installer LAV filter, så har du det hele. Ved ikke lige hvor det er bedst at hente dem, da de bliver installeret automatisk, når jeg installerer mit SW (DVBViewer) Det fungerer bare!
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
|
Det viste sig at det ikke var noget problem at modtage Yousee's HD kanaler i HD/mpeg4.. Desværre er TVtuner konceptet præcis lige så elendigt som det var da jeg for mange år siden legede med analoge tunere :(
PCtv center (producentens egen) virker helt perfekt. Men da det skulle bruges til stream, var det ikke så brugbart. Der er 2 indbyggede "servere" i PCTV, den ene virker slet ikke. Den anden er lyden langt ude af sync. DvbViewer understøtter den ikke. Dvblogic gør, men her er der konstant pixelfejl og udfald (hvor der ingen problemer er i PCtv). Derudover koster den ca 2 x 200kr i licens, så er det er lydt dyrt for så dårlig kvalitet. Så selvom dens stream direkte ud i m3u er super lækker, og "næsten" virker i Plex, og helt fint i VLC, er de mange udfald desværre lidt træls. TVheadend "virker".. om end driver og firmware er pokkes bøvlet, og jeg har endnu ikke fået den til at scanne nogle mux's. (selvom enheden bliver loaded og fundet uden problemer) Forsøgt på en RPI2. Så den ender nok desværre i skuffen, og kan så glæde mig over at den kun kostede ca 600 kr :/ |
||
/Bjarke
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|
Det tvivler jeg på, at ret mange herinde vil være enige med dig i. Men hvorfor køber du også en tuner som ca. ingen andre end dig, bruger herinde, i stedet for at vælge en af de gængse ?
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
|
Hvilken anden usb dvb-c tuner ville du vælge?
Jeg kender godt til HDhomerun, men der er prisen, trods alt, også noget højere. |
||
/Bjarke
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|
Jeg tror jeg ville gå efter en fra Terratec, eller Hauppauge - jeg har f.eks. denne, som fungerer upåklageligt : http://www.proshop.dk/Video-audio-grabber/Hauppauge-WinTV-HVR-930C-2190502.html
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Find en brugt HDHomeRun - der er både den nye og gamle model til salg på DBA i samme prisleje som du har givet for den anden.
Eneste forskel på de 2 modeller er at den gamle har 2 antenne stik (kan køre DVB-T og DVB-T samtidig), og den nye model kan man vist fange via UPNP.
|
||
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |