recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PDA, iPhone, tablet-PC osv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPDA, iPhone, tablet-PC osv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Emne: PDA, iPhone, tablet-PC osv
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 21:28
Jeg må tilstå, at jeg finder markedet uoverskueligt, men søger en mobil, håndholdt enhed med følgende egenskaber:

* Browser, der kan vise HTML websider
* G3 mobilt bredbånd
* WLAN tilslutning
* USB interface  (ikke et krav)
* Screen touch (ikke et krav)
* Windows Mobile software (ikke et krav)
* Mobil tlf. ligegyldigt

Findes sådanne uhyrer på markedet ?

mvh

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 22:38
Jeg har lige købt en HTC Tattoo. Synes den fungerer rigtig godt. Jeg skal lige vænne mig til at skrive beskeder på touch-skærmen, men ellers har det været rimelig uproblematisk. 

At valget faldt på netop denne, var at den er noget mindre end de fleste andre smartphones på markedet, og også billigere. Desuden var det et krav at den kunne synkronisere med google calendar, og det fungerer rigtig godt. 

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 22:40
Jeg har også en HTC, som jeg syntes gør det rigtig godt... Smile
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:02
Med fare for at starte en krig, jeg ved godt at Iphone er en Hype, alle vil have den osv...

MEN, Man skal være en løgner hvis ikke man kan indse at det er den bedste mest brugervenlige UI til dato. samt dækningen af 3. parts programmer er helt abnorm.

Selvfølgelig kan man have nogle "Geeky" behov, som gør at man hellere vil have en Android eller lign. Dog kan man også lege meget med sin Iphone hvis den bliver Jailbreaked. eller er man rimelig meget lagt i håndjern af apple.

Har du set videoen under nyheder med det nye Windows Mobile? det er måske værd at vente på.?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

Med fare for at starte en krig, jeg ved godt at Iphone er en Hype, alle vil have den osv...

MEN, Man skal være en løgner hvis ikke man kan indse at det er den bedste mest brugervenlige UI til dato. samt dækningen af 3. parts programmer er helt abnorm.

Selvfølgelig kan man have nogle "Geeky" behov, som gør at man hellere vil have en Android eller lign. Dog kan man også lege meget med sin Iphone hvis den bliver Jailbreaked. eller er man rimelig meget lagt i håndjern af apple.

Har du set videoen under nyheder med det nye Windows Mobile? det er måske værd at vente på.?
Kan kun give dig ret.

En mobil med Windows Mobile er piv ringe i forhold til at vi er i 2010.

Iphone, Android eller symbian er klart at fortrække.

Jeg har selv en Windows Mobile telefon, brugervenlighed er ikke eksisterende. 
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 07:35
Tror ikke jeg kan sige en eneste ting symbian gør bedre end android eller iphone os. 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:22
Jeg er helt enig med bQvle: iPhone er min klare favorit (eller iPod Touch hvis du ikke ønsker telefondelen, men så mister du også 3g netværk).

Du har skrevet USB tilslutning og Windows Mobile software (som er to ting iPhone ikke kan klare). Hvad er det du ønsker at bruge dem til? Hvis det er nogle programmer du har i tankerne med henblik på windows mobile, så er der en stor chance for at App Store til iPhone har noget lignende.

Alternativt kan du vente på iPad og se hvordan den kommer til at virke. Den er så bare lidt større og derfor ikke helt så mobil, men tilgengæld har den en stor og dejlig skærm, som sikkert bliver rigtigt lækker hvis man skal bruge den meget til at browse websider.

Min oplevelse af windows mobile (jeg har aldrig selv haft en, men prøvet en del) er at det er meget bøvlet, og utroligt grimt og ikke særligt intuitivt interface.
Android er bedre, men interfacet i menuerne er stadig ikke kønt. Det samme med de fleste 3. parts programmer, det ligner altså noget der var pænt var 4-5 år siden (uagtet om funktionaliteten så er god).
HTC's Sense UI ser rigtigt fedt ud (men altså faktisk kun på Homescreen), og selve ideen om at man kan blande widgets og program-genveje er rigtigt god. Eneste problem er bare at for mange widgets clogger hukommelsen og processoren, så telefonen bliver sløv. Dette skulle eftersigende være bedre på de nyere Android telefoner (fx. Nexus One), men jeg har ikke prøvet nogen af dem.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:57
Tak for alle ovenstående svar. Jeg ønsker primært at benytte enheden til overvågning af vores hus, og vil i den forbindelse tilkoble ét eller flere trådløse WLAN IP kameraer til mit netværk, som jeg med en lille håndholdt mobil enhed på farten kan komme i kontakt med via eksempelvis platformen mydlink.com, ligesom jeg ønsker at kunne surfe på nettet, overvåge aktiekurser etc. Derfor ønsker jeg foruden WLAN også G3, idet det ikke alle steder er mulighed for tilkobling til wi-fi netværk. Er jeg totalt på afveje?  Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu