recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PDP-436XDE sammenlignet med nyere plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPDP-436XDE sammenlignet med nyere plasma

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 13:37

Hmmm, hvad med sidste års topmodel fra Samsung?

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 13:42
Nogen der har SET Samsung PS50A766T1, og kan udtale sig kvalificeret om dette tv?

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 13:45

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hmmm, hvad med sidste års topmodel fra Samsung?

nok inden for samme prisklasse og de mangler alle ordentlig 1080P/24 i 2008.

en 2009 bliver sagen en anden
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 21:38
Jeg købte mig et brugt 436XDE.Havde haft et selv for 3 år siden og var meget glad for det dengang. Synes stadig det er et lækkert tv, måske ser det ikke så stærkt ud på spec. Men det giver nu stadig et fornuftigt billede.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 22:22
 - og så er den 43"
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 22:48
AV Precision skrev:
len61 skrev:

Jeg håber ikke det er for meget off topic!!Men hvori ligger forskellene mellem panel typer ,Fra (ved godt G=generation) G6 panel og ,op efter?? Er den stadig lykkelige ejer af pioneer 4280xa som jeg ikke står tilbage for et pana Px80 ,Det er vel ment ,og nok et spørgsmål yil OTTO??

Det betyder ikke noget specifikt rent teknisk, det er bare angivelser for forskellige generationer af udvikling hos de forskellige producenter (på LCD-paneler har man dog en anden angivelse af generationer, men det holder vi lige udenfor - læs på flatpanels.dk hvis du vil vide mere om dét). Det betyder f.eks. at G8 fra Pioneer er nyere end G8 fra Panasonic. Men specifikt for Pioneer, så er det sådan at der fra G6 til G7 ikke skete det store, det var primært chassis-ændringer. G8 var den store omvæltning med KURO, hvor det mest opsigtsvækkende har været sort-gengivelsen, men også mange andre faktorer er blevet forbedret mærkbart. Fra G8 til G9, som er den sidste Pioneer generation, er det igen ikke de store forbedringer, lidt bedre sort men ellers små-justeringer i chassiset. Jeg er helt enig med dig i at et 4280 er et bedre tv end de nyeste Panasonic - det er slet ikke gået så stærkt i de seneste generationer at en ny udgave af et billigere tv er bedre end en gammel udgave af et dyrere tv.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

AV Precision skrev:
len61 skrev:

Jeg håber ikke det er for meget off topic!!Men hvori ligger forskellene mellem panel typer ,Fra (ved godt G=generation) G6 panel og ,op efter?? Er den stadig lykkelige ejer af pioneer 4280xa som jeg ikke står tilbage for et pana Px80 ,Det er vel ment ,og nok et spørgsmål yil OTTO??

Det betyder ikke noget specifikt rent teknisk, det er bare angivelser for forskellige generationer af udvikling hos de forskellige producenter (på LCD-paneler har man dog en anden angivelse af generationer, men det holder vi lige udenfor - læs på flatpanels.dk hvis du vil vide mere om dét). Det betyder f.eks. at G8 fra Pioneer er nyere end G8 fra Panasonic. Men specifikt for Pioneer, så er det sådan at der fra G6 til G7 ikke skete det store, det var primært chassis-ændringer. G8 var den store omvæltning med KURO, hvor det mest opsigtsvækkende har været sort-gengivelsen, men også mange andre faktorer er blevet forbedret mærkbart. Fra G8 til G9, som er den sidste Pioneer generation, er det igen ikke de store forbedringer, lidt bedre sort men ellers små-justeringer i chassiset. Jeg er helt enig med dig i at et 4280 er et bedre tv end de nyeste Panasonic - det er slet ikke gået så stærkt i de seneste generationer at en ny udgave af et billigere tv er bedre end en gammel udgave af et dyrere tv.

hvad er din point med det. for en 428 og 436 er vidt forskellig

Redigeret af xcardman - 19-Maj-2009 kl. 22:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 23:06
436 (G7 panel) er slet ikke på højde med hverken 428 eller Panasonic G10 eller mit CRT tv, for den sags skyld. Sortniveauet og billedkvaliteten som sådan er ikke engang TÆT på. Og så kan du kalibrere den skærm alt det du vil. Jeg ville ikke bytte.

Redigeret af Firebird - 19-Maj-2009 kl. 23:08

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:19

436 (G7 panel) er slet ikke på højde med hverken 428 eller Panasonic G10 eller mit CRT tv, for den sags skyld. Sortniveauet og billedkvaliteten som sådan er ikke engang TÆT på. Og så kan du kalibrere den skærm alt det du vil. Jeg ville ikke bytte.

Den skodder i hvert fald dit CRT godt og grundig i næsten alle enkeltdicipliner( - ikke sortniveau)  . 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Den skodder i hvert fald dit CRT godt og grundig i næsten alle enkeltdicipliner( - ikke sortniveau)  . 

Virkelig?  Not even close... Det har højere opløsning, men det betyder ikke en skid med en afstand på 2 til 2.5 meter til skærmen.  Jeg ville ikke bytte! Når jeg køber et 50" Panasonic V10 eller Samsung 855, kommer mit JVC CRT tv (årgang 2006) i soveværelset, for det er ikke kun fantastisk til analog tv signal, men også fremragende til frække DVD film... 

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu