recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Penge tilbage for TV uden MPEG4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPenge tilbage for TV uden MPEG4

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Fordi at denne klagenævnsafgørelse kun er vejledning og ikke binde, derfor kan alle forhandle let sige nej og så er klagenævnsafgørelse ikke det papir værd det er skrevet på, og det er jo ikke første gang at det sker.

Nu må du bestemme dig.

En klagenævnsafgørelse handler om een sag. Afgørelsens værdi afhænger af, hvordan DENNE SAG ender.

Den afhænger ikke af, hvordan en masse tilsvarende sager ender uden at have været i klagenævnet - og det var det, du begyndte at vrøvle om, og som jeg svarede på.

Redigeret af Allan Olesen - 24-Maj-2010 kl. 16:13
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Fordi at denne klagenævnsafgørelse kun er vejledning og ikke binde, derfor kan alle forhandle let sige nej og så er klagenævnsafgørelse ikke det papir værd det er skrevet på, og det er jo ikke første gang at det sker.

Nu må du bestemme dig.

En klagenævnsafgørelse handler om een sag. Afgørelsens værdi afhænger af, hvordan DENNE SAG ender. Den afhænger ikke af, hvordan en masse tilsvarende sager ender - og det var det, du begyndte at vrøvle om.

Forbrugsklagenævns afgørelse kun er vejledning og ikke binde.

Derfor kan der komme mange hundred tilsvare sager uden at det rykke ved at der muligvis ikke sker noget, og der er ingen der få penge retur.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:18
Øhh... er da lidt noget ævl at det står i kælderen fordi han ikke kan se tv fordi der ikke var mpeg4 i. Kan han da sagtens. Bare ikke HD. Indtil 2012. cirka... Går ud fra vi snakker DVB-T signal.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Øhh... er da lidt noget ævl at det står i kælderen fordi han ikke kan se tv fordi der ikke var mpeg4 i. Kan han da sagtens. Bare ikke HD. Indtil 2012. cirka... Går ud fra vi snakker DVB-T signal.

Det drejer sig jo i grunden ikke over at tv'et har MPEG4 eller ej. Som jeg læser det, har han bare et tv der ikke har MPEG4 og regner med at kunne få det byttet til nyt. Det skal han næppe regne med han får. Der er mange ting der spiller ind. Købsdato, forhandleren, har de bevidst skjult noget for ham, har han evt købt tv'et inden mpeg4 var afgjort osv.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:40
Jeg tror sq også, at jeg vil ringe til TDC og forlange at få pengene tilbage for mit ISDN modem, som jeg har liggende ude i skuret..

/ironi
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Jeg tror sq også, at jeg vil ringe til TDC og forlange at få pengene tilbage for mit ISDN modem, som jeg har liggende ude i skuret..

/ironi
Jeg vil også gerne have penge tilbage for min betamax.LOL
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:52
For ikke at snakke om minidisc'en LOL
Mvh.

Casper
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:59

Derfor kan der komme mange hundred tilsvare sager uden at det rykke ved at der muligvis ikke sker noget, og der er ingen der få penge retur.

Du fatter det stadig ikke, vel?

Du opfordrede alle til at reklamere til butikkerne for at teste, om Forbrugerklagenævnets afgørelser er "det papir værd, de er skrevet på".

Hvis jeg vinder en sag ved en domstol, og du derefter i en identisk sag reklamerer til butikken uden held, vil du så også sige, at min domstolsafgørelse ikke er det papir værd, den er skrevet på? Nej, vel?

Så jeg gentager, igen igen:
Værdien af en afgørelse i en enkeltsag afhænger ikke af, hvordan butikkerne bagefter opfører sig i andre tilsvarende sager.

Redigeret af Allan Olesen - 24-Maj-2010 kl. 16:59
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Du fatter det stadig ikke, vel?

Du opfordrede alle til at reklamere til butikkerne for at teste, om Forbrugerklagenævnets afgørelser er "det papir værd, de er skrevet på".

Hvis jeg vinder en sag ved en domstol, og du derefter i en identisk sag reklamerer til butikken uden held, vil du så også sige, at min domstolsafgørelse ikke er det papir værd, den er skrevet på? Nej, vel?

Så jeg gentager, igen igen:
Værdien af en afgørelse i en enkeltsag afhænger ikke af, hvordan butikkerne bagefter opfører sig i andre tilsvarende sager.

Du fatte hele ikke en pind: Forbrugsklagenævns afgørelse er kun vejledning og ikke binde.

Og Forbrugsklagenævn er ikke det samme som en domstol derfor kan man ikke bruge Forbrugsklagenævns afgørelse til noget overhovede, da det er op til forhandler om han ønske at følge afgørelse eller ej.

Redigeret af Startrek - 24-Maj-2010 kl. 17:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:06

Du fatte hele ikke en pind: Forbrugsklagenævns afgørelse er kun vejledning og ikke binde.

Og Forbrugsklagenævn er ikke det samme som en domstol.

Det ved jeg skam udmærket. Jeg ved også, at det ikke er en pind relevant for det, du skrev om at bestorme butikkerne for at teste værdien af de omtalte afgørelser. Fat det nu:

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:14
I alle tre sage i Forbrugsklagenævns har "Den erhvervsdrivende har afvist forbrugerens krav", derved kan man ikke bruge Forbrugsklagenævns afgørelse til noget i disse sager.

Og derved er "Penge tilbage for TV uden MPEG4" uden relevans.

Redigeret af Startrek - 24-Maj-2010 kl. 17:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:18
Det har stadig ikke noget som helst at gøre med det vrøvl, jeg svarede på. Jeg citerer lige, for du har åbenbart selv glemt, hvad du skrev:

Man kan kun opfordre alle der har købet en tv med MPEG2 tuner, at gå ned i butikke og få det ombytte til et med MPEG4 tuner eller at få penge tilbage, først derefter ved vi om klagenævnsafgørelser er det papir værd det er skrevet på.

Kan du da ikke selv se, at butikkens vilje til at betale penge til dig og mig ikke siger noget som helst af værdien af en klagenævnsafgørelse eller domstolsafgørelse, som en anden person har fået i en anden sag?

Eller mener du heller ikke, at domstolsafgørelser er det papir værd, de er skrevet på, hvis en butik nægter at betale penge tilbage til en anden kunde end den kunde, der anlagde sagen.

Redigeret af Allan Olesen - 24-Maj-2010 kl. 17:22
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu