|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Parter som bakker op om Forbrugerne kan vel stille spørgsmål om "Når nu fabrikanterne er begyndt fremstille Tv med MPEG4 DVB-T/C Tunere, er der så virkelig ingen som kunne få øje på kommende problemer, nu tænker jeg på Dommerne i evt. Voldgiftsager.
![]() Tag nu for eks. YouSee som sender Digitalt i UHF båndet IV eller bånd 4, mens der sendes Analogt i UHF bånd 5, og til dels noget på S-kanalerne. Hos Stofa er det her i Byen analogt i begge
![]() |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
DVB-C er eller har altid været som DVB-C og med MPEG2 digitale signaler.
Men vel at mærke kun i området 110-470MHz, et oprindeligt krav.
De MPEG4 idag er Bagud kompatibel, kunne samtlige indvolverede parter vel også forvente at man ville udbygge eller anvende hele Tv båndene 47 - 870 MHz.
Igen således at korrekte Nye Fladskærme nu burde kunne forventes levere den hele vare; og det er her at sælgere piver når det går dem imod. Jeg har ikke ondt af samme, jeg vil ikke gøres til ansvar for manglende advarsler. Og ganske korrekt, jeg har ikke i sinde vente på en afgørelse før jeg skriver noget ______
![]() Da kunne man med lige så stor ret have forbudt fremstille TV Tunere for digitale signaler at modtage noget som helst imellem 110 og 470MHz, "Fordi dette var med eneret for Udbydere med Digitale tunere og programmer". Fuldt ud ligesom man i starten kunne sig at Tv Tunere med S-kanaler ikke var lovlige. Først S 1-20 og senere S-21 til S-44. Så i min verden gentager ting sig. Redigeret af moho - 25-Maj-2010 kl. 14:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Indbygget DVB-T/C tuner er rimelig, separat skal en sådan koste en tusind lap oveni en almindelig DVB-T modtager. Eller hvor er det jeg misforstår tingenes pris. ![]() Redigeret af moho - 25-Maj-2010 kl. 14:28 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
moho.
Forskelle er, at de domme der er afsagt i Forbrygerstyrelsen, omhandler DVB-T tunere med MPEG4.
Jeg tror kun det er ganske ganske få TV, med DVB-C tuner, der er solgt uden MPEG4 -hvis overhovedet nogen?
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Her linket, der bliver henvist til:
10 fakta om afgørelserne i MPEG-sagernehttp://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Elektronik/Fladskaerms-tv/MPEG2Det bliver morsomt og se, hvad der sker når DVB-T2 MPEG4 overtager DVB-T MPEG4 , hvad vi må formode sker.... så køre hele møllen en gang til.
![]() ![]() Man skulle hellere indføre, at tv-forhandlere har skriftelig formidlingspligt, hvad angår nuværende samt kommende standarder. Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre, men det immervæk tv-forhandlerne som er fagfolk - dog at jeg sjældent har stødt på nogen som rent faktisk ved, hvad de taler om.
Omvendt, mener jeg heller ikke at man kan holde tv-forhandlerne ansvarlige i en branche, der skifter teknologi med lynets hastighed, idet der jo hele tiden er en ny teknologi på vej. Der var jo ingen som fortalte bilkøbere med Oktan 98, at denne type benzin ville udgå i fremtiden. Fik de nogen kompensation...?
Nej, et godt råd må være, at man som forbruger også selv må gøre sit fodarbejde, så man ikke køber katten i sækken... eventuelt læse og stille spørgsmål på Recordere.dk.
![]() Redigeret af Gromit - 25-Maj-2010 kl. 16:06 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Ergo, som jeg skrev: 500,- i afslag, til køb af en DVB-T boks med MPEG4.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
![]() |
Det kræver, at køberne kan læse, så det kan du godt glemme.
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Jeg angav 3 links og gentog den en med et citat direkte i min tekst.
En af de 3 links var til afgørelserne http://www.forbrug.dk/Test-og-raad-foer-du-koeber/Elektronik/Fladskaermstv/Afg%C3%B8relser
Hvor svært kan det være ?
- en tidlig køber får 500 kr, en der købte et dyrt fjernsyn kan hæve købet og en der har købt sidst i 2008 kan hæve kobet pga. det sene tidspunkt.
I kan godt glemme at skrive 'tusinde sider med småt' og få kunden til at skrive under - rådgivningen og informationen skal være afstemt til kundens beslutning og kan ikke bare gemmes væk i 'alt det med småt'
Men en regel kan være, at er det noget der måske skader salget, så skal det nok fortælles, hvis der er andet end rygter. Så undersøg om der er fakta bag rygter - os så fortæl hvad i ved og hvorfra i ved det.
Lars
![]() Redigeret af reslfj - 25-Maj-2010 kl. 19:20 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
![]() Redigeret af Gromit - 25-Maj-2010 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
CrazyFrog ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej Alle sammen. Har selv været i radiobranchen i rigtigt mange år, og har hørt og set en del, og har også fulgt med i denne debat. Jeg orker normalt ikke at deltage i dem, da de ofte kommer alt for langt ud. Men nu er bægeret fuldt, da der er mange ting i denne sag der nærmest skriger til himlen. Jeg undrer mig meget over dette hylekor, hvor forbrugerklagenævnet går forrest. Jeg kan godt forstå at mange har været forvirrede med de ”nye” signaler. Forvirringen er heller ikke blevet mindre af de mange medier der gang på gang er kommet med manglende informationer, eller direkte misvisende informationer. Prøv bare at se på forbrugerklagenævnets egen hjemmeside der så sent som august 2009 har en artikel med ting man skal huske at kigge på når man skal købe fladskærm. Der er ikke nævnt et ord om at man skal spørge om Mpeg4 eller DVB-C modtager ! Ligeledes i deres egen gennemgang af de forskellige typer af modtagere er der nævnt noget om Mpeg4. Dette er også fra oktober 2009 ! Og til de kloge hoveder i disse forums, hvor mange har ikke anbefalet f.eks. Panasonics 42PX80 uden at nævne fraværet af Mpeg4 og DVB-C tuner. I testen på Flatpanels fra oktober 2008 er det ikke nævnt. De fleste forhandlere ville hellere end gerne sælge kunderne op på en større og bedre model, men det kræver at der findes noget på markedet der indeholder de ekstra ting, og ligeledes også at kunderne er villige til at betale merprisen for det. Sjovt nok har tingene aldrig samme relevans når det er noget der koster ekstra. Da man tidligere skulle betale for digitale kabeltv signaler var det ligegyldigt med en DVB-C tuner i manges øjne, og helt sikkert ikke noget man ville betale ekstra for her og nu. Så kunne man altid købe en boks hvis man fik lyst til det. Efter signalerne blev givet fri, er det pludselig dårlig rådgivning fordi de ikke var informeret derom. Jeg tror generelt at der er solgt de varer der var tilgængelige på daværende tidspunkter, og generelt også at kunderne har fået en reel information rundt omkring. Der skal 2 parter til en handel, og både sælger og køber må tage et ansvar. At man i dag bare kan påstå at man er fejlinformeret, og dermed få ret i en klagesag er da helt i modstrid med min retsfølelse. Jeg håber nu at Dansk Erhverv tager sagen op som de har sagt de vil gøre, og dermed få sagen afsluttet med et fornuftigt udfald. Ellers bliver fremtiden meget ”spændende” med alle de ting man så kan få medhold i. Undskyld det lange indlæg.Redigeret af CrazyFrog - 25-Maj-2010 kl. 21:51 |
|
![]() |
|
![]() |
CrazyFrog.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Velformuleret og helt korrekt. Man behøver blot at se hér på siden, hvordan den evindelige pris- og rabatjagt overskygger alt andet!
![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Jeg er også helt enig - for mig, så virker det grotesk at man skal have pengene tilbage i dette tilfælde - og generelt omkring dette problem. Skal alle dem som har købt HD-DVD også have deres penge tilbage nu hvor det er et "dødt" medie? Nej, for alle burde have læst op på lektien inden de købte - HD-DVD tabte kampen mod Bluray, og det er købers ansvar at holde sig oplyst om dette, præcis som med tv. Sælger er i kontakt med flere hundrede kunder hver dag, og hvis han hver gang skal spørge hvordan man får signal, og samtidig holde styr på hvordan man er bedst sikret, om man har Stofa, Yousee, Viasat eller Canal Digital,så synes jeg man forlanger mere end man kan. Det er noget man gør inden man køber . Skræmmende. Er vi ved at få amerikanske tilstande, hvor folk ikke kan regne ud at den friskbryggede kaffe fra automaten er varm med mindre det står med
stor store bogstaver? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |