recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pentax K10d pristilbud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPentax K10d pristilbud

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Foolytot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Pentax K10d pristilbud
    Sendt: 18-Marts-2007 kl. 12:03

Hej Digitalfotografer !

Jeg har været inde på den tyske søgemaskine "Allesklar" og fundet Pentax K10d til 842 euro (ca. 6.700,- danske kroner). Er der nog af jer der har et bedre tilbud ?

Venlig hilsen

  Foolytot   

Foolytot
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2007 kl. 13:36
Tværtimod vil jeg anbefale,at vælge "Koch",som er lidt dyrere ! Der kan man betale m Visa,og jeg har i det hele taget rigtig gode erfaringer m butikken.
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 11:12

Jeg købte et PENTAX K10D tilbage i november 06 (med et lysstærk "indendørs" + et teleobjektiv, begge SIGMA), efter at have testet NIKON D80 og CANON 400D.

Jeg købte det på en fotomesse i City2 og trode samme dag at jeg ville komme hjem med et CANON 400D eller NIKON D80.

Hverken CANON eller NIKON kunne dog levere et lysstærkt indendørs objektiv til en rimelig pris. CANON skuffede også gevaldigt, da jeg fik det i hånden. (Er det bygget til en ungpigehånd?)

K10D er bygget langt mere solidt (vejrbestandigt) end D80 og især 400D.

Hverken CANON eller NIKON har indbygget stabilisator, hvorfor man skal betale ekstre (meget) for ekstra objektiver med stabilisator. (Stabilisering er virkeligt guld værd, om det ligger i huset eller objektivet)

D80 fik endvidere ringere bedømmelser i PopPhoto, end K10D ifm. støj ved forskellige ISO.

Mine SIGMA objektiver er måske ikke de bedste, men de er lysstærke og gode nok til mig.

Jeg overraskes fortsat af K10D's muligheder og kan absolut kun anbefale dette nye udspil fra PENTAX.

Til top
Foolytot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 13:04

Hej Mouse !

Tak for din pæne anmeldelse af Pentax K10D ! Du glemte blot noget af det vigtigste, hvor meget måtte du betale for udstyret ?

Med venlig hilsen

 Foolytot

Foolytot
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 14:02

Jeg mener at have betalt følgende:

K10D: 6500,- (kampagnepris)

SIGMA 17-70mm, 1,4L: 2600,- (Ca.)

SIGMA 70-300mm 2,0L: 1800,- (Ca.)

Det er kun ca. tal idet jeg ikke kan huske priserne her på stående fod.

Som sagt er jeg fortsat meget tilfreds med mit daværende valg af digital kamera. Det er en fed fornemmelse at tage det frem, og man føler sig næsten som en professionel.

Lige et plus og et minus til kameraet:

+ Den interne overførsel fra chippen til SD-kortet er så hurtig, at der ikke dannes kø, hvilket i praksis betyder, at man kan holde knappen i bund indtil kortet er fyldt (uden at frame/sec. på noget tidspunkt reduceres). Det gælder endda også når man tager JPEG og RAW samtidigt.

- Da K10D ligger nærmere det semi-professionelle end amatør niveauet, kan den primære funktionsvælger ikke vælge: sol og strand/skygge/low lux mm. Disse skal findes inde i menuerne. Som amatør troede jeg, at jeg havde behovet for disse funktioner. Men jeg erfarede snart at K10D's AUTO program med dens 11 punkts autofokus tager fortræffelige billeder under meget forskellige forhold. Endeligt har det bevirker, at jeg automatisk vurderer lysforholdene hver gang jeg skyder, hvilket kun har gjort mig til en bedre fotograf. (Det kunne nu også kun gå én vej .

 

Til top
Foolytot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 14:49

Hej Mouse !

Tak for fyldig anmeldelse !

 

Foolytot
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 08:22

Hej!

Nogen som ved om jeg ville kunne anvende mine "gamle" objektiver fra min Pentax mz-5n,på den nye K10?

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:00

Jeg vil mene at netop K10D er bagudrettet kompatibel. Men du må hellere undersøge det ved en forhandler. 

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 20:26

Hej!

Okay-men er der ikke noget med at hvis man bruger objektiver fra et "film" spejl-refleks på et digitalt ditto,så fylder motivet ikke hele rammen?(eller er det noget jeg har drømt)

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 09:54

Motivet vil mig bekendt altid fylde rammen helt ud. Men du har ret i at lyssensoren i digitale kamera ofte er mindre end de analog 35mm. Det bevirker dog kun at du får tilfført en ekstra zoom (som regl omkring de x 1,6).

Det er ok når men anvender en telelinse, men mindre heldigt når man f.eks. ønsker at få hele selskabet med i en lille stue. Af samme årsag vurderede jeg at jeg havde brug for et ca. 18mm lysstærkt objektiv.

Mange producenter, herunder SIGMA, producere objektiver specielt beregnet til digitalkamera.

 

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 10:22

Hej Foolytot

Håber (for dig) at du får dig et K10D og, at det bliver til en god pris.

6700,- er ikke ringe, og du får -mener jeg- langt mere for pengene, end hvis du køber NIKON eller CANON.

Desværre skal man høre lidt af hvert fra diverse fotomagasiner der roser CANON til skyerne (grundet deres store omsætning). Men faktum er at de fleste CANON købere jeg kender, efterfølgende har måtte kaste flere penge ud på bedre objektiver, idet de medfølgende kampagne objektiver som regel er utilstrækkelige.

Har du foresten holdt "den nye" SONY? "En tom madkasse med lækre menuer"  Så fik jeg også den ud mellem sidebenene.

En sidste lækker finesse ved K10D er, (Jeg kan bare ikke lade være) at uanset hvor i dens menuer man befinder sig, skifter den omgående til capture-mode ved et halvt "aftræk" på udløseren.

 Held og lykke med det.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 13:58

Hej!

Den opnår jo "kun" just recommen.på dpreview-bla. fordi at den ikke er så "kniv-skarp" i billedet som bla Canon mfl,-men "soft" som de kalder det.

Men HVIS jeg kan bruge alle mine Pentax objektiver på K10-og måske også min ex. flash-så er det måske det der kan flytte mig fra Canon og tilbage til Pentax

lrev

 

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu