|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Foolytot ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Tak Mouse ! Jeg synes simpelthen, at du har givet mig en stor lyst, til at investere i et Pentax K10D. Jeg havde blot håbet på nogle gode pristilbud. Med venlig hilsen og tak. Foolytot |
|
Foolytot
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Du skal nok forvente nogle begrænsninger mht brug af "analog" flash.Jeg bruger selv mine gamle Nikon objektiver på min Nikon D50 uden problemer.Men min gamle "analoge" Nikon flash kan ikke køre TTL på D50.Alle manuelle funktioner virker dog upåpklagelig.Og netop flashfotografering er en anderledes positiv oplevelse m et digitalt SLR kamera.Man ser og retter fejleksponering omgående |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Okay......må finde en kompetent butik og få det helt på plads.
lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
Peoke ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
Hmm... Havde ellers bestemt mig for at købe canon. men K10D ser ret interessant ud. Det tiltaler mig meget at det kan tåle lidt forskelligt vejr, da det skal med på festival :) Og så faldt jeg også lige over i popphotos review, at det er muligt at tage håndholdte fotos ved lav lukketid, uden at billedet blev rystet. Lige nøjagtigt sådan noget jeg er på udkig efter :) |
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
Peoke ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
Lige et lille sidespring. Er der nogen der ved om det er muligt at printe alle sider ud på en gang, fra de reviews fra dpreview.com? Kan kun finde mulighed for at printe 1 side ud af gangen og ikke alle sider på en gang? :)
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
HenrikN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Når der vurderes skarphed, så tjek lige hvilket objektiv det er med?!? Det er ikke kameraet der er begrænsingen.... Du kan bruge alle dine gamle objektiver og de vil fungere præcis som på dit gamle Pentax. Dog med det plus at du på objektiver med manuel fokus, får hjælp af Autofokus, til at stille skarpt. Og er det A-objektiver, kan kameraet også styre blænde... Så det er 100% bagudkompatibelt. Du kan også bruge din gamle blitz. Jeg har prøvet en ældre Sigma (til Pentax), som alle sagde kun kunne sykronisere op til 1/100 sec, men jeg gik op til 1/180 uden problemer. Jeg har også prøvet en af de helt gamle Osram (dem med det vandrette runde "rør". Det kørte også ved 1/180. Og det har jeg ellers fået at vide ikke skulle kunne lade sig gøre..!! Og har du Pentax i forvejen, ser jeg ingen grund til at skifte mærke. Jeg bliver gladere og gladere for mit. Husk billedestabiliseringen også virker på de gamle objektiver, da stabiliseringen sidder i huset. Jeg har prøvet med min gamle 500mm spejltele, det er bare fantastisk.... |
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! det lyder edder.... godt.....er du HELT sikker? Så ER det jo den jeg skal have....Har bare ikke før nu kunnet få det bekræftet. Har en del objektiver til Pentax....både Pentax og Sigma-det er da for fedt hvis det virker 100% Mit kamera hedder Pentax mz5n og er vel omkring 10år gammelt.Et super kamera,men pludselig var det jo "forældet"!! P.s....ved du hvor man køber k10d billigst? lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
poulsan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Til de Pentax-interesserede: Jeg er sikker på, at det er et udmærket kamera - vær bare lige opmærksom på, at Hoya har købt /fusioneret med Pentax. Og Hoya har vel at mærke ikke stillet garantier for en fortsat udvikling af Pentax - så det KAN blive en dyr investering i denne tid, hvor de forskellige producenter kæmper en hård kamp for at overleve.. Mht. manglende skarphed: dette gælder KUN for JPG - jeg vil absolut anbefale udelukkende at skyde med RAW med dette kamera - og så vil man også opdage, hvor meget mere fleksibilitet man opnår. Jeg har selv et Konica-Minolta Dynax 7D - ca. 1 år efter jeg købte det, lukkede firmaet deres kamera division - men HELDIGVIS overtog Sony deres lens mount (samt ca. 200 gamle Minolta ingeniører) - så min velvoksne investering i objektiver er forhåbentlig sikret...men det viser blot, at det i et lange løb er sikrest at satse på Canon /Nikon, der nok ikke lige forsvinder fra markedet - ihvertfald hvis man (som jeg) køber dyrt ind af top-klasse objektiver... |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
"Når der vurderes skarphed, så tjek lige hvilket objektiv det er med?!? Det er ikke kameraet der er begrænsingen...."skrev HenrikN Hej! jo-i dette tilfælde er det...nærmere bestemt billed-censoren som får skylden. Man konkluderer faktisk at lillebror k100 er bedre på jpeg lrev Redigeret af lrev på jobbet - 01-Juni-2007 kl. 13:55 |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
HenrikN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Jeg læste en norsk test for nogen tid siden, og der spillede det næsten lige op med Nikon D200. Der er kommet ny firmware til K10D, hvor billedebehandling skulle være optimeret, plus der er kommet en række nye funktioner... Jeg har objektiver som er er mere end 20 år gamle og de virker uden problemer, så jeg her helt sikker. Ang. Hoya, så er jeg ikke så nervøs. Samsung har jo de samme kameraer, og har satset på Pentax. Deres målsætning er at lave verdens bedste kameraer. Så jeg tror ikke det stopper nu. Samsung er jo ikke en af de små... |
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
![]() |
|
![]() |
Det billigeste sted jeg har fundet er: http://www.pixmania.com/dk/dk/416192/art/pentax/k10d.html http://www.technikdirekt.de/main/en/foto/fotodigital/digital e-slr/120575/-/Article.html? Husk det er valgt som årets kamera i både Japan og Europa, så jeg tror ikke det udgår sådan lige med det samme... |
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Tak for hjælpen......jeg kan se at man kan finde til noget nær samme pris i DK.....omkring 6500,0kr for huset alene. Rettelse:Nej...det er faktisk billigere i DK......her incl optik:
http://www.onlineprice.dk/product.asp?product=422&sub=0& amp;page=1 lrev
Redigeret af lrev - 02-Juni-2007 kl. 08:22 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |