recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Penthouse Bioen (Opdateret 17-05-13)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Penthouse Bioen (Opdateret 17-05-13)

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
jkk1989 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jkk1989 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 15:48
Hej Kampus, Hvordan forkert? :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 15:58
De hænger, så vidt jeg kan se på billederne, i siden og foran siddepladsen. Lyden skal jo komme så langt bagfra som muligt i et 5.1 setup. Prøv at tjekke det her:
Til top
jkk1989 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jkk1989 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 16:33
Det korrekt at det skal komme så langt bagfra som muligt..
Men! nu er det jo dipol højttalere, og måden de er sat op på er taget ud fra Jamo's egen anbefalinger, det er prøvet at hænge dem på bagvæggen, men gav faktisk et meget dårligere resultat end at hænge dem 60-100cm fra bagvæggen også på sidevæggen, som de gør nu.. Meget af lyden reflekere jo ind på væggen, og det giver faktisk den rigtig "Følelse" af at lyden kommer direkte bagved en. Jeg er ihvertfald langt mere tilfreds med måden de hænger på nu, end da jeg forsøgte på bagvæggen :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 16:50
Jeg har selv dipole B&W højttalere. Måske skulle jeg prøve din opsætning, hvis du mener det lyder bedre. Tror bare ikke det dur' hos mig da der er meeeget langt til sidevæggene.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 17:34
Hvilken Sanyo projektor har du sat op?
Til top
jkk1989 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jkk1989 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har selv dipole B&W højttalere. Måske skulle jeg prøve din opsætning, hvis du mener det lyder bedre. Tror bare ikke det dur' hos mig da der er meeeget langt til sidevæggene.
Kampus, det er ihvertfald værd at prøve :)
Til top
jkk1989 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jkk1989 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvilken Sanyo projektor har du sat op?
Hov, den havde jeg helt geltm at skrive på, det er en Z3000
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 18:53

Lyden skal jo komme så langt bagfra som muligt i et 5.1 setup. Prøv at tjekke det her:

Der står da ikke noget om at det skal komme så langt bagfra som muligt, men derimod: "these speakers should be placed to the side of your seating position".
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Lyden skal jo komme så langt bagfra som muligt i et 5.1 setup. Prøv at tjekke det her:

Der står da ikke noget om at det skal komme så langt bagfra som muligt, men derimod: "these speakers should be placed to the side of your seating position".
Ja formuleringen skulle nok ha' været:
Lyden skal komme så langt bagfra som muligt når sofaen står op mod bagvæggen
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 08:03
kan du ikke fortælle lidt om touch screenen og hvordan den virker. Synes tit det driller at køre med to  skærme i to forskellige opløsninger. Er det 100% stabilt?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

kan du ikke fortælle lidt om touch screenen og hvordan den virker. Synes tit det driller at køre med to  skærme i to forskellige opløsninger. Er det 100% stabilt?

Jeg kører også med en delt skærm og en touchscreen, hvor den har opløsning på 1024x768 og tv'et kører 1080p.

Det kører med shared desktop og jeg har undladt at lægge ikoner på den del som vises på tv'et ligesom at start menuen i bunden kun er på touch screen. Baggrunden er sat til sort, så der er helt mørkt på tv'et.
Mediecenter softwaren (mediaportal) er sat til at starte på skærm 2 i fullscreen.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 08:36
ok, og det kører bare altid? Synes opsætningen smutter en gang i mellem.
Hvad koster en billig touchskærm nu om dage?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu