|
Penthouse Bioen (Opdateret 17-05-13) |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | |||||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
med dipole Højtaler skal man altid sidde i 0-fasen dvs på linje.
|
|||||||
![]() |
|||||||
jkk1989 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 268 |
||||||
Jeg køre ikke Touchskærmen sammen med de andre ting, MediaPC'en, og skærmen køre udelukkende for sig selv (koblet sammen via HDMI), også er PC'en koblet på anlægget via Optisk kabel, grunden til dette er jeg egentlig kun bruger Touchen som Jukebox til at afspille netradio, og alt mit musik som ligger på min NAS Server, og sådan nogle små ting, også har min Receiver ikke 2 HDMI ud, så ville kræve ydeligere investeringer at få til at virke
![]() Tilgengæld vil jeg godt anbefale dig T230H Touchen, den funger rigtig godt, og er lækker at styre, Full HD, og HDMI ind, også til en pris af de 2300,-
|
|||||||
![]() |
|||||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||||||
skal du ikke have et større lærred?? så kunne du rykke dine fronter ned på linie med centeren. 90" på 6m afstand er ikke ret meget. jeg sidder ca 3,0m...hvilket faktisk er tæt på minimum i forhold til THX standarden
|
|||||||
![]() |
|||||||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
||||||
|
|||||||
.....
|
|||||||
![]() |
|||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||||
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
men dipole bør hænge 90 grader fra centeren. da det er det eneste sted de to enheder udfaser hinanden.
|
|||||||
![]() |
|||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||||
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
de to enheder spiller i modfase. for at de kan udfase hinandnen skal du høre begge enheder lige højt......altså lige ud for højtaleren , når den er mont på væggen. De giver en mere difus lyd som er svært at stedbestemme. Det som man giver afkald på er detaljer, da man ikke høre lyden direkte fra enhederne, men reflektioner fra vægen. Håber det kunne bruges
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Jamen de spiller da i fase. Og surround HT skal da ikke hænge 90 grader ud for center. Hvad er det nu for noget...
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
hvis centeren er 0 grader er ss-højtalerne 90 grader , altså på linie med lyttepositionen.
check det her link fra THX
Dipole fungere ikke efter hensigten hvis de hænger på bagvægen. den optimale pladsering ER 90 grader. I en ægte dipole er der to diskanter , to mellem toner og en bas . de to diskanter og mellemtoner spiller i modfase. de enheder der peger fremad mod center/front er i fase med de andre højtaler. De enheder der peger mod bagvægen spiller i modfase. hvis du er i tvivl om hvad hensigten , kan du jo prøve at sætte noget musik på din nye afspiller
![]() giver det mening nu??
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Næh, for jeg bruger ikke mine dipole til stereo musik. Og ved blu-ray koncerter har det lydt sådan at vokalen står klippefast i center. Så jeg forstår ikke helt problemet
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
det var mere for at give dig forståelsen af hvordan Dipole surround højtalere virker
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |