recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Penthouse Bioen (Opdateret 17-05-13)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Penthouse Bioen (Opdateret 17-05-13)

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 09:01
med dipole Højtaler skal man altid sidde i 0-fasen dvs på linje.
Til top
jkk1989 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Århus, Denmark
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jkk1989 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

kan du ikke fortælle lidt om touch screenen og hvordan den virker. Synes tit det driller at køre med to  skærme i to forskellige opløsninger. Er det 100% stabilt?
Jeg køre ikke Touchskærmen sammen med de andre ting, MediaPC'en, og skærmen køre udelukkende for sig selv (koblet sammen via HDMI), også er PC'en koblet på anlægget via Optisk kabel, grunden til dette er jeg egentlig kun bruger Touchen som Jukebox til at afspille netradio, og alt mit musik som ligger på min NAS Server, og sådan nogle små ting, også har min Receiver ikke 2 HDMI ud, så ville kræve ydeligere investeringer at få til at virke Wink

Tilgengæld vil jeg godt anbefale dig T230H Touchen, den funger rigtig godt, og er lækker at styre, Full HD, og HDMI ind, også til en pris af de 2300,-
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 10:38
skal du ikke have et større lærred?? så kunne du rykke dine fronter ned på linie med centeren. 90" på 6m afstand er ikke ret meget. jeg sidder ca 3,0m...hvilket faktisk er tæt på minimum i forhold til THX standarden
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Lyden skal jo komme så langt bagfra som muligt i et 5.1 setup. Prøv at tjekke det her:

Der står da ikke noget om at det skal komme så langt bagfra som muligt, men derimod: "these speakers should be placed to the side of your seating position".
Ja formuleringen skulle nok ha' været:
Lyden skal komme så langt bagfra som muligt når sofaen står op mod bagvæggen
Korrekt ville være at skrive at lyden skal komme 90-110 grader din lytte position
.....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Lyden skal jo komme så langt bagfra som muligt i et 5.1 setup. Prøv at tjekke det her:

Der står da ikke noget om at det skal komme så langt bagfra som muligt, men derimod: "these speakers should be placed to the side of your seating position".
Korrekt ville være at skrive at lyden skal komme 90-110 grader din lytte position
Takker for specificeringen. Det er også det der fremgår af Dolby-linketBig smile
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 11:46

Takker for specificeringen. Det er også det der fremgår af Dolby-linketBig smile

men dipole bør hænge 90 grader fra centeren. da det er det eneste sted de to enheder udfaser hinanden.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

men dipole bør hænge 90 grader fra centeren. da det er det eneste sted de to enheder udfaser hinanden.
Den forstår jeg ikke rigtigt lige...Confused
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Den forstår jeg ikke rigtigt lige...Confused

de to enheder spiller i modfase. for at de kan udfase hinandnen skal du høre begge enheder lige højt......altså lige ud for højtaleren , når den er mont på væggen. De giver en mere difus lyd som er svært at stedbestemme. Det som man giver afkald på er detaljer, da man ikke høre lyden direkte fra enhederne, men reflektioner fra vægen. Håber det kunne brugesSmile
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:10
Jamen de spiller da i fase. Og surround HT skal da ikke hænge 90 grader ud for center. Hvad er det nu for noget...Confused
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 21:25

Jamen de spiller da i fase. Og surround HT skal da ikke hænge 90 grader ud for center. Hvad er det nu for noget...Confused

hvis centeren er 0 grader er ss-højtalerne 90 grader , altså på linie med lyttepositionen.
check det her link fra THX
Dipole fungere ikke efter hensigten hvis de hænger på bagvægen. den optimale pladsering ER 90 grader. I en ægte dipole er der to diskanter , to mellem toner og en bas . de to diskanter og mellemtoner spiller i modfase. de enheder der peger fremad mod center/front er i fase med de andre højtaler. De enheder der peger mod bagvægen spiller i modfase. hvis du er i tvivl om hvad hensigten , kan du jo prøve at sætte noget musik på din nye afspillerWink hvor vokalen står skarp pladseret i midten af dine fronter. herefter tager du ht kablet fra een af dine fronthøjtalere og bytter om på plus og minus. Nu aggere de på nøjagtig samme måde som dine dipole ss-højtalere. hør nu det samme nummer igen.............nu vil du have svært ved at pladsere vokalen.
giver det mening nu??Smile

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 21:57
Næh, for jeg bruger ikke mine dipole til stereo musik. Og ved blu-ray koncerter har det lydt sådan at vokalen står klippefast i center. Så jeg forstår ikke helt problemet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 22:37

Næh, for jeg bruger ikke mine dipole til stereo musik. Og ved blu-ray koncerter har det lydt sådan at vokalen står klippefast i center. Så jeg forstår ikke helt problemet

det var mere for at give dig forståelsen af hvordan Dipole surround højtalere virker
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu