|
Permanent deaktivere 2G på Android mobil? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2015 kl. 22:37 |
Jeg vil rigtig gerne være helt fri for 2G (Edge) på min Android mobil til daglig. Jeg ser ingen grund til at min mobil i ny og næ hopper på Edge, når jeg ved at der er et acceptabelt 3G og/eller 4G signal hvor jeg befinder mig. Det sker heldigvis kun sjældent, men det sker... For mig at se er 2G et levn fra fortiden, med mindre man befinder sig i nogle yderområder, så hvorfor ikke slå det helt fra.
Jeg har fundet ud af hvordan jeg slår det fra i en "skjult" menu på telefonen, hvilket er vanvittigt nemt og virker efter hensigten. Den skiftede fra Edge til 4G øjeblikkeligt, da jeg prøvede det af. Så langt så godt. Mit problem er at den nulstiller indstillingen ved genstart af telefonen, således at den igen tillader sig selv at gå på 2G/3G/4G. Er der nogen der ved hvordan jeg "låser" indstillingen - således at den kun nulstilles, såfremt jeg selv aktivt vælger at ændre den tilbage igen?
|
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå, jeg fandt efterfølgende selv ud af svaret, efter at have spurgt herinde i går aftes. Hvis der skulle være andre interesserede i det samme, kommer svaret her:
Den korte udgave: Det er ikke muligt at deaktivere permanent. Den vil altid nulstille ved genstart. Den lange: Der findes "en halv løsning" på problemet. Det er muligt at oprette en genvej på sin home screen, der åbner den skjulte menu hvor man slår 2G fra. Med denne genvej kan man slå 2G fra på rundt regnet 5 sekunder, hvis man har behov for det. Så som udgangspunkt fortsætter man altså med at have en mobil der kan skifte mellem 2G/3G/4G, men hvis man befinder sig et sted hvor den, i et irriterende omfang, hopper på Edge selv om 3G/4G åbenlyst burde være tilgængeligt, kan man tvinge den over på 3G/4G netværket på få sekunder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |