recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

Besvar Besvar Side  <1 5556575859 75>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 19:27
Playmaker er jo den trådløse AirPlay/DLNA modtager, som vel kan alt det du leder efter? Den kan så blot også betjenes med en Beo4. Den har ikke understøttelse af IWS.

IWS tillader heller ikke i sig selv streaming til højttalerne direkte uanset hvad - der skal pt. både en Playmaker og en Wireless Transmitter til før det virker. Eller en Essense og en wireless Transmitter. Så det vil være en betragtelig udgift at gå helt trådløst på B&O.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 20:15
Netop!, og da jeg allerede havde købt Apple TV 3 boksen for at kunne
se Netflix, var det lige ud af landevejen at træffe det valg jeg beskriver.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 20:42

Det findes utallige muligheder for at få trådløs lyd med Xeo 3 sættet. Pris 11.799. Kr. - her.  

Adapter BeoVision TV tilsluttes et sæt Xeo 3.

Redigeret af Peter Pan - 01-November-2017 kl. 18:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 08:23

I går kom DR's nye streamingtjeneste DR TV -  Jeg har fået lagt iOS DR TV App på min iPad,
og kan nu streame til BeoVision 7-40 via ATV. Læs mere her- og hent div. apps.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 19:13

Lidt nyt siden sidst.

En forsinket fødselsgave. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:38

Mit digital & analog audio system anno 2015 -

Januar 2013 købte jeg "E-Mu 0404 PCIe Digital Audio System Pro Sound Card" 24-bit/192
kHz S/Pdif In/Out for 995 kr. for at kunne genetablerer min digitale lydtilslutning, som på min
tidligere computer. Generelt drejer det sig om at undgå Windows egen lydbehandling.

Med digital/analog-konverter på et godt lydkortet vil lyden, også fra den analoge udgang være
markant bedre end fra computerens indbyggede/onboard lydkort.

For at kunne høre forskellen skal de afspillede filer selvfølgelig være i en god kvalitet, dvs. helst
losless filer. Så mine lydfiler på NAS-serveren er Flac filer. Højtalernes kvalitet er bestemt også
rigtig vigtig for at få glæde af den bedre lydkvalitet! Her er Dynaudio's aktive trådløse Xeo 3
højttaler fantastiske.

Gode billeder her - http://info.av.hc360.com/2011/10/191017382630.shtml

Redigeret af Peter Pan - 24-September-2015 kl. 13:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 13:27

Lidt nyt - til mit set-up -

Mit 9 år gamle Cybercity modem har været ustabilt et stykke tid. Idag er min Internet udbyder Telenor,
som nu har fremsende en kombineret Thomson Technicilor TG788VN V2 Router/Modem. Nu ville mit
problem så være at alt mit trådløse grej skal have de nye informationer, et job jeg gerne vil undgå.

Da min gode IT ven var overbevist om at min eksisterende Cisco Linksys E3000 router er den bedste
af de to. Så han besluttede at Telenors router skulle sættes op til kun at være modem, og Linksys E3000
fortsat skulle være min trådløse Wi-Fi router. Dermed blev det heller ikke nødvendigt at ændre koder på
mit trådløse grej. Super. Jeg kan sige at dette stunt tog han et par timer sette op. Men nu virker det.

GL. Cybercity modem.

Streaming af musik og Netflix køre bestemt bedst, når hjemmets netværker er ok.

Til top
Casperjuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2015
Sted: Aarhus N
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casperjuhl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 14:11
Hej Peter Pan 

Jeg har søgt flere steder på nettet om svar på mine B&O spørgsmål og samtlige steder anbefaler de at kontakte dig. 

Jeg har et Beolab 14 5.1, som skal bruges til et ikke B&O tv. 
Jeg har dertil en receiver: Denon AVR-X3100W 
Jeg har endnu ikke købt kabler dertil endnu, da jeg ikke er helt sikker på hvilke jeg skal købe. 
Jeg har tænkt mig at bruge Pre-out udgangen på receiveren, da jeg kan forstå dette er den bedste løsning.
Her skal jeg bruge 3 stk. RJ45 til Phono han:
https://www.av-cables.dk/Phono-han-til-RJ45/phono-han-til-rj45-kabel-hvid-3-m.html

Jeg har dog fået fortalt at før at højtalerne tænder rigtigt, skal der bruges en trigger-enhed.
Er dette noget som er indbygget i kablerne jeg har linket til, eller skal der bruges en anden løsning?

Jeg håber du kan hjælpe mig 

Mvh
Casper
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 15:02
Der skal ikke bruges trigger enhed til Beolab 14,

Med hensyn til trigger er noget der hører det gamle B&O til, altså før Tue trådte til som direktør.

Get HIFI or die trying c",
Til top
Casperjuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2015
Sted: Aarhus N
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casperjuhl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 16:12
Okay, tak for svar.
Jeg har en kammerat, som har samme anlæg, han bruger ikke pre-out, men derimod det medfølgende kabel, også tilsluttet en receiver.
Han har problemer med, at højtalerne slukker, hvis han for eksempel muter lyden i et par minutter.
Er det fordi han ikke benytter pre-out eller har han måske sat det forkert op? :) 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 18:46
Hvis ikke en B&O højttaler får trigger-strøm, så vil den slukke når der er pause i musikken. Hvad enten den er tilsluttet med pre-out eller - for BL14's tilfælde - direkte i effektudgangen på forstærkeren.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 20:34
 Slettet grundet fejl. 

Redigeret af Peter Pan - 26-April-2015 kl. 22:54
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5556575859 75>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu