recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2019 kl. 09:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 09:02



Redigeret af Peter Pan - 18-Marts-2020 kl. 11:34
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 14:19
Gab, hvor mange gange har du skrevet det på forskellige forum. Gå ud og nyd solen.
    carsten
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 16:55

@ CARS10

Du kan da få et link til Kiran, og se hvordan han restaurerer sit hus, hvis du finder det mere interessant.
Se her. Nu du alligevel se på tråde istedfor at nyd solen. Big smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 11:29
Juni-2012 -- Købte jeg en Medion NAS netværksharddisk som jeg nu har haft glæde af i 8 år. 

Medion MD 86407 - Pris 845 Kr.
 
Med integreret DLNA-Server (UPNP, Twonky Media).
 
 
Den har meget beskedne mål.
 
 
Første hånds indtryk.
 
Det gik nem at installere NAS-serveren til det trådløst netværk, og Oppo BDP-93 EU's
USB dongle fandt min den nye NAS-Server den med det samme. Det går lidt hurtigere 
at finde mapperne, end på mit USB memory-sticks (beskrevet på side 31).
 
 
 
 
 
Play liste fra Nas server via Oppo BDP-93 på Beoision 7.
 
------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------
 
På computeren har jeg disse genvejes ikoner, så er det bare at trække filer til  musik-video - billeder
mapperne. Det fungere fint, og giver et fint overblik over det indlagte. Der er også mulighed
for at benytte NAS-serverens eget program til dette. Der medfølger en Danske manual.
 
------------------------------------------------------------ ---------------------
 
 
 
 
 
         Beskrivelse.   (Opdatering)
 
 

Der er to måder at tilgå denne Nas - serveren.
 
 
 
Medion's eget pogram på Nas Serveren.
 
____________________________________________________________ _____
 
Jeg har valgt at kunne lægge div. ind i mapperne fra min computer via ikonet -
 
 
 
Eks. fra musik mappen -
 
 
Her er det bare at åbne en af mapperne, så kan man omdøbe / eller slette hvis man vil. 
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------
 
Her ses vejen gennem NAS mapperne til eks. musikvideoer via 8player app'en på iPad.
 





 
Med AirPlaye af musikvideo'er fra min NAS server, via min iPad / 8Player app'en
til ATV 3/ TV, kan musikvideo'er ikke afspille i den rækkefølge de er lagt ind på
NAS severen før "Native Player" i 8Player app'en, er sat i aktiv. 

"Native Player" er her i aktiv, og så køre musikvideo mp4 filerne i rækkefølge som jeg ønsker det.



Redigeret af Peter Pan - 30-September-2019 kl. 08:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 09:18
Rep. af BeoCenter 9300, udført af Martin=Dillen, som har repareret B&O privat
i mere end 30 år.

Nu er en reparation, en ny printet monteret FM tuner på min BeoCenter 9300
næsten ligemeget efter at YouSee lukkede for FM signalet via mit kabel tv. -
Det var anden gang, den blev fornyet, forrige (brugt) holdt i 6 år. Martin limede
samtidigt div. glasplader, som havde det med at gå løs med tiden. Men har du
en BeoCenter 9300 kan dette indlæg måske hjælpe dig, vis du får problemer.



BeoCenter 9300 - Fra 1993 til år 2000.

Er lågerne på BeoCenter 9000/9300/9500 begyndt at åbne trægt ?

Skal de motor-drevne låger hjælpes med et lille skub for at åbne helt, er det nok en
god ide at få nogle nye remme på låge-motorerne. En rensning og smøring af diverse
lejer mm. vil også være en god ide. Om du selv kan gøre det, er op til dig at vurdere.



Her ses BeoCenter 9300 inside.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
felsby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felsby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 10:42
lækkert Beocenter! pb sendt.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 11:30

Problem med Apple TV 3, startede for et par måneder siden.

ATV3 boksen tænder normalt, men slukker IKKE ved tryk på røde OFF taste på Beo4. Kontrol lys
på ATV3 boksen slukker, men tænder så igen.

Jeg har så været inde og se den seneste ATV3 software version er 7.4 (808). Så problemet er 
sikkert opstået med denne opdatering.

Min ATV3 boks med HDMI tilslutning aktiveres med tryk på 'ATV', via Beo4. Dette er opsat sådan
i PUC liste i mit BeoVision 7 Mk. III TV.

Aktiver jeg så 'TV' tasten = YouSee HD DVB tuner og ser lidt tv, og slukker mit tv igen, så slukker
ATV3 næsten hver gang. Så det er til at leve med. 

Apple TV 4K har for nylig fået ny opdatering. Andre har skrevet om linende oplevelser efter Apple 
TV 4K's seneste opdatering. Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 08:37
Jeg løste problemet med en afbryder på 230V kablet til ATV3 boksen. Wink

Redigeret af Peter Pan - 24-Oktober-2020 kl. 10:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 07:19
Havde B&O haft mod og råd, havde f.eks en Yanaha surround forstærker, og lignende
produkter nok haft et mere smart Beo design. Men B&O har hverken råd eller mod, Cry
og så må folk jo købe hvad de kan få.
.
Når jeg fælder en tåre, er det grundet det dilemma, at den fysiske størelse på f.eks Yamaha
skyldes der skal være plads til forstærker, og en masse Phono udgange. Men Beo kunder
er i mindretal, med hensyn til at benytte aktive højttaler. Vi har kun brug for en forforstærker
med diverse dekoder. Men da vi er i mindretal bliver prisen højere på en surround forforstærker. 
.
Dette rammer også B&O selv om de vil spare div. forstærkere, og vil kunne skabe en designet
surround forforstærker med mindre dimensioner. En surround forforstærker har jo per definition
pre-out. Personligt er jeg så gennem tiden nået frem til at mine passive BeoVox Penta, som
jeg benytter som front højttaler, spiller langt bedre når de får 2 x 500 Watt. Det er der ikke
mange af de surround receiver vi ser, der kan levere. Mit øvrige 5.1 setup består af aktive højttaler.
.
Derfor vil jeg alligevel altid benytte mine to ICEpower moduler til mine BeoVox Penta, og hente
pre-out signaler på surround forforstærkerns front højttaler udgang. Det gør det endnu mere
meningsløst, at være nødt til at købe en surround receiver, istedet for en surround forforstærker. 
.

.
Da mit BeoVision 7-40" Mk III TV ikke holder evigt, forbereder jeg mig på at mit næste TV bliver
et LG 55" OLED Cx TV. Sådan kan jeg genbruge gulvstand og min BeoLab 7-4 centerhøjttaler i
et LG tv setup.
.


Redigeret af Peter Pan - 16-December-2019 kl. 09:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 08:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 09:10
Så blev det desværre ikke i år fruen fik det længe ønsket oled rulle tv i jule gave. Big smile
LG har valgt at udskyde deres ‘rollable’ OLED TV til 2. halvdel af 2020. - Læst her.
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu