|
|
Besvar ![]() |
Side <1 15161718> |
Forfatter | ||
onkeldunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Tak Det var nemlig også min pointe til at begynde med. Det er som med alle andre ting man brænder for. Jeg kan ikke smage forskel på en rødvin til 500,- og en til 5000,-, men det er jeg sikker på at der er nogen der kan. En af mine venner klagede over at alle nye biler lignede hinanden og at man ikke kunne se forskel på dem. Se, det fik mig op af stolen, for det er noget af det jeg brænder mest for og set med mine øjne er der kæmpe forskel. Så det afhænger af øjenene der ser |
||
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI Anthony Gallo MPS Sub Onkyo 876 Logitech Squeezebox Duet(s) Logitech Harmony 895 Sony Playstation 3 Samsung SMT-H3126PVR |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
OttoAV ( - og de fleste andre herinde) kan drikke en kasse øl, - og stadig se forskel . . . Philips´en er sikkert et fint TV til dine forældre, og en masse andre. Det behøves man ikke at retfærdiggøre ved at holde den op mod et TV som befinder sig i en helt anden liga. Redigeret af Lennon - 15-Maj-2009 kl. 12:33 |
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
Kan de heller ikke se forskel på om de har solbriller på eller ej?
|
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
fodbold er jo også delt op i forskelle ligaer. banen og målene ser ens ud. men der er en kæmpe forskel på, hvor meget spillerne løber ![]() Redigeret af xcardman - 15-Maj-2009 kl. 12:42 |
||
![]() |
||
Mr. Pioneer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Forkert tråd
Redigeret af Mr. Pioneer - 15-Maj-2009 kl. 13:13 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
så kan det vel ses på hvid og rødt, det er nok ikke kun otto der har den mening.
Men lige for at forsvare phillips en smule, så er de alså blivet bedre og synes faktisk efterhånden at det er sony der halter efter, hvis man ser bort fra deres 46-55x4500 serie. Redigeret af xcardman - 15-Maj-2009 kl. 13:03 |
||
![]() |
||
onkeldunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Jeg prøver ikke at retfærdiggøre noget som helst - du misser min pointe. Min påstand er, at det er ikke alle der kan se forskel med mindre de får udpeget forskellene. Og for at gøre det endnu værre, så er min påstand også at det ikke nødvendigvis er alle der vil fortrække det "korrekte" billede, plasma'en i forhold til LCD'en osv, osv... Jeg ved det er helligbrøde herinde Endelig er der så alle de andre faktorer der spiller ind - udover billedkvaliteten - i valget af fladskærm, men det er også en anden diskussion, som heller ikke vinder det store gehør herinde... |
||
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI Anthony Gallo MPS Sub Onkyo 876 Logitech Squeezebox Duet(s) Logitech Harmony 895 Sony Playstation 3 Samsung SMT-H3126PVR |
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
onkeldunkel! Det er faktisk meget enkelt. Et Pioneer LX5090/H som er ISF-kalibreret giver et hammer godt og anderledes billede end dine forældres Phillips gør, og uden de fejl som dine forældres Phillips har. Hvad kalibrering angår, ER en ISF det bedste for et tv. Jeg har dog ikke selv valgt en ISF til mit nuværende tv, simpelthen fordi det ikke kan betale sig. Det er der to grunde til. For det første er det et meget godt CRT tv, der er meget nemt at indstille, så man kommer meget tæt på det bedste dette tv kan præstere, UDEN en ISF. En ISF ville dog være endnu bedre, ingen tvivl om dette. For det andet er det et billigt tv, som er tre år gammelt og bliver afløst af en af de nye plasma-skærme. Jeg har aldrig haft et LCD tv, men jeg har set en del forskellige hos familie og venner. Der findes gode og dårlige LCD tv, ligesom der findes gode og dårlige PLASMA tv og CRT tv. Dine forældres nye Phillips LCD tv, er sikkert et meget godt tv, men jeg ville, selv i en kæmpe brandert, kunne se forskel på farverne og billedkvaliteten i al almindelighed, hvis man stillede dette tv op mod et kalibreret Pioneer LX5090/H. Selv, hvis jeg aldrig havde set et af de to tv før, og ikke vidste, hvem der havde produceret dem. Dette er selvfølgelig en påstand fra min side, og den er umulig for mig at bevise, når jeg allerede ved, hvilke to tv det drejer sig om. Du må tro på mig, eller lade være. Pssst. Jeg har aldrig haft en "fladskræm", men når jeg køber én, bliver det en PLASMA skærm, og det har jeg altså mine grunde til. Det er tre år siden, jeg besluttede mig for dette. Jeg har altid været meget glad for mine CRT TV. Desuden... Lad være med at vædde med Otto, for du taber garanteret væddemålet. Redigeret af Firebird - 15-Maj-2009 kl. 18:52 |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du havde sagt det fra starten, så havde du heller ikke fået de svar som du har. Jeg er ligeglad med hvad folk køber, og de fleste går ikke op i billedkvalitet. Men de kigger nok heller ikke på dette forum. De fleste her går meget op i billedkvalitet, og alle her inde kan da se forskel på skidt og kanel. Jeg har jo netop selv bestilt et tv ud fra nogle krav et fedt design og nogle multimedia ting. det har helt sikkert også et godt billede. Jeg behøver nok ikke sige hvilket tv. Men jeg ved at det bliver et kompromi mellem billedkvalitet og design. Jeg siger ikke det har verdens bedste billede, desværre påstår mange at deres design tv eller et ældre lcd/plasma har en super kvaliet. Men hvad er et super billede, mange har købt et sony w5500 foreksempel og de siger jo alle at deres tv er godt . Men jeg mener at billedet er godt når skærmen er slukket og det er jo ikke engang kønt og se på. men det er jo min holdning. Et pioneer kan levere et nogenlunde korrekt billede og det er meget få tv der kan det. Om folk ikke kan se forskel er jeg ligeglad med, man skal bare ikke påstår at alle tv kan det. Redigeret af xcardman - 15-Maj-2009 kl. 19:00 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er ikke i tvivl om, at du ville kunne se forskel og jeg er også sikker på, at jeg selv ville kunne se forskel, men igen, så er det ikke min pointe. Pointen er, at det er ikke alle der kan - uden at man fortæller dem hvad de skal kigge efter. Jeg husker første gang jeg kiggede på fladskærm for en del år siden - alle skærmene stod elendigt - undtaget Pioneer plasmaskærmen, så jeg er heller ikke i tvivl om at Pioneer'en viser et bedre billede... Bortset fra det, så lyder det som om der kunne komme en meget hyggelig aften ud af det - nogle pilsnere indenbords og så ellers kigge på fladskærme Redigeret af onkeldunkel - 15-Maj-2009 kl. 20:12 |
||
Pioneer KRP-500A
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Hæhæ, det kunne sikkert blive sjovt, men spøg til side. Lad os sige, at dine forældre ikke ved, hvad de skal kigge efter, fordi de ikke skal lede efter noget bestemt. Du holder dem ædru, og de kan SE forskel. Det er jeg meget sikker på, og derfor bør du kun vædde med Otto, hvis du VIL TABE væddemålet. Hvis du VIL VINDE væddemålet, kan du jo fylde dine forældre med sprut, før Otto dukker op.... Om det så ville virke ved dine forældre, skal jeg ikke udtale mig om...
![]() Redigeret af Firebird - 15-Maj-2009 kl. 21:36 |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
|
Korrekt billede eller ej, det er jeg sku lige glad med. Bare det står flot og der er sammenhæng i billede og farver. Men jeg var inde og se det her 21:9 i dag |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 15161718> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |