Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ellingi
Junior bruger
Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
|
Emne: Philips 32PF9731 problemer! Sendt: 14-Marts-2007 kl. 11:45 |
Mit 32PF9731 er begyndt at opføre sig underligt på følgende punkter:
1) Slukker kortvarigt billedet ca. 2 sekunder og tænder derefter igen
2) Billedet slår fra og i stedet vises røde og grønne plamager / streger, ligeledes ca. af 2 sekunders varighed
3) Har én gang tændt sig selv ca. 20 sekunder efter at være slukket med remoten
4) Har én gang krævet en slukning på kontakten for at kunne tændes efter at have slukket sig selv, så selv den grønne indikationslampe i nederste højre hjørne ikke lyste.
Ovenstående startede for et par dage siden. Jeg har desuden tidligere skrevet en post (dog uden at få svar) i dette forum om, at fjernsynets autozoom funktion strækker billedet udenfor rammerne, således at f.eks. en del af underteksten forsvinder. Dette har stået på længe.
Er der andre, der har oplevet tilsvarende problemer? Nogle, der har et bud på, hvad der kan være galt? Jeg slipper nok ikke for (endnu) en tur forbi Servicecenter Vest. Har tidligere fået udskiftet en ambilight pære efter ca. 14 dages brug, så er begyndt at frygte, at jeg har fået mig en mandags-model.
|
Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Beolab 8000 & Beolab 4000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 12:04 |
Svært at sige præsic hvad der er galt, men på værsted skal det i hvert fald hvis det opfører sig sådan.
|
 |
Eivind
Bruger
Oprettet: 27-Juli-2005
Point: 51
|
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 12:22 |
Jeg så også røde/grønne plamager meget kortvarigt et par gange i går aftes på mit 32pf9731. Håber dælme ikke vi skal ud i noget der ligner det de stakkels 37 tommers ejere har været igennem...
Har også en enkelt gang været ude for at det slukkede af sig selv.
Eivind
|
 |
ellingi
Junior bruger
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 09:54 |
Eivind, det lyder mærkeligt at du har oplevet grønne og røde plamager nogenlunde samtidig med mig. Kan det evt være antennesignalet i stedet? Jeg bor i Greve området og har TDC kabel. Hvad med dig?
|
Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii
|
 |
Golfier58
Ny bruger
Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 1
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 10:26 |
Jeg købte mit 37PF9731D d. 09.02.2007 og dagen efter fik jeg fejlen som i beskriver første gang, hvor skærmen gik ud i et par sekunder og derefter tændte igen. Jeg oplevede dagen efter også de grønne og røde plamager, samt at tv'et blinkede rødt i lampen og jeg måtte hive netstikket ud i et par minutter.
Jeg snakkede med Philips i samme uge og jeg opdaterede firmvaren i tv'et og det hjalp for den næste uge var der intet. Men det var så bare en stakket frist for det begyndte igen kortvarigt at slukke og tænde igen.. nu blot op til 10 gange på en aften.... Og for 14 dage siden slukkede det helt og kunne ikke tændes igen..
Så PT. er mit apparat ved Phillips og har været det i de her knap 14 dage.
Hilsen Henrik, Aalborg
|
 |
Christian81
Bruger
Oprettet: 29-August-2005
Point: 81
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 11:47 |
Jeg fik mit TV (32pf9731d) i mandags, og oplevede i går aftes at det, som beskrevet ovenfor, at det slukkede kortvarrigt for så at tænde igen. Ellers har jeg ikke oplevet noget. En anden ting jeg godt kunne tænke mig at vide: Hvor lang tid er jeres TV om at starte? Fra jeg trykker på tænd knappen, og til at der er billede på skærmen, går der ca. 12-13 sekunder. Det syntes jeg godt nok er lang tid. Men jeg ved dog ikke, om det er helt normalt?
Redigeret af Christian81 - 15-Marts-2007 kl. 11:48
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 11:52 |
Christian81 skrev:
Hvor lang tid er jeres TV om at starte? Fra jeg trykker på tænd knappen, og til at der er billede på skærmen, går der ca. 12-13 sekunder. Det syntes jeg godt nok er lang tid. Men jeg ved dog ikke, om det er helt normalt? |
Det er normalt for de Philips modeller, men ikke normalt for flad-TV generelt.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
ellingi
Junior bruger
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 12:11 |
Mht. at autozoom billedet går uden for rammerne, er det da også noget, I oplever?
|
Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii
|
 |
Eivind
Bruger
Oprettet: 27-Juli-2005
Point: 51
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 13:10 |
ellingi skrev:
Eivind, det lyder mærkeligt at du har oplevet grønne og røde plamager nogenlunde samtidig med mig. Kan det evt være antennesignalet i stedet? Jeg bor i Greve området og har TDC kabel. Hvad med dig? |
Min første tanke var da også at det var antennesignalet, men jeg er ret sikker på at jeg var på den digitale tuner da det skete. Iøvrigt har jeg parabol med Viasat-pakke.
ellingi skrev:
Mht. at autozoom billedet går uden for rammerne, er det da også noget, I oplever? |
Det sker tit. I det hele taget fungerer auto-zoom funktionen ikke optimalt. Det der også irriterer mig er, at fjernsynet såvidt jeg ved ikke kan sættes til at genkende det format der bliver sendt og så blot vise det, uden nogen form for tilpasning. Eller kan det?
Ellers må jeg sige, at jeg generelt er super tilfreds med billede og lyd.
Eivind
|
 |
Jønsson
Bruger
Oprettet: 04-September-2006
Point: 59
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 13:32 |
Jeg har heldigvis 7.9.13 ikke oplevet nogen af de problemer i har. Men det lyder da helt klart som om at det skal til rep..
Håber i finder ud af det
|
 |
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 23:04 |
Lars skrev:
Christian81 skrev:
Hvor lang tid er jeres TV om at
starte? Fra jeg trykker på tænd knappen, og til at der er billede på skærmen,
går der ca. 12-13 sekunder. Det syntes jeg godt nok er lang tid. Men jeg ved
dog ikke, om det er helt normalt? |
Det er normalt for de Philips modeller, men ikke normalt for flad-TV
generelt.
/Lars |
Er det normalt, hmmmm
Det har jeg nu aldrig oplevet.
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 15-Marts-2007 kl. 23:23 |
Bendix skrev:
Er det normalt, hmmmm
Det har jeg nu aldrig oplevet. |
Var dit hurtigere om at tænde ?
Altså fra du trykkede "power on" til det var klar ?
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |