recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 37PF9731 Fejl på billede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 37PF9731 Fejl på billede?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 37PF9731 Fejl på billede?
    Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 11:22

Hejsa

Jeg har købt et Philips 37PF9731 på fælleskøbet for 2-3 måneder siden, men nu er billedet begyndt at give mig problemer........I søndags da vi sad og så DVD skiftede farverne med et trylleslag pludselig om til en gang underlig farve/negativ farvepalette. Troede først at det var DVD'en men prøvede samtlige kanaler+instillinger af diverse DNR, ClearLCD, PixelPlus osv uden forbedring. Eneste ting der hjalp var en genstart af TV'et. Så var farverne tilbage til normalen.
Jeg håbede det kun var et engangstilfælde men igår skete det imens vi så TV, og igen kunne kun en genstart afhjælpe problemet.

Er der nogen der ved hvad der er galt eller hvad det er for et fænomen jeg oplever? Kan jeg jeg gøre noget selv eller skal det en tur til TC til reparation? Et TV til 25.000 kr bør jo kunne holde lidt længere end 2 måneder (har ikke brugt det ret meget iøvrigt).

På forhånd mange tak!

mvh
Zuluop



Redigeret af Zuluop - 31-Oktober-2006 kl. 11:31
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 16:19

Jeg har ikke været uden for dette problem; men har fået en fejl på min HDMI indgang nr. 1:

Når min satbox force 505 er tilsluttet denne indgang og man tænder for TV som står på denne indgang er farverne mærkelige (ansigterne blå). Hvis jeg derefter går over på en af de digitale kanaler på TV og derefter tilbage igen på HDMI indgang 1, forsvinder problemet. Jeg har hele tiden brugt denne indgang uden dette problem. Jeg har nu skiftet til HDMI indgang nr. 2. – Ingen problem. Det kan lyde som et lille ting; men måske er det noget der udvikler sig.

Når jeg får købt en DVD med HDMI og skal bruge begge tilslutninger, kan der måske opstå nogle andre ting.

 

En anden ting er at hvis jeg skal se billeder fra min pc til connectedplanet, eller bruger USB, og TV står på en HDMI indgang er billederne halve eller mangler 30% i højden. Dette er muligvis en ting der kan blive klaret ved en evt. kommende opdatering.

Jeg har sendt en mail til Otto hos TC. men endnu ikke fået et svar.

Er der andre der har tilsvarende problem?.

MVH.

 

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 16:40
Jeg har ikke oplevet nogle problemer, ikke andet end den grønne streg i toppen ved 1080i afspilning.. Philips plejer ikke at lade vente på sig så læne med en ny fw, så jeg håber at der er en positiv grund til det..
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 18:11

Jeg har ikke oplevet nogle problemer, ikke andet end den grønne streg i toppen ved 1080i afspilning.. Philips plejer ikke at lade vente på sig så læne med en ny fw, så jeg håber at der er en positiv grund til det..

Jeg har ikke været ude for den grønne streg. Jeg køre fast med udgang 1080i fra min satbox.

Er du tilfreds med din DVP9000sa? Jeg vakler mellem denne eller Dennon 1920.


 

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 18:47

Det kan være at det er noget af den samme fejl som du har risby, men er der ikke nogen der har et bud på hvad der kan være i vejen?

Jeg har ikke sendt noget til TC endnu, men jeg håber at Otto (men også andre) vil give et bud i denne tråd.

 

 

 

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 10:15

---Slettet---



Redigeret af Zuluop - 02-November-2006 kl. 12:06
Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 12:07

Er der slet ingen der har en idé om hvad det er jeg oplever og hvad der kan være galt?

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 15:24

hej

jeg havde nøjagtig samme fejl på min 37pf9830 i sidste uge, der var heller ikke andet at gøre, end en ny start og så har der ikke været fejl  igen, så det er nok noget der kan ske ?????

hilsen agger

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 22:15

Prøv at maile til Philips Customer Care og hør hvad det mener. Det gjorde jeg, og fik rimeligt hurtigt et svar.

Mit røg retur til rep. efter ca. en måned - nyt LCD panel - så det sker selv på fjernsyn til 25.000 at det ikke holde de 2 mdr. du nævner

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 10:28

Shovel jeg har fået at vide fra Otto at det ligner en reparation også så mit skal også en tur afsted......desværre.

En anden ting....RISBY har du hørt nærmere vedrørende din HDMI port? Jeg er ret sikker på at mit problem også er på HDMI porten da det sker frekvent med brug af DVD igennem HDMI.

 

 

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Zuluop Zuluop skrev:

Shovel jeg har fået at vide fra Otto at det ligner en reparation også så mit skal også en tur afsted......desværre.

En anden ting....RISBY har du hørt nærmere vedrørende din HDMI port? Jeg er ret sikker på at mit problem også er på HDMI porten da det sker frekvent med brug af DVD igennem HDMI.

Jeg har samtidig fejlmeldt det med den grønne streg, så venter spændt på at høre fra værkstedet om der er noget galt også her!

 



Redigeret af Shovel79 - 06-November-2006 kl. 15:51
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 15:56
Det bliver spændende at høre hvad værkstedet har at sige til den grønne streg..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu