recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 37PF9731 Fejl på billede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 37PF9731 Fejl på billede?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Oprindeligt skrevet af Zuluop Zuluop skrev:

Shovel jeg har fået at vide fra Otto at det ligner en reparation også så mit skal også en tur afsted......desværre.

En anden ting....RISBY har du hørt nærmere vedrørende din HDMI port? Jeg er ret sikker på at mit problem også er på HDMI porten da det sker frekvent med brug af DVD igennem HDMI.

Jeg har samtidig fejlmeldt det med den grønne streg, så venter spændt på at høre fra værkstedet om der er noget galt også her!

Jeg har fået svar fra Otto. Det ligner en tur på værksted. - Desværre man er næsten blevet afhænging af at havde det stående.

Til top
allan_sim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2006 kl. 22:41

Jeg har lignende problemer med HDMI-indgangen. Jeg havde en Oppo-DVD tilsluttet HDMI1, og meget hurtigt fastfrøs billedet, hvorefter jeg kun kunne køre 540p med ghosting på billedet.

Et skift til HDMI2 har indtil videre løst problemet, men jeg hører gerne om andres erfaringer, inden jeg fejlmelder hos TC.

Philips 37PF9731D * Oppo DV971H * Panasonic DMR-EH50 * Denon AVR-1906 * Pure DRX-702 * Cambridge Azur 340C * Dali Concept6+AW10
Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 00:15

Det med den grønne streg hvornår har u den med sikkerhed??? På hvilke medier/indgange?

Jeg har en underlig streg i halvdelen af venstre side af toppen ... sådan en sort/hvid stiplet linje, som kun kan fjernes hvis jeg tager billedet et hak op.

 

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 15:30

Så har jeg endelig billeder af min fejl med farverne. Nogen der har en idé om hvad hulen der sker?

Billede uden fejl:

Billede med fejl-farven:

Hvad siger I til det?

Til top
Baron M Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 12:44

Hej - jeg er ny bruger på sitet men har frekveteret det jævnligt ifm. mine købsovervejelser, hvor jeg netop endte med at købe en Philips pf9731D, dog i 32" størrelse.

Mit fjernsyn havde nøjagtig samme fejl som beskrives i denne tråd - dog udviklede fejlen sig til sidst så alvorligt, at mit fjernsyn ikke længere ville tænde overhovedet.

Jeg har fået ombyttet mit fjernsyn til et nyt hos forhandleren, men fik ikke nogen oplysning om hvad der helt nøjagtigt var galt. Mit bedste bud er derfor en fejl i et af kredsløbene i fjernsynet.

Fejlen på mit Philips 32pf9731D opstod allerede efter 1 uges brug, hvor det ved opstart kunne finde på at vise et meget rødt og forvrænget billede (negativ). Eneste løsning (og tro mig, jeg prøvede mange) var at slukke for fjernsynet og så tænde igen.

Imidlertid udviklede fejlen sig hurtigt til, at fjernsynet slet ikke ville vise noget billede (eller lyd), som om tv-tuneren slet ikke virkede. Til at starte med kunne jeg "tvinge" tv-tuneren med ved at aktivere dvd-afspilleren, men efterhånden tog det længere og længere tid at få vist et billede.

Og når der så kom et billede var der tale om det forvrængede, røde billede, så man igen skulle slukke fjernsynet og så tænde igen. Til sidst tog det over 2-3 minutter at få et billede frem, indtil fjernsynet en lørdag morgen slet ikke ville tænde mere. Det var nærmest som om at fjernsynet ved tryk på power knappen forsøgte at starte op, men uden held.

Derfor fik jeg mit fjernsynt byttet til et nyt, som jeg indtil nu (7-9-13) ikke har oplevet problemer med.

Hvis Zuluops (eller andres) fjernsyn udviser samme symptomer vil jeg kraftigt anbefale straks at rette henvendelse til sælgeren, da problemet kan eskalere ret så voldsomt.

 

 

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 13:54

Uha det lyder ikke godt....det er også blevet mere frekvent hos mig allerede nu. Men i det hele taget har det virket som om Tuneren er lidt syg i farverne, men skiftet til de røde/lilla farver kommer pludseligt og er derefter ikke til at få væk uden sluk.

Jeg er i dialog med Otto fra TC.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu