Hej - jeg er ny bruger på sitet men har frekveteret det jævnligt ifm. mine købsovervejelser, hvor jeg netop endte med at købe en Philips pf9731D, dog i 32" størrelse.
Mit fjernsyn havde nøjagtig samme fejl som beskrives i denne tråd - dog udviklede fejlen sig til sidst så alvorligt, at mit fjernsyn ikke længere ville tænde overhovedet.
Jeg har fået ombyttet mit fjernsyn til et nyt hos forhandleren, men fik ikke nogen oplysning om hvad der helt nøjagtigt var galt. Mit bedste bud er derfor en fejl i et af kredsløbene i fjernsynet.
Fejlen på mit Philips 32pf9731D opstod allerede efter 1 uges brug, hvor det ved opstart kunne finde på at vise et meget rødt og forvrænget billede (negativ). Eneste løsning (og tro mig, jeg prøvede mange) var at slukke for fjernsynet og så tænde igen.
Imidlertid udviklede fejlen sig hurtigt til, at fjernsynet slet ikke ville vise noget billede (eller lyd), som om tv-tuneren slet ikke virkede. Til at starte med kunne jeg "tvinge" tv-tuneren med ved at aktivere dvd-afspilleren, men efterhånden tog det længere og længere tid at få vist et billede.
Og når der så kom et billede var der tale om det forvrængede, røde billede, så man igen skulle slukke fjernsynet og så tænde igen. Til sidst tog det over 2-3 minutter at få et billede frem, indtil fjernsynet en lørdag morgen slet ikke ville tænde mere. Det var nærmest som om at fjernsynet ved tryk på power knappen forsøgte at starte op, men uden held.
Derfor fik jeg mit fjernsynt byttet til et nyt, som jeg indtil nu (7-9-13) ikke har oplevet problemer med.
Hvis Zuluops (eller andres) fjernsyn udviser samme symptomer vil jeg kraftigt anbefale straks at rette henvendelse til sælgeren, da problemet kan eskalere ret så voldsomt.