|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
1920x1080i er ligeså ægte HD 1920x1080 som 1920x1080p er. Det er samme opløsning der benyttes, så der er ikke noget lyv i den information. Det er også ægte FULL HD selvom det ikke kan behandle et progressivt signal i den opløsning - igen FULL HD hentyder udelukkende til panelets opløsning ikke til om det kan behandle signalet interlaced eller progressivt. Men det er klart, at hvis der i anden dokumentation specifikt står understøttelse for 1920x1080 med progressiv signalbehandling - altså nævnt som 1080p så er det forkert. Når der i PDF filen står "Panel-opløsning: 1.920 x 1.080p pixel" hentydes blot til panelets opløsning på 1920x1080 pixels - ikke om det kan behandle denne opløsning progressivt. Oplysning om panelopløsning har ikke noget at gøre med om det kan behandle et progressivt signal eller kun et interlaced signal i den pågældende panelopløsning. Såvidt jeg kan se står der ingen steder noget om at det kan behandle et progressivt signal i 1920x1080, men jeg er selvfølgelig enig i at selve teksten "Panel-opløsning: 1.920 x 1.080p pixel" med både et p og ordet pixel efter opløsningen er villedende og kan opfattes forkert. Der burde reelt kun have stået enten "Panel-opløsning: 1.920 x 1.080p", hvor p står for pixel (ikke for progressivt) eller endnu mere tydeligt "Panel-opløsning: 1.920 x 1.080 pixel" uden det lille p. Jeg forsøger ikke forsvare dem og kan godt forstå det opfattes misvisende og villedende, men det er vigtigt ikke at blande begreberne sammen og sætte lighedstegn mellem panelopløsning og interlaced/progressiv signalbehandling - og reelt står der såvidt jeg kan finde ingen steder noget om at det kan vise eller behandle et 1080p signal. Det eneste der leder en hen imod den tanke er det lille p der fejlagtigt er angivet ekstra under panelopløsning, samt de forventninger der forkert sætter lighedstegn mellem FULL HD panelopløsning og progressiv signalbehandling i denne opløsning. Som jeg læser det er de eneste "forkerte" oplysninger Philips kommer med, det lille ekstra p samt klistermærket du omtaler hvor der står FULL HD 1080p - alt andet er egne spekulationer og forventninger. PS: igen det er ikke for at forsvare philips eller sætte spørgsmålstegn ved din skuffelse, kun ment som info så risikoen for vildledelse og skuffelse bliver mindre næste gang vh
Redigeret af spawn - 03-Januar-2007 kl. 10:47 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Piokongen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
|
Nu vil jeg i den forbindelse vurdere "What Hifi" til at være et lidt mere professionelt og seriøst blad end PC World what anmeldelser og test af AV udstyr angår - derudover har man valgt både Topmodeller indenfor LCD og Plasma skærme og alle skærme var enten 40 eller 42 tommer. I testen indgik følgende skærme: Panasonic TH-42PX600 (plasma) ***** Stjerner (fremhæver bedre sortniveau som primære forskel til Pioneeren) Pioneer 427XD (plasma) **** stjerner (men bedre end Fujitsu og LG) Fujitsu P42XHA58EB (plasma) **** stjerner LG 42PX5D (plasma) **** stjerner NEC PX42XR4G (plasma) *** stjerner Philips 42pf9831d (LCD) ***** stjerner Sony KDL 40W2000 (LCD) ***** stjerner - bedst i test (billede, lyd, features) Toshiba 42WLT66 (LCD) *** stjerner Kan se, at recordere.dk er ved at line up til et fælleskøb http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18838& PN=1&TPN=500 ...men jeg beholder sgu' mit Pioneer 427XD - det spiller MAX. - Piokongen
|
||
![]() |
||
Piokongen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
|
Du bør seriøst overveje Sony's nye 40 " LCD - Sony KDL-40W2000. Har i November udganven af "What Hifi" givet både Pioneer 427XD (plasma), Panasonic TH-42PX600 (plasma) samt Philips top LCD TV 42PF9831d eftertrykkeligt baghjul med 5 stjerner (max) og benævnelsen det bedste LCD TV til dato. Både hvad angår kontrast, sortniveau og billeddetaljeringsgrad skulle det overgå de førnævnte modeller. Derudover understøtter det 1920 x 1080p opløsning. Jeg har selv et Pioneer 427XD, som jeg er MEGET tilfreds med, så hvis Sony's 40W2000 slår det TV, så får du et SUPERGODT TV i Sony'et. Fåes i Tapeconnection til ca. 20500,-. Husk at det er 40W2000 udgaven, da der også er en 40V2000 udgave, som dog kun understøtter 1366 x 768. Kan se at recordre.dk er ved at line up til et fælleskøb på Sony 40W2000, så det vil givetvis kunne holde dig indenfor dit 20K budget. - Piokongen |
||
![]() |
||
Zilent ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Vi var inde i den nye TC butik på Vesterbrogade og sammenligne Philips 37PF9731D med Pioneer 427XD og en del andre skærme (både LCD og Plasma) - efter at have set dem live var både jeg og min ven "solgt" til Pioneer... Det ser bare godt ud i sig selv - og så er billedet "varmt, levende og naturligt"... Jeg var ikke meget i tvivl derefter. Skulle jeg vælge et Sony ville jeg nok gå efter KDL-40X2000 - det var dog for langt fra det budget der blev lagt... Mange taler dog "ondt" om Bravia (men jeg har ikke selv set det i aktion). Så, som altid, det eneste der hjælper de som skal ud at investere i nyt TV er at SE varen i funktion (helst under forskellige omstændigheder/input) - specs-rytteri er i sidste ende intet værd og man ender med at fluekneppe samtlige talkolonner, frekvenser og hvad ved jeg, frem for at gå efter det væsentligste: virkeligheden! 427XD = mums! Nu må jeg bare vente på han skifter det ud, så kan jeg måske købe det billigt af ham :) Redigeret af Zilent - 03-Januar-2007 kl. 23:25 |
||
![]() |
||
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
|
forkert svar så slet venligst hilsen agger Redigeret af agger - 04-Januar-2007 kl. 02:02 |
||
![]() |
||
tbonde ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Ja, Sony's x2000 og w2000 ser også rigtige gode ud. Jeg synes dog at KDL-40X2000 er for dyr, lige omkring 25.000 mens KDL-40W2000 koster 20.000. Er der nogen der ved hvad de amerikanske modeller XBR3 og XBR2 er svarende til europæiske modeller? XBR2 fik nemlig en dårlig anmeldelse i et udenlandsk HIFI blad, de sagde, at alm. antenne signal stod af h.t. (dog var HD signal TIP TOP). |
||
![]() |
||
Zed_dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Der har været megen forvirring omkring 1920 x 1080p og 1920 x 1080i på 37PF9731D.
Sandheden er at 37PF9731D UNDERSTØTTER 1920 x 1080p input via tv signal, men ikke via eksterne indgange (portene understøtter ikke dette format). Dvs. at når tv-stationer en dag begynder at sende HDTV i 1920 x 1080p vil dette tv godt kunne modtage og vise dette format. Men man kan ikke sætte f.eks. en Xbox til det via HDMI og få 1920 x 1080p vist. Thats it. Det kan så selvfølgelig diskuteres hvorfor fa.... Philips har valgt at portene kun skal understøtte 1920 x 1080i? Men det må være et spørgsmål til Philips customer care. - En helt anden diskussion er jo så, hvorvidt nogen mener de kan se forskel på 1920 x 1080p og 1920 x 1080i? Personligt tror jeg ikke at nogen alm. mennesker er i stand til dette. |
||
![]() |
||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
og hvordan skulle tv`et så modtage 1080p via antenne stikket? Der sidder ingen HD decodere i eller noget der ligner. Så det virker lidt som noget vrøvl.
|
||
![]() |
||
Zed_dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Tja, det er jeg sådan set enig i. Ovenstående er refereret direkte fra det svar jeg fik fra Philips da jeg spurgte om det eksakt samme spørgsmål. |
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
MaRtiNeZ Online ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
|
Mit Sony 40X2000 preformer helt fantastisk - specielt med HD-signal fra Media Center eller HD-DVD (via Xbox 360) Klart et tv der kan anbefales - specielt hvis man går efter 1080p |
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
Jeg tror Philips har stået i samme dilemma som vi har. Vi har vores 46" LT-46Z70 som er 1920 x 1080P, fordi skærmen skalerer alt til 1920 x 1080 Progressivt, men den kan bare ikke håndtere et 1080P signal, fordi de chipset der har været tilgængelige til dato, ikke har været gode nok efter vores ingeniørers mening. De chipset som understøtter 1080P idag, giver dig andre problemer som kan generere dig i dagligdagen, på lavere opløsninger end 1080P, men signaler der ligeledes vil gå via HDMI forbindelsen, og så er det du som producent skal vurdere hvad er vigtigst. Som det er nu vil jeg påstå du ikke kan se forskel på 1080i og 1080P på skærme under 50", det er så minimalt forskel der kan være. Og bruger du din Xbox 360 og vil sætte den til 1080P ud, og køre spil, skal du vide at Xbox spillene er i 1080i, så Xboxen skal skalerer signalet til 1080P. Det er altid bedre at lade skærmen klare skalerings arbejdet. Ligeledes med de HD-DVD og Blue-Ray afspillere der er på gaden nu, kan heller ikke udnytte 1080P fra de film der er ude, fordi der inde i afspilleren sker en nedskalering til 1080i eller 720P før signalet kører igennem kopisikrings delen, derefter skaleres det til 1080P igen. Altså slut resultatet bliver du ikke kan se forskel. Klart på længere sigt kommer der maskiner der kan håndtere det, men altså vi taler nok 3-4 år ud i tiden før du vil opleve forskel når du ser på en skærm mindre end 50", og til den tid, er vi allerede ved at tale om 1440P. Det er lidt som PC-verdenen produkterne udvikler sig hele tiden, som man skal finde det produkt man synes opfylder ens krav nu, og på lidt længere sigt, men du finder aldrig et produkt der er klart til alle signaler bare 10 år ud i tiden, det vil altid skulle tilkobles en box eller generator. Med hensyn til TV-signaler vil ingen skærme der er på markedet idag kunne modtage et 720P,1080i eller 1080P signal via antenne stik. Der kommer en set-top box (som den TDC og Stofa har lanceret til kabel-TV) som kan modtage HD signalerne, og så via HDMI tilslutter du denne box(tuner) til din skærm. Så måske når dette er implementeret vil der komme såkaldte HDTV tunere i skærmene, men at finde et fælles system for Europa bliver endnu sværere end med DVB-T. |
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |