recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 37PF9731D og 1080p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 37PF9731D og 1080p

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 16:52

Derudover er også at sige, at hvis kildematerialet er 1080p og en afspiller så konverterer det til 1080i, hvorefter skærmen så konverterer det tilbage til 1080p er kvalitetstabet nærmest 0, såfremt skærmen laver bare en hæderlig deinterlacing. Problemet er nemlig ikke det samme som i "gamle" dage hvor selve kildesignalet også var interlacet fordi f.eks. TV optagelse ikke kunne følge med, da de to halvdele af billedet som så skulle sættes sammen ikke var optaget på samme tid.

Eneste reelle minus er, at skærmens billede opdateringsfrekvens selvfølgelig kun kan blive det halve af hvad det ville være, hvis det tog et progressivt signal, f.eks. 25 eller 30 hele billeder pr. sekund.

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af AllanHvass AllanHvass skrev:

Derudover er også at sige, at hvis kildematerialet er 1080p og en afspiller så konverterer det til 1080i, hvorefter skærmen så konverterer det tilbage til 1080p er kvalitetstabet nærmest 0, såfremt skærmen laver bare en hæderlig deinterlacing. Problemet er nemlig ikke det samme som i "gamle" dage hvor selve kildesignalet også var interlacet fordi f.eks. TV optagelse ikke kunne følge med, da de to halvdele af billedet som så skulle sættes sammen ikke var optaget på samme tid.

Eneste reelle minus er, at skærmens billede opdateringsfrekvens selvfølgelig kun kan blive det halve af hvad det ville være, hvis det tog et progressivt signal, f.eks. 25 eller 30 hele billeder pr. sekund.

Hmmm det er muligt man ikke kan måle et kvalitets tab, men indtil dato har jeg endnu ikke set en afspiller der har kunnet lave et godt skalerings arbejde til 1080P. Har lige kigget til mig selv privat på en rasende dyr DVD-afspiller, og det var sgu ikke noget særligt, jeg har set Xboxen og flere andre DVD-afspillere, uden det har været godt, skærmen har hver gang gjort det bedre.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 19:19

BrianJVC> Du siger skalering. Jeg taler om interlacing / deinterlacing. Det er jo to forskellige ting

Jeg taler om kildemateriale som ER 1080p, dvs. ingen behov for skalering fra afspillerens side, kun interlacing af signalet efterfulgt af en deinterlacing igen fra skærmen. Godt nok at gå over åen efter vand, men hvis begge dele gør det bare rimeligt fornuftigt er der intet kvalitetstab i det enkelte billede, men måske en begrænsning af hvor mange billeder som kan overføres i sekundet, dvs. en lavere billede opdateringsfrekvens.

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu