|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
saksuk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2007 Status: Offline Point: 136 |
![]() Sendt: 24-Juni-2007 kl. 10:36 |
Godmorgen allesammen :-) Håber jeg kan få råd fra jer eksperter :-) Før jeg køber dyrere gadgets, plejer jeg at sætte mig fhv grundigt ind i tingene. Har læst meget om Philips' fejl og har så været inde i TC for at høre nærmere om det og se det med egne øjne. Kunne umiddelbart kun se "fejl" ved fuldstændig blå skærm - der var persienner, men meget sparsomt. Ved visning af film kunne jeg intet se af "fejl"..... Men man skal måske se den ved aften-tiden for at kunne konstatere fejlene...? Ved sammenligning af to ovennævnte modeller, sagde sælger, at den eneste fordel, Samsung havde, var billedet. Men at det ikke var en stor forskel. På alle andre punkter vandt Philips. Dette resulterede i, at jeg har lagt Philips til side. Men er desværre kommet i tvivl imellemtiden.... Er bange for at fejlene i Philips kommer frem på et senere tidspunkt. Jeg er ellers meget glad for Ambilight-delen. Og faktisk den eneste grund til at jeg ville vælge Philips. Den koster nu kun 13000 - som demo. Design-mæssigt synes jeg, Samsungs er federe. Den koster 11000 kr. Hvad ville I råde mig til...?? Min kammerat har bestilt Samsung LE40R86'eren... Eller I har måske andre alternativer...? Har set på Philips nye modeller (med ambilight), men hvornår kommer de overhovedet ud? Og er prisen overkommelig dvs max 13000 kr. Umiddelbart hælder jeg mest til Philips og Samsung, da designet også spiller en vigtig rolle, og i mine øjne producerer de de fedeste skærme. Fik at vide at Toshibas billedekvalitet var i topklasse, men designet er i slet ikke mig. Skal hente dem på onsdag, håber I kan hjælpe inden da. Undskyld, hvis jeg har stilt dumme spørgsmål. På forhånd tak. Og fortsat god dag til alle
Redigeret af saksuk - 24-Juni-2007 kl. 10:48 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Syntes alligevel det er flot du sælger dit tøj for at få en fladskærm Men jeg vil da godt slå et slag for PX70 serien fra Panasonic, du kan købe 42" versionen for ca. 11k inkl fragt her Også kan du hoppe på fælleskøbet af kalibrering af skærmen efterfølgende til de sidste omkring 2k. så lander du på dit budget får et rigtigt godt tv og sikrer dig det har en rigtig god indstilling, det er efter min mening alle pengene værd edit og se tråd om tilbud tol 10k i elgigangten her, det er meget billigt Redigeret af rhsin - 24-Juni-2007 kl. 11:25 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
rhsin Tak for dit svar :-) Men foretrækker nu en lcd-skærm :-)
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Bare af nysgerrighed, hvorfor? |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
rhsin Hehe :-). Kan da også være jeg tager fejl :-) Flere sælgere har bare sagt noget mht strømforbruget på en lcd skulle være mindre, bedre billedekvalitet når man tilslutter pc, på en plasma skulle der være "burn-in", der skulle være mindre "refleks" på en lcd..... De fleste har bare anbefalet en lcd, hvis det ikke har været en 42 tommer eller mere....
Redigeret af saksuk - 24-Juni-2007 kl. 13:23 |
|
![]() |
|
![]() |
Det tror jeg på, du har ihvertfald fået den klassiske information Den model jeg har anbefalet er der allerede nu solgt rigtigt mange af, og mange af brugerne har også tilsluttet deres computer, jeg har ikke hørt om nogle med burnin problemer på deres skærme. Jeg syntes da du skulle kigge på dem, samtidig skal du være opmærksom på indstillingen af de skærme du kigger på og det kan virkeligt være meget off det reelle billede af hvad skærmen kan yde, uanset mærke og teknologi. Men ser du meget alm. tv så syntes jeg bestemt du skal medtage plasmaen da den giver dig en virkelig god sort, desuden er der ikke problemer omkring opdateringshastighed, hvis du feks kan lide at se sport (foldbold/tennis o.lign) der klarer plasmaen sig bedre da den er i stand til at opdatere sine celler meget hurtigere end lcd skærmen. Desuden har plasmaen hidtil haft et bedre ry omkring realiststiske farver, hvor du skal op i nogle væsentligt dyrere LCD skærme for at kunne opnå den samme konstanthed i farverne, bla fordi LCD skærme for at opnå god kontrast arbejder med dynamisk kontrast som i den grad kan forvirre billedet hvor baglyset skifter styrke for at kompensere for den manglene sort. Men alt er jo objektivt så derfor syntes jeg du skulle prøve at kigge på LCD og Plasma udfra nogle ens forudsætninger med noget materiale som er det du kigger på, især "menneskelige" billeder især på de billige skærme (det er mit indtryk de dyre er blevet bedre) og omkring computer/tegnefilm syntes jeg de klarer det ligegodt. Opløsningen syntes jeg ikke er det vigtigste her, da syntes jeg muligheden for et afslappet og realistisk billede som kører flydende og ens er meget mere vigtigt. Og grunden til jeg nævner det om kalibreringen, så vil jeg såmænd anbefale det uanset om du vælger plasma eller LCD, jeg ved bare fra mine egne erfaringer via 2 forskellige plasma tv at jeg syntes bestemt jeg har fået meget ud af kalibreringen, detaljegraden er klart bedre i de mørke billeder, samt farverne virker meget mere i øjet unden af virke pastelagtige for kolde eller for røde, og det har jeg selv haft svært ved at ramme ordentligt inden da det er svært at lave en ordentlig indstilling selv da visse ting skal måles for bedste resultat Redigeret af rhsin - 24-Juni-2007 kl. 13:32 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
rhsin Hold kæft et langt og oplysende svar :-) 1000 tak for at du gad give dig tid :-) Har lige været på nettet og læse mere om lcd kontra plasma - plasmaen vinder på mange punkter. Dog er der en smule bekymring på burn-in delen.... Der er jo også denne her: http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emn e=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060015 Men som nævnt lægger jeg også vægt på den ydre fremtoning - og der synes jeg samsung er federe :-). Hvis jeg nu SKULLE vælge ml Philips 37PF9731 eller Samsung LE40R86BD, hvilken ville du så vælge og hvorfor? Takker på forhånd :-)
|
|
![]() |
|
dstruct ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Syntes virkelig ikke burn-in er et problem, så længe man bruger sin sunde fornuft i starten, lidt ned med lys og kontrast og pas primært på hvide og semi-transparante logoer. De 200~ timer er intet i forhold til tv'ets levetid, er helt sikkert en fejl hvis du fravælger plasma p.g.a risikoen for burn-in.
|
|
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W Kiss dp-558 PlayStation 3 Asus V1JP-AK042E |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen jeg kender ingen af dem godtnok til jeg tør udtale mig om dem (philipsen har ihvertfald haft sine helt egne problemer selvom den har et godt billede se her 134 siders hygge som du havde set Den du linker til er iøvrigt den europæiske udgave hvor den som jeg henviser til (PX70) er den danske udgave som er leveret gennem Panasonic DK, og er iøvrigt 1k billigere i elgiganten hvis du er hurtig, se her det er ihvertfald den laveste pris jeg har set til dato på den skærm. Der blev solgt over 300 af PX70 skærmene her via fælleskøb, og jeg har endnu ikke hørt om bare en med problemer med burn in på deres PX70 og nogle af brugerne har efterhånden haft deres skærm længe nok til at ville det give anledning til problemer burde der osse have været nogle som havde meldt ud om problemet, jeg tror personligt selv på at her har man fundet en løsning der tilsyneladende funger, jeg har ihvertfald ikke selv set så meget af antydningen på hverken burnin eller image retention på min panasonic skærm. Og jeg ved der sidder nogle hardcore gamere som bruger deres skærm ofte til spil som heller ikke har problemer med burnin. Husk det er ikke kun det ydre som tæller, du skal også have noget ud af det billede du ser på, og der tror jeg pt at panas PX70 skærme giver dig mest value for money. Men kig på dem og følg dine øjne Redigeret af rhsin - 24-Juni-2007 kl. 14:36 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Har bare mine betænkeligheder mht plasma, netop fordi jeg ikke altid er lige forsigtig - falder f.eks. ret ofte i søvn foran fjernsynet :-P Men vil da helt klart tænke over jeres input :-). Der var stof til eftertanke :-) Men ingen der er fortaler for lcd :-)...?? Bare for at høre nogle argumenter :-) Og undskyld for min besværlighed og stædighed :-) Redigeret af saksuk - 24-Juni-2007 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Du skulle nu kigge mere end du tænker, for det er øjnene der kan give dig svaret på dine spørgsmål Jeg har det osse med at falde i søvn foran skærmen især fordi jeg bruger min pana i soveværelset, derfor er jeg osse glad for den indbyggede timer som husker at slukke for skærmen |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
risby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Jeg var en af dem der var med i fælles indkøbet at philips 37-9731 sidste efterår og have også problem mørk skygge og persienner; men efter den blev ordnet på garantien har der ikke været problemer. Det har et kanon godt billed og ambilight er meget behageligt, efter at havde fået det, kan man ikke forstå at man har kunnet undvære det. Jeg modtager mit signal digital (parabol), så jeg ved ikke hvordan det vil se ud med analog. Sidste efterår var jeg rundt og se alle fabrikater af fladskærme og ingen undtagen Pioneer havde et tilfredsstillende billed; men denne var både for stor og dyr. Jeg tog chanchen og hoppede med på fællesindkøbet, og det har jeg ikke fortrudt. Jeg ved ikke hvad der er kommet af nye ting på marked, som måske kan give et bedre billed; men jeg føler ikke, at det billed der er på min skærm kan blive bedre. Prøv at få det du har i tankerne, hjem i din stue og tag beslutningen, ud fra hvad dine øjne fortæller dig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |