|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
callah ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() Sendt: 03-August-2009 kl. 00:52 |
||
Er der nogen af jer der har hørt/set noget omkring PHILIPS 42PFL7404H ?
Overvejer nemlig at anskaffe mig et nyt TV (40-42", Full HD og stilrent er kravene). Og det TV har jeg lige set til 7000 kr. |
|||
Mvh.
Martin C. aka. Calle 1 x 42" LG SL8500 1 x LG HD Ready Projektor 1 x PlayStation 3, 250GB Slim 1 x Onkyo TX-707 1 x HarboSound SAT10 Surround + HarboSound SUB10 Subwoofer |
|||
![]() |
|||
callah ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
||
Tillader mig lige at smide et lille bump :)
Evt - nogen der kan anbefale et andet 40-42" Full HD og Stilrent TV ? Gerne i maxpris på 8.000 kr. |
|||
Mvh.
Martin C. aka. Calle 1 x 42" LG SL8500 1 x LG HD Ready Projektor 1 x PlayStation 3, 250GB Slim 1 x Onkyo TX-707 1 x HarboSound SAT10 Surround + HarboSound SUB10 Subwoofer |
|||
![]() |
|||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
||
Jeg tror du kan få et pana.42pz86 tilde penge!
![]() |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||
Stilrent er jo en smagssag...
Jeg ville for bedste billede kigge på en 42 tommer Panasonic G10 FullHD til 8.000 http://www.pricerunner.dk/pl/2-1215370/TV/Panasonic-Viera-TX -P42G10E-Sammenlign-Priser Men jeg ville ikke koncentrere mig så meget om det skulle være FullHD, da det ikke har noget at sige på en 40 tommer. Måske et LG 42PQ6000 som er ret pænt tv og som også skulle gøre det ret godt. http://www.pricerunner.dk/pl/2-1075479/TV/LG-42PG6000-Sammen lign-Priser Så kan man jo i stedet benytte de sidste 2500 kr på en ISF kalibrering. Redigeret af Cyberguyen - 04-August-2009 kl. 17:37 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det skal siges at det skal bruges sammen med mit mediacenter (FloppyDTV C/CI BDA FireWire incl. CI (HDTV)) og med et YouSee Digital TV signal.
Er Philips ikke det værd, siden i anbefaler mig Panasonic? |
|||
Mvh.
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
hvis du kun bruger dit mediacenter til film og tv, en panaonic eller LG. ellers kunne en sony w5500 være en mulighed. en phillips havde jeg kigget på 9 serie eller deres led model, men de har også en lidt anden pris |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||
Jeg kører også mediecenter og har haft to lcd tv - det ene et Philips, før jeg skiftede til G8 og G9 Pioneer.
Det har intet at sige hvilke tv man benytter til mediecenter. Så længe det er mediecenter og ikke Windows desktop som kører på det. Når du skal benytte MCE, så kræver det jo kun at tv'et har hdmi og det har alle fladskærme idag. Panasonic giver mest for pengene, men LG er pænere i design. De fleste ville nok kigge på et Sony W5500 hvis vi taler 40 tommer og lcd. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
DAMN du er hurtig ![]() |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
men vi er enige ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har LG og Panasonic et pænere billede end Samsung og Philips ?
|
|||
Mvh.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
"Pænere billede" er måske et forkert udtryk... Det er to forskellige teknologier og derved er der fordele og ulemper. De omtalte LG og Panasonic modeller er plasma teknologi, hvorimod Samsung Sony og Philips er LCD teknologi. Plasma minder meget om billedet på et almindeligt gammeldags tv. Teknikken virker ved at man har en masse bittesmå lysstofrør i rød grøn og blå ved siden af hinanden, som kan tænde eller slukke lynhurtigt. Fordelene ved plasma er at billedet er i stand til at opdatere meget hurtigere end lcd og derfor er det godt til sport. På den måde plasma er opbygget er det muligt at lave større forskel imellem sort og lyst på billedet uden at man forsøger at snyde øjet. Dette gør at tv'et er bedre i stand til at fremvise et billede som er tættere på virkeligheden. De største ulemper ved plasma er strømforbruget som er højere end andre teknologier. Samt noget der betegnes som "plasmatrails" som kun nogle mennesker lægger mærke til ved sort/hvide billeder. En anden ulempe ved plasma, er at det ser svagt gråt ud i modstående lys. Derfor kan plasma se mere mat ud i en butik med meget lys end hvis man har mindre lys hjemme i stuen. Har man en meget lys stue og skal se tv i den kraftige aftensol eller midt på sagen, så er plasma ikke en fordel. LCD fås idag som to udspringere af samme teknologi. LCD med katode belysning, der er mest almindelig og LCD med LED belysning, som er ved at vinde indpas. LCD virker ved at man har en maske med en masse røde, grønne og blå farvede huller, hullerne er fyldt med "sorte flydende krystaller" indtil at de skal vise farven. For at man kan vise farven sætter man hvidt lys ind på bagsiden af masken og lader lampen lyse farverne igennem. Her er det at nogle benytter katoderød som er en slags lysstofsrør og andre benytter LED (light emitting diode). LED gør det muligt at lave ekstra tynde tv, derfor er Samsungs fjernsyn med LED meget tynde. Der er dog en ulempe ved at man altid har lys tændt bag ved masken. Man kan ikke vise noget som skal være helt sort, i stedet bliver det tæt på sort og i et mørkt rum virker det gråt. Til dette formål er der opfundet en teknologi hvor man kan tænde og slukke for de små LED lys og på denne måde slukke dem hvor masken alligevel skal være sort. Det er dog ikke helt perfekt og de hvide ting vil ofte få en gråt omrids i et helt mørkt lokale. Men det er helt klart en forbedre i forhold til de alm. LCD, men så også mere end dobbelt så dyrt. LCD er ofte mere lysskarpt end plasma og derfor egner det sig godt til lyse stuer. Der er også mange LCD der kan fås med mat overflade som gør at man ikke får så mange reflektioner. Man bør dog overveje hvor man placerer sit LCD tv og det hænger sammen med at betragtningsvinklen er ret skarp. Hvis man træder til siden eller kigger oppe eller nedefra, så ændrer farverne sig. Dette er noget som er tilstede på alle LCD tv og derfor vil det være en fordel at montere et LCD tv på et drejeligt stativ/fod. Da LCD består af flydende krystaller er der desværre en "lukketid" på hullerne som ikke sker med det samme. Det giver en forsinkelse når man skal skifte fra én farve til en anden og med hurtigere billeder kan det ende med at man mister detaljerne indtil at det hele står stille igen. Uanset hvilke tv man vælger er de ofte indstillet forkert fra fabrikkens side. Der findes dog tv, som giver mulighed for at vælge et bestemt modus, som "Pure" eller "THX" og på den måde få en gengivelse, der er tæt på det korrekte. Når man ser et tv i butikken, så er det ofte sat op i "shop" mode hvis eneste formål er at imponere køberen. Man glemmer ofte at en græsplæne i virkeligheden ikke er neongrøn og bliver positiv overfor at vælge et tv med kraftige farver over et andet. Sandheden er dog en anden... Hvis man går i biografen, så ser man et billede som kun er ændret lidt i forhold til hvordan instruktøren har komponeret filmen med farver. Lærredet i biografen kan være lettere gulligt, projektoren kan mangle lidt lys i lampen eller filmen kan være slidt. Det er dog sjældent at farverne har ændret sig markant. Tænder man derimod for sit tv, så er det med fjernbetjeningen meget nemt at ændre på farverne, men hvordan ved man at farverne er korrekte? En godt trick er at skrue næsten ned for farverne og så langsomt skrue op indtil at farvene ligner græsplænen udenfor vinduet. Det skal dog være en ens græsplæne og ikke en sammenligning imellem en frodig og en afsvedet gul plæne. Brug også andre ting fra dagligdagen til at sammenligne med, ofte vil man opdage at farverne har stået alt for kraftigt på tv'et fra starten. Man kan også købe en DVD/Bluray som f.eks. Digital Video Essentials (DVE) som kan bruges til at indstille tv'et mere korrekt og væk fra de forkerte farver. Den bedste løsning er dog at få en professionel ISF kalibrator ud til at indstille farverne. Han benytter måleinstrumenter og er godkendt af fabrikanterne til pille ved nogle utilgængelige service indstillinger for at give det korrekte billede. Når man har fået ISF kalibreret sit tv, så vil det vise en spillefilm, som den kan opleves i biografen med de rigtige farver. Næsten alle vil også opleve at der træder flere detaljer frem i billedet og at alt som er mørkt ikke bare bliver sort. Nogle tv er bedre egnet til at ISF kalibrere end andre pga. teknologien og måden det er konstrueret på fra producenten. Man kan ofte få bedre billede ved at købe et 8000 kroners tv og kalibrere det for 2500 kroner, end man kan købe et 10.500 kroners tv for uden kalibrering. Pyyha - det var lidt af en smøre... ![]() Redigeret af Cyberguyen - 04-August-2009 kl. 20:58 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Super lækker forklaring, er virkelig glad for at du ville bruge tid på at skrive alt dette :)
Det har lært mig enormt meget om de forskellige teknologier. Jeg tror at det er et LCD TV jeg skal have fat i (Igen), eftersom jeg har en MEGET lys stue med store vinduer. Det var netop derfor jeg kiggede på Philips, for har læst at deres billede (både analog og digital) skulle være rigtig flot. Og samtidig synes jeg godt om deres design. Jeg vil gerne have et TV der er slankt og ikke har så tyk en kandt. Det skal heller ikke se for plastikagtigt ud (Damens ordre :D!). Og så må jeg max bruge 8000 på et nyt. Hehe. |
|||
Mvh.
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |