recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 42PFL8404H, sidste input før køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 42PFL8404H, sidste input før køb

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Dynamitleo Dynamitleo skrev:

Det er nemmere sagt end gjort. Jeg har flere versioner af de fleste kanaler(sikkert fordi det er HD version som jeg ikke har) Og jeg skal ud af fordelingsmenuen hver gang for at finde den rigtige kanal og ind igen. Og mange andre irritationsmomenter.

Ja det kommer til at tage lang tid, mange ting var bare bedre i gamle dage.

Er der ikke en form for "Favorit liste " , - hvor du så bare smider de kanaler som du kan se  ?

Og der er faktisk en logisk forklaring på hvorfor kanalerne ligger flere gange , og hvordan de er spredt på "kabelbåndet" , (- husker den bare ikkeConfused )
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Dynamitleo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af J_A J_A skrev:

Tillykke med skærmen - lidt fif til at få den indstillet, eller ihvettilfældet et udgangspunkt, der skal ikke meget til for det ikke arter:

- Al billedeforbedring på off
- Eventuelt motion på minimum, eventuelt
- Farve på ca 50
- Skarphed på 2
- Farvetemperatur på normal
- Lys og kontrast på ca 60

God fornøjelse

Tak for rådene.

Har slået HD motion fuldstændigt fra. Billed-hastigheden blev helt smadret. Som i gamle film hvor biljagter bliver sat med hastighed x2. Helt ubrugelig funktion!

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Er der ikke en form for "Favorit liste " , - hvor du så bare smider de kanaler som du kan se  ?

Jo, men det går virkeligt langsomt. Har dog fået det overstået nu efter flere timer. En meget frustrerende oplevelse.

Jeg har lige et spørgsmål angående lydforbinding til min surround receiver. Jeg håber der er nogle der læser med, som kan svare på det.

Min receiver har en toslink udgang, og jeg plejer at skifte mellem mellem to kabler, alt efter om jeg er på min Xbox eller ser DVD. Rigtig besværligt. Og så var det at jeg tænkte at i og med at de begge er forbundet til tv'vet via HDMI og sender digital lyd op den vej, kan det være at fjernsynet selv kan sende det digitale audio signal videre til recievere (Og måske også digital lyd fra TVsignaget? kommer der fx 5.1 lyd fra HD kanaler fx?). Mit tv har ikke en toslink udgang, men der imod en såkaldt SPDIF udgang. Findes der et kabel der kan forbinde de to enheder? Altså SPDIF til toslink? Jeg har indtryk af at at det kan lade sig gøre ved at læse manualen. http://peecee.dk/upload/view/241843
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 14:44

SPDIF er Digital Out, og da det ikke er Toslink, så er det Coax, der fås en Converter til det så der kan tilsluttes til Toslink, det er dog bedst at tilslutte til en Coax In. Det er ikke sikkert, at du vil få 5.1 ud af TVet, da det er de færreste der kan modtage andet end 2.0 PCM.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dynamitleo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke sikkert, at du vil få 5.1 ud af TVet, da det er de færreste der kan modtage andet end 2.0 PCM.

Nå ok, det er en skam, specielt set i lyset af at jeg overvejer at købe en Playstation 3. Dvs tre enheder om en lydudgang. Det er dog ikke verdens undergang.

Jeg er utilfreds med TVets evne til at skifte kanaler og navigere rundt i menuer, det var dog også tilfældet med dit gamle Samsung Widescreen TV. Jeg har prøvet andre HD-tv der er væsentligt bedre, men de har sikkert også været dyrere. Jeg synes dog alligevel at det er paradoksalt, at mit gamle noname billedrørsTV fra mit halvfemser børneværelse, til 900kr i Bilka, kunne zappe gennem kanaler flere gange hurtigere end moderne TV i fleretusindssklassen i dag kan.

Jeg har optaget en lille video for at illustrere. Måske kunne i andre 42PFL8404H ejere se den og sige om denne hastighed også er gældende for jer.  http://www.youtube.com/watch?v=9H3c8U3KNp8
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu