recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 42PFL9732 broke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 42PFL9732 broke?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Februar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 42PFL9732 broke?
    Sendt: 01-Januar-2010 kl. 15:30
Hej

Efter endt nytårsaften vælger jeg, at tænde mit tv på normal vis. Men til min store undren kommer der ikke noget billed frem - kun lyd og ambilight virker. Dette har dog været sket før, så jeg slukker tv'et og tænder det igen med håb om, at det så vil virke som normalt - dette har det haft gjort enkelte gange før.

Der kommer dog intet billed op nu. Har haft prøvet og tage strømmen helt fra det i længere tid dog uden succes. Intet billede kommer frem lige meget hvad, men ambilight delen virker som der var billed.

Hvad kan der dog være galt? Er panelet røget? Eller har jeg fået trykket på noget forkert på en eller anden måde?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 19:34
findes der noget energi spare mode på panelet, ved samsung LED har feks. så man kan slå MAX,Medium,low og OFF, så er der intet billede på i OFF mode men fin lyd og alt andet, men når ambilighten kører.

så virker det som et dødt panel.
Til top
Jesper L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 10:52
Hej Jesper

Har lige haft nøjagtig den samme oplevelse med et 42PFL7862D i går. Mit billede kom dog frem i 1 sek, hvorefter det forsvandt. Det fortsatte uanset hvad jeg forsøgte. Lyden kørte fint ? Senere på aftenen var der bare en masse streger, så jeg tror nu det er en defekt på panelet. Surt, det er præcis 2 år og en uge gammelt. Sgu lidt ringe når man tænker på det var et tv til 13.000.

Nu skal der investeres igen

Mvh Jesper
Til top
E.Boje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 21:50
Tror ikke at panelet fejler noget, men derimod styringen til det!

På mit Philips 17PF4310 - (godt 4 år gammel nu) forsvandt venstre billedhalvdel pludseligt, og det var lige efter garantien var udløbet Cry -  der var kun kun lodrette farve streger. Ved at tage fat i hver side af skærmen, og vride forsigtigt, kunne jeg få hel billede på igen. Jeg har ikke forstand på fladskærme, men som som gammel radiomand, fik jeg det skildt ad og fandt årsagen Big smile.

Fra selve panelet gik der - brede "plast kabel bændler" - ka ik huske hvad de kaldes - til en printplade, hvor "fladkablet var "limet" på!!

Ved at trykke oven på disse "limede" forbindelser ku jeg få billede på igen Clap. Der blev lavet en løsning så jeg kunne justere trykket udefra med en skruetrækker LOL.

For ca 14 dage siden forsvandt hele billedet, så på den igen. Samme fejl, bare lidt ved siden af den gamle fejl. Så nu kan jeg justere trykket 2 steder udefra ha ha Big smile.

Ps. Kom med en tætpakket gammel Beovision 3400 - den er nemmere at reparere på Wink

E.Boje
Til top
cwnash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2010
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 10:01
Jeg har netop oplevet samme problem. Hvad endte du gøre for at løse dit problem? 
Til top
JesperR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af cwnash cwnash skrev:

Jeg har netop oplevet samme problem. Hvad endte du gøre for at løse dit problem? 

Jeg sendte det til en reparatør, som sagde der skulle nyt panel i og at det derfor ikke kunne betale sig at få lavet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu