|
Philips 47PFL6877T eller ikke ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
skiveall ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2012 Sted: Skive Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2012 kl. 11:47 |
|
Hej.
Har i fredags købt dette tv i Elgiganten: Philips 47PFL6877T Har nu set og leget med indstillingerne et par dage og opdateret softwaren idag til det nyeste, men jeg er stadigvæk ikke tilfreds med billedet. Mit problem består i lyse scener og fodbold. Problemet er svær at beskrive, men forsøger alligevel ![]() Problemet er at der ligesom optræder "støvstriber" eller indtørret "vandstriber" imellem 2 stykker glas, men måske er jeg bare vanskelig. Er der andre med denne model, som kan bekræfte at det er normalt ? De 3 tv der var udset: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50GT50Y/pan asonic-50-full-hd-3d-plasma-smart-tv-tx-p50gt50y http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47LM760T/lg-47 -3d-led-smart-tv-47lm760t?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47PFL6877T/phi lips-47-3d-led-smart-tv-47pfl6877t Skal siges at jeg kommer fra et ældre Panasonic 42" PZ85 plasmatv. Fravalget panasonicen pga. de dyre 3d briller, som efter sigende koster ca. 800-900 kr. stykket og med 4 i familien, blev det lidt for dyrt. Havde så besluttet mig for LG'en, men den havde de så ikke på lager, 2-3 ugers leveringstid, men måske en fejl at vælge Philipsen ![]() Så derfor valgte jeg Philipsen, da ekspedienten også sagde at den havde et bedre billede en LG'en, som så var bedst på Smart TV delen. Har jeg lavet et forkert valg i jeres øjne ? Nogen med kendskab til denne: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL47WT50Y/pan asonic-47-3d-led-smart-tv-tx-l47wt50y og hvordan den preformer ved fodbold/sport eller hvilken vil i eksperter vælge ?? Har jo 14 dags ombytningsgaranti, så håber nogle hurtige råd ?? |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal have fat i Flemming Larsen, han har mig bekendt den model, og er meget tilfreds.
Redigeret af JeTex - 27-November-2012 kl. 12:35 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
|
"Støvstriberne" eller de indtørrede "vandstriber" lyder lidt som effekten af Dynamic Backlight. Hvis jeg ser Star Trek på netflix med de gule undertekster, så går Dynamic Backlight (som jeg normalt har "off") helt agurk i områderne omkring underteksterne og andre lysforhold i film/serier.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, om ikke andet til at eksperimentere, men her er mine settings. Digital Natural motion: off Clear LCD: on Super resolution: off Perfect contrast: off Dynamic Backlight: off MPEG artefact reduction: minimum Color enhancement: off Og resten nogenlunde neutralt og skifter mellem ISF day og night, som er de eneste Smart Picture modes jeg anvender i det daglige. Bruger til nøds andre Smart Picture modes, hvis jeg ser noget fra gamle kilder, f.eks. (igen) Star Trek next generation som er i en ringe kvalitet (nøj jeg skal have den restaurerede serie!) Mit er et 58pfl9956t/12 med en af de nyere softwares, hvor det så ud til at de dæmpede effekten af Dynamic Backlight, så vi kunne sidde og klappe i hænderne af en eller anden årsag :) Blander mig helt uden om, når det gælder råd om andre tv. Mit er udelukkende købt som gadget indtil jeg får taget mig sammen til at få projektor igen :) |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Generelt er udgangspunktet at slå al billedefordring fra, inkl skarphed på nul.
God idé at slå lyssensoren til, ellers får du gravkammer billede i dagslys. Næste step er at se efter reviews på nettet der angiver om Cinema eksempelvis gir korrekte farver etc. Cinema setting, med farvetemp sat på normal, er i mit tilfælde spot on. Der er kæmpe forskel på billedet afhængig af indstilling. Men generelt farve på 50% eller måske 1-2 hak op. Lys, kontrast, backlight kontrast omkring de 70%.
|
||
![]() |
||
skiveall ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2012 Sted: Skive Status: Offline Point: 22 |
|
Tak for jeres indput, men tv'et er byttet igen.
Redigeret af skiveall - 29-November-2012 kl. 08:53 |
||
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv Bose Cinematic GS II |
||
![]() |
||
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
|
Hej skiveall, Hvad fik dig til at returnere dit tv? Hvad valgte du i stedet? http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47LM760T/lg-47-3d-led-smart-tv-47lm760t Det lader også til at LG skærmen er kommet på lager igen i nogle butikker. Jeg synes helt klart at den Lg havde været det oplagte valg da den har det fedeste Smart-TV (Hvis man går op i sådan noget). Om Philipsen har bedre billede er lidt svært at argumentere. Philipsen bruger nemlig samme panel som LG og de er begge med 200hz, IPS-Alpha og Passiv 3D... Måske har Philips nogle skærm indstillinger som nogen mener vil være bedre end den LG :) |
||
![]() |
||
|
|
||
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv Bose Cinematic GS II |
||
![]() |
||
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
|
Fornuftigt valg :) Har selv den mindre model fra sidste år, GT30! Er super tilfreds. Tillykke med den nye skærm :) Håber du bliver gladere for den nye skærm ;)
|
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
LCD TV kan være vanskelige at indstille, afhængig af mærke og model. Brugte selv en del tid på at indstille og var ikke tilfreds med billedet, faktisk bredte panikken sig, indtil jeg så en test der omtalte Cinema mode var optimal, med en enkelt ændring i farvetemp - og al billedeforbedring på off - og vupti, et naturligt billede bedre end den gamle Panasonic plasma der står i kælderen.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Sidst jeg var i Elgiganten, så jeg en hel væg med LED TV. Og billedkvaliteten ER blevet mærkbart bedre. Dog skilte et Pana DT50 sig ud fra de andre mærker ved at være med mere naturlige farver
![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg gik forleden en tur, en ejendomsmægler med en 50" Plasma i vinduet, man skulle helt hen til vinduet for at se om det var i sort/hvid eller i farver - længere henne i et andet butiksvindue stod en Sharp LCD, det strålede på lang afstand.
Mht naturlige farver, kan du ikke forvente et korrekt billede i en butik, hvor skærme står i butiksindstilling ( plasma står næsten slukket for ikke at få indbrænding ) - det véd du jo godt Kampus - men alligevel bræger du samme plade hver gang. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Hvis der er nogen der bræger, så er det da dig. Jeg fremhæver et LED TV, hvilket absolut IKKE er sædvane. Men Jeg ville selv kunne stå inde for billedkvaliteten på netop dette TV, og det stod netop ikke i butiksindstilling med pangfarver
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |