recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 58pus7855 problem med farver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips 58pus7855 problem med farver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 58pus7855 problem med farver
    Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 12:13
Vi har for nyligt fået et Philips 58pus7855 tv til soveværelset, desværre kan jeg ikke få det indstillet ordentligt.

Havde før et 58pus7555 som desværre gik i stykker og fik derfor byttet til dette tv som jo egentligt er det
samme bare med ambilight.
Derfor kender jeg udmærket indstillingerne og var ret godt tilfreds med det tidligere tv's billede og farver.

Farverne på det nye 7855 er meget svære at få indstillet korrekt og specielt sorte/mørke scener er i stedet grå og til tider med mange artifacts. 

Er der mon nogen der kender til problemet med denne model og evt, har nogle gode råd?


Redigeret af Giffel - 03-Oktober-2021 kl. 16:02

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 14:59
pixelerede tyder på dårligt signal
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 16:01
Det er ikke pga. signalet, jeg streamer alt og forbindelsen er mere end rigeligt, desuden var der intet på det gamle TV

Pixeleret er måske også det forkerte udtryk, det er nærmere at der er artifacts på mørke billeder. 


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 11:23
Så vidt jeg kan se, er der tale om to forskellige skærmteknologier - hvorfor du næppe kan bruge de samme indstillinger. 7855 er IPS, mens 7555 er VA. 

VA anses normalt for bedre end IPS - blandt andet når det gælder gælder kontrast og dermed evnen til vise bedre billeder i mørke scener. Gætter på, at det er en del af forklaringen.

Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Så vidt jeg kan se, er der tale om to forskellige skærmteknologier - hvorfor du næppe kan bruge de samme indstillinger. 7855 er IPS, mens 7555 er VA. 

VA anses normalt for bedre end IPS - blandt andet når det gælder gælder kontrast og dermed evnen til vise bedre billeder i mørke scener. Gætter på, at det er en del af forklaringen.



Du har nok ret, fik bare at vide i butikken at det var samme panel i de to modeller, må se om jeg kan få det indstillet tilfredsstillende ellers kan de få det tilbage.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 15:29
Kan du beskrive nærmere, hvad du kalder "artifacts""?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Kan du beskrive nærmere, hvad du kalder "artifacts""?


Det er sådan noget her jeg mener som i det røde cirkel.



LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 16:36
Ligner bare helt normal streaming komprimering. HBO er værst. Prøv at afspil en blu-ray film, hvis du kan, eller se tv fra antenne. Burde ikke ligne dette.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 16:37
Typisk IPS-panel problem.
Du vil aldrig blive tilfreds med den skærm, specielt ikke i et soveværelse, hvor der ofte ikke er ret meget lys.
Tilbage med det, og så køb et andet TV et helt andet sted, når det sted du handlede, lyver omkring panelerne!
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Ligner bare helt normal streaming komprimering. HBO er værst. Prøv at afspil en blu-ray film, hvis du kan, eller se tv fra antenne. Burde ikke ligne dette.


Det er på alle kilder, selvfølgelig er de mest komprimerede værst.
Havde ikke problemet på mit tidligere tv og heller ikke på tv i stuen.


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Typisk IPS-panel problem.
Du vil aldrig blive tilfreds med den skærm, specielt ikke i et soveværelse, hvor der ofte ikke er ret meget lys.
Tilbage med det, og så køb et andet TV et helt andet sted, når det sted du handlede, lyver omkring panelerne!


Tænker også det må være løsningen.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Så vidt jeg kan se, er der tale om to forskellige skærmteknologier - hvorfor du næppe kan bruge de samme indstillinger. 7855 er IPS, mens 7555 er VA.


Hvor har du fundet disse informationer henne?

Det eneste sted jeg kan finde noget er her:

Her siger de VA og MVA paneler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu