recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 6805 - Meget grønt tv...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 6805 - Meget grønt tv...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 6805 - Meget grønt tv...
    Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:54
Hej alle,

jeg havde aldrig troet, at jeg skulle forelske mig i et Philips-tv (udover den uopnåelige 21:9 til 30K), men 6805 er simpelthen for lækker...

Det bruger 40-46W, og skulle angiveligt have et godt billede iflg. de få test, som jeg har kunnet finde på dette tv. Dertil kommer, at det er lavet af genanvendeligt aluminium materiale, og at fjernbetjeningen lader op i dagslys og indendørs belysning...

I Fona har de den til 9K, men jeg overvejer virkelig at anskaffe mig sådan en sag! Umiddelbart ville jeg have ventet til OLED-fjernsyn, men da denne skærm (angiveligt) opfylder mine ønsker (lavt energiforbrug og god skærmkvalitet), så overvejer virkelig anskaffe mig en af dem... Shocked

Men jeg vil gerne høre fra folk som enten har bemærket denne dejlige sag, eller måske endda prøvet den? Den står pt. i Fona, og det var faktisk skærmens kvalitet, som fangede mig. Hvad synes i?
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 20:35
- at du som udgangspunkt skal glemme det indtryk som du fik af billedkvaliteten i Fona . Og hellere læse nogle seriøse test , hvis du da ellers kan finde dem . Philips er normalt ikke særligt højt ragereret hos "bedste billed" entusiaster, fordi Philips lidt har levet deres eget liv mht farvetemperatur og begrænsede/vanskelige kallibreringsmuligheder . De har med andre ord set lidt stort på korrekt billedgengivelse af kildematerialet, og i stedet hældt mere mod pangfarver,steril skarphed og imponatoreffekt . Men jeg kender retfærdigvis intet til nævnte produkt, og håber da at Philips har ændret strategi . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 21:01
Det kan du have ret i... Men jeg vil også have et tv, som kan præstere, når man en gang imellem sætter en Blu-Ray på, og jeg var virkelig imponeret over det, som jeg så... Selvom det er "shop mode", som den kørte på... :)

Umiddelbart går jeg nu efter folks erfaringer... jeg er ikke synderligt imponeret af mit brors Philips-tv, så jeg er interesseret i at høre fra folk. Især om hvordan den klarer den fodboldkamp over tuneren, digital som analog...
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Nickell Nickell skrev:

Det kan du have ret i... Men jeg vil også have et tv, som kan præstere, når man en gang imellem sætter en Blu-Ray på, og jeg var virkelig imponeret over det, som jeg så... Selvom det er "shop mode", som den kørte på... :)

Shop mode er til at imponere med - og detvirker. Det ser ræddeligt ud når først du kommer hjem og skal til at "præstere" med en god Blu-ray...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 21:15

Umiddelbart går jeg nu efter folks erfaringer... jeg er ikke synderligt imponeret af mit brors Philips-tv, så jeg er interesseret i at høre fra folk. Især om hvordan den klarer den fodboldkamp over tuneren, digital som analog...

- fair nok . Men glem for Guds skyld alt om analog ! Fladskærme er skabt til digitalt signal og burde ALDRIG komme i nærheden af et analogt signal . ..

Glemte at sige at Philips første generation af 21:9 netop var noget halvvejs skod mht til korrekt billede. 

Jeg har dyb respekt for den grønne miljøvenlige holdning, hvis man går hele vejen ( - bærbar PC istedet for stationær osv osv ) . Men omvendt koster det kun ca 25-40 ører i timen at se film på et nyere 60" plasma . Her i huset pebbenødder ved siden af kaffemaskine,gamer PC, tørretumler(!) o.l

Er man primært til film(Bluray,DVD) og fodbold hedder det sgu stadig plasma (Pana,Samsung og LG)  

Redigeret af Lennon - 02-Marts-2011 kl. 21:16
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 23:03
Lennon: Nu bruger kæresten og jeg kun 1000 kW / år, vi bor i lejlighed, og sparer rigtig meget på strømmen, hvor det vil betyde en del for vores forbrug... jeg er lidt fanatisk, hvilket driver min kæreste til vanvid nogle gange... :D
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 00:04

Lennon: Nu bruger kæresten og jeg kun 1000 kW / år, vi bor i lejlighed, og sparer rigtig meget på strømmen, hvor det vil betyde en del for vores forbrug... jeg er lidt fanatisk, hvilket driver min kæreste til vanvid nogle gange.

Jeg har det sådan at jeg hellere vil se på et godt billede, der måske bruger mere strøm og så slukke for fjernsynet lidt oftere. Jeg nægter simpelthen at gå på kompromis med billedkvaliteten i det grønne hellige navn. Jeg har et fjernsyn for at se fjernsyn, ikke for at spekulere på om jeg bruge 1 eller 2 kilowatttimer mere om året.

Jeg vil hellere helt undvære fjernsyn, end købe et med halvgodt/dårligt billede.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 10:27
Hej.
Kender ikke nævnte tv, undtagen via Philips hjemmeside.
Har dog selv et Philips 46PFL8605H tv, deraf min erfaring med Philips.
Og ja som der bliver skrevet, så står Philips som standard installeret billede ikke særlig godt, når du indstiller det efter deres "vælg billede til højre eller venstre indstilling"
Tilgengæld så valgte jeg indstillingerne fra flatpanels test, og hold da op en forskel i billedet.
Det står fantastisk godt, dog mørkere iforhold til standard indstillinger, dette gælder dog nok alle fjernsyn.
Alt deres gejl med Pixel perfect, hd natual motion o.s.v skal man slå fra, så får du faktisk et ganske pænt billede på det.
Til sport har jeg ikke oplevet problemer, da disse tv er ret hurtige, så spil er sikkert også fint, har ikke selv prøvet dog.
Lad dig ikke skræmme af Philips, det er dog klart du får andre råd i dette forum, da det primært er "billed tosser som styre trådene" ikke negativt ment, tværtimod fint folk går op i det med liv og sjæl.
Bare du er frisk på enten selv at kalibrere, eller bruge indstillinger du finder på diverse testside tilgængelige. Ja så får du godt billede ud af det.
Og nok 90% af befolkningen hvis det kan gøre det, er ligeglade med 100% korrekt gamma o.s.v
Kan godt være nogle er fuldstændigt ligeglade med effektforbrug, men strøm er og bliver kun dyere med tiden.
Jeg hører til den gruppe som er neutral, altså det behøver ikke bruge sindsygt men heller ikke være hæmmet rent performance mæssigt.
Held og lykke med dit tv valg, og bare husk ikke lade dig narre af hvad de siger i butikskæderne, da det tit svinger efter hvad de sælger.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu