|
Philips 75PUS6754 micro dimming? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
penoch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Februar-2020 kl. 18:31 |
Hej alle,
Kigget lidt på dette TV, som nu kan fås for ca. 7.000 kr. Jeg vil dog meget gerne have et med "rimelig" HDR og det skal så derfor som minimum vær "bag belyst" Jeg kan intet finde på hvad det er på dette TV og hvad Philips præcist mener med Micro Dimming ? Hjælp søges
![]() |
|
![]() |
|
LasseKilde ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2011 Status: Offline Point: 96 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg kan læse mig fremtil er det software styret, og kun på hele skærmen på samme tid.
Den skulle måle 6400 punkter og udfra det, beregne en middelværdi og stille lysstyrken efter det. Citat: AFAIK micro-dimming is basically a software-based local dimming system, used with cheaper panels that don't have many hardware dimming zones. Philips' solution divides the picture in 6400 software-controlled zones in order to recreate the effect of a hardware-based system. It is a good cheap compromise in order to keep the cost down, but obviously the better the panel, the better the results. I also read somewhere that Philips' low budget models have around 16 hardware zones, but cannot find the link anymore. Redigeret af LasseKilde - 12-Februar-2020 kl. 14:38 |
|
TV: Philips 70PUS6724, Afspiller: Xbox One S 4K, Forstærker: Sony DN-1080, Front:System Audio 2050, Atmos: Jamo Monitor One, Bag:Gale 3060B, Ceneter: System Audio 510AV, Sub: System Audio SE175
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du vil ikke få god HDR-billedkvalitet på dette TV.
HDR kræver som minimum zone-styret LED på LCD TV, og helst minimum ca. 100 zoner. Ideelt set langt flere.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |