Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mark RL
Bruger
Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
|
Emne: Philips 7606T - backlit bleeding? for meget :( Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 19:34 |
Hejsa Alle. Så fik jeg smidt mit nye pfl7606T op på væggen, meeeeen. Hva fanden, kunne godt se det på flatpanels, men det her er sgu for meget :S .. er kalibreret efter flatpanels Ville I ikke retunere dette:  Er det ikke helt vildt? .. Mit gamle samsung havde SLET ikke sådan noget, og jeg har det helt skidt med at have smidt penge efter det her :S Mvh Mark
|
Med venlig hilsen
Mark
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 19:54 |
Som udgangspunkt har dette tv ikke særlig god sort gengivelse, iflg. flatpanels er den på 0.13 cd/m2, hvilket er ret dårligt, når vi snakker tv i 2011. F.eks. er Panasonic G30 og Samsung D8005 helt nede på 0.03 cd/m2. Og personligt ville jeg ikke kunne leve med, en så dårlig sort gengivelse, som denne Philips giver.
Redigeret af kskruger - 03-Oktober-2011 kl. 19:56
|
 |
Mark RL
Bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:18 |
Selv hvis den havde god sort niveau ville den have de lysepletter. Men billedet bliver heller ikke bedre med ophoben, ser ok ud når man ser det live. Men det er den blessing som jeg syntes er et problem
|
Med venlig hilsen
Mark
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40611
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:24 |
Der er helt klart TVer der er bedre end Philips.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
jfc
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2011
Sted: roskilde
Point: 3
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:49 |
Ser lidt grå ud, min 7606 er ikke perfekt, men næsten det tåler
sammenligning med samsung 8005, som jeg måtte sende tilbage, det var værre en dit
billede. Jeg har også brugt lang tid på at finde et godt billede.
Flatpanels måleudstyr er ikke certificeret til perfekte kalibrerings
indstillinger men et godt udgangspunkt.
Jeg har brugt indstillinger fra philips 9000 testen plus en masse
tålmodighed. Philips er bedst til personlige præferencer, jeg har ikke fortrudt mit køb af philips.
|
 |
Mark RL
Bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:57 |
Hey jfc! Men det fjerne jo ikke de kæmpe plamager jeg har med det bleeding, kunne se hvis det var jævt fordelt, men sådan er det bare ikke. jfc, kunne jeg evt få dine indstillinger for at se hvordan det ser ud? Hvis du har tid og lyst  Når man ser billede der fylder hele skærmen så er der intet problem / ligger man ikke mærke til det!
|
Med venlig hilsen
Mark
|
 |
jfc
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2011
Sted: roskilde
Point: 3
|
Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 22:30 |
Jeg er ikke helt færdig med min indstilling, har kun haft mit
i 14 dage.
Jeg har læst flatpanels test af philips 8605 og 9705, den
har jeg indstillet efter.
Bruger billedeprofilen, / energibesparelse, den har også en
locol bimmings funkition.
Bruger dynamisk kontrast slået til, pas på at skærmbilledet ikke
bliver for kunstigt.
Længere er jeg ikke kommet, men har et flot billede, og
sortniveauet på min skærm er bare godt.
Håber at de kan hjælper dig til et godt udgangspunkt som du
kan arbejde videre på.
Mvh. Frankie,
|
 |
Mark RL
Bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 18:11 |
Update; da jeg gjorde klar til at pakke tv'et ned idag, tænkte jeg hellere lige at jeg måtte prøve det uden vægbeslaget på, og pist væk var det der blleding. Ved sgu ikke om det har "bøjet" i skærmen. Men prøvede så at montere vægbeslaget igen, og sørgede for alt var ekstra godt i vatter mm. og nu er skidtet helt væk :D ..
Så nu er jeg glad :D
|
Med venlig hilsen
Mark
|
 |
Ham_Der_Hansen
Bruger
Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
|
Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 12:15 |
Mark RL skrev:
Update; da jeg gjorde klar til at pakke tv'et ned idag, tænkte jeg hellere lige at jeg måtte prøve det uden vægbeslaget på, og pist væk var det der blleding. Ved sgu ikke om det har "bøjet" i skærmen. Men prøvede så at montere vægbeslaget igen, og sørgede for alt var ekstra godt i vatter mm. og nu er skidtet helt væk :D ..
Så nu er jeg glad :D
|
Tak for update, det var dejligt at du igen kan nyde et godt billede.
|
 |
iceman24
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
|
Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 01:08 |
jeg har fået samme tv 47" 7606T og har meget lidt i hjørnerne ikke noget specielt at bemærke.. dog har jeg et par par små pletter i bunde 1/3 del henne på skærmen, igen kun noget man bemærker ved helt sort billede hvis intet billede er på...
læste dette og tog den ned af vægen og på bordstander.... nu er det væk, der skal siges mit beslag var et der kunne tiltes op og ned og var svær at instille helt korrekt så kunne sagtens ha været lidt tvist på den..
ud over det vil jeg sige JEG ER MEGA glad for skærmen, Sort niveau synes jeg er noget bedre end på mit "gamle" LG 50" PK760N plasma og til den pris jeg fik den til endnu mere tilfreds :D
|
 |
Mark RL
Bruger
|
Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:57 |
iceman24 - har sendt mit ind. for troede det var væk, men så en aften da vi så film, kunne jeg se det. Men er der bare en smule lys i stuen kan man slet ikke se det. Så nu har jeg sendt mit ind! Så må vi se. Hvis jeg får et nyt kommer det til at stå på sin fod. i en uges tid, og hvis ikke jeg observere noget hænger jeg det op.!
|
Med venlig hilsen
Mark
|
 |
Mark RL
Bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:08 |
Så fik jeg mit tilbage fra rep. De skiftede panelet i min kasse, og det er da også blev bedre. Nu er det vidst bare et spørgsmål om tilvæning. :D Har dog hængt det op på vægbeslaget
|
Med venlig hilsen
Mark
|
 |