|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Jeg har selv været i tvivl, især fordi det (mig bekendt) er første gang at Philips laver en 40" skærm. Men iflg. Philips' "product selector", så kommer 9704'eren ikke i 42", men derimod i 40, 46 og 50.
|
|
![]() |
|
MiniatureZeus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Helmuth:
Men det er så også fordi, at 40'' ikke er kommet på det danske marked endnu, men kun på det tyske. |
|
![]() |
|
Anders Borum ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2006 Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Hejsa, så kom dyret endelig efter lang ventetid; jeg havde fået det leveret på min arbejdsplads af praktiske årsager og var derfor spændt på, om det kunne være i bilen på vej hjem. Eftersom min bedre halvdel havde været på familiebesøg på vestkysten til og med mandagen (og derfor var stukket af i firmabilen), var jeg ironisk nok overladt vores noget mindre bil. Efter en hel del anstrengelser lykkedes det at få bakset den store papkasse ind i bilen (og jeg tør godt love for, at en Renault 19 ikke er designet til transport af store fladskærms TV). Det første indtryk der slog mig var, at det umiddelbart var en heftig indpakning til et 46" TV. Da jeg fik pakket det ud, slog det mig derefter, at et 46" TV umiddelbart var større end jeg havde regnet med. Vægten snød en del - jeg havde forventet, at det var tungere end det gamle 37PFL9830, men det var ganske omvendt; det gamle vejede dobbelt så meget som det nye (så der måtte en nabo til at hjælpe med at slæbe det på 1. salen). Således udpakket og placeret på alteret, var det tydeligt at der her er tale om et ganske lækkert design. Det børstede aluminium / stål fremstår solidt (ikke som det faux plastic, man ser nogen steder), og det giver sammen med resten af materialevalget en rigtig god fornemmelse af et solidt bygget produkt (samlinger osv. er også som man kan forvente af et produkt i den klasse, men desværre ikke en selvfølge). Sammenlignet med 37PFL9830'eren har 46PFL9704'eren næsten samme fysiske dimensioner; det blev positivt modtaget hos min bedre halvdel (altså høj wife appeal factor). Rigtigt mange fladskærms TV designes i dag med sort ramme omkring panelet, men det er efter min mening med til at give en meget skarp afgrænsning af panelet og dem utroligt tunge, rent visuelt; jeg var derfor glad for at se, at det børstede metal gav den rolige afgrænsning af billedet som vi godt kan lide her i huset (der rundes af med den sorte kant på ydersiden der tager ca. 1 cm). Altså levede det op til de forventninger jeg havde til designet. Efter ungerne var lagt i seng, fik jeg smidt HDMI, strøm og IHC NET patch kablet i skærmen og tændt for første gang. Det lå klart, at den første test skulle stå med Planet Earth på blu ray fra BBC som serveres gennem et DENON AVR 3310 / DVD 2500 BT transport setup. Efter et hurtigt check af signalet (1080p, udvidet farvespektrum osv.), gik det løs. Allerede fra første scene var jeg overbevist om, at det var den helt rigtige beslutning (og rigtige tidspunkt) at opgradere skærmen, for billedet var virkelig godt - jeg sad bare helt tavs, og måbede over kvaliteten af den BBC produktion, der nærmest gav en tredimensionel oplevelse. Det stod hurtigt klart, at når folk har omtalt sort som værende sort på den skærm, så mener de altså sort. Dette samtidig med lyse og klare farver på andre dele af skærmen og alt i alt en helt ufattelig forskel i (oplevet) kontrast fra 9830 - jeg var lettet over dette, eftersom forbedret sort niveauet altid har været noget jeg har set frem til (derfor, hvis sort niveau / kontrast forhold på dette niveau har været standard på den seneste generation af plasmaskærme, så forstår jeg i dag, hvad de mener). Vi har gennem de sidste 4 år brugt IP-TV fra Dansk Bredbånd med en satboks (og seperat fjernbetjening fra helvede) og 9830 som monitor - og det med stor tilfredshed på billedekvaliteten. En del af planen med opgraderingen af fladskærmen var dog at slippe af med satboksen (og fjernbetjeningen fra helvede), og samtidig få adgang til en længere række HD kanaler via Yousee, der også kunne distribueres til flere apparater i huset, uden at have yderligere satbokse (og fjernbetjeninger fra helvede) i spil. Da Yousee tidligere på måneden lancerede deres tilbud om gratis oprettelse / signaler resten af året besluttede jeg, at det var på tide at få skiftet leverandøren ud, og eftersom vi allerede havde gravet COAX ind i huset, var det ren formalia at få tilsluttet signalet i boksen og smækket en IHC-NET fordeler op i vores teknikskab til brug i krydsfeltet, der trækker netværket, telefoni og TV i vores hus (vi har heldigvis lagt rigeligt me CAT 5E da huset blev bygget). Eftersom signalet blev etableret før den nye fladskærm ankom, kørte vi i ca. 2 uger på det analoge kabel TV signal og lad mig bare være helt ærlig; mage til dårligt signal skal man da lede længe efter - jeg blev nervøs over, om vores CAT 5E kabling ikke var velegnet til transport af COAX signalet (efter det var blevet konverteret af IHC-NET modulet), og vi havde endda 9830 fladskærmen sluttet direkte til COAX signalet for at checke, om støj osv. skyldes kabling eller dårligt signal fra Yousee. Det var det sidste - heldigvis, og uheldigvis, naturligvis. Jeg fortalte mig selv, at det analoge signal på kabel TV var klart det dårligste TV signal, man kan drive op i danmark .. og trøstede mig ved, at det nok skulle blive bedre, når jeg fik en DVB-C tuner på plads, og kunne gå på det digitale spejl. Videre til denne aften, hvor jeg efter installation af ViaAccess kort fra Yousee havde installeret de digitale kanaler og browsede frem til National Geographic HD og spændt ventede .. og tak skæbne; HD signalet stod knivskarpt uden antydning af støj og SD signaler stod akkurat så godt som signalet på vores tidligere IP-TV løsning. På trods af den højere pris fra Yousee, er jeg allerede meget tilfreds og accepterer, at det koster lidt mere at få adgang til signalerne i HD; det bliver svært at acceptere, at der stadigvæk er begrænset udbud af HD signaler i danmark (men, jeg er mest til National Geographic HD og Discovery HD, så det er nok ikke noget jeg kommer til at mangle ..). Skiftet fra 2-sidet til 3-sidet ambilight er også ganske positivt omend LED lysene lader til at være en anelse svagere end styrken på 9830 (begge på højeste niveau). Man lægger hurtigt mærke til, at Ambilight Spectra 3 kan vise flere forskellige farver på samme LED række og det leverer klart til mine forventninger. Med aktive settings følger LED beslysningen rigtigt godt med farverne i billedet og det er klart et stor forbedring fra den noget ændre Ambilight 2 i 9830'eren. Vi har altid været glade for ambilight her i huset og har også en meget stor væg som lyset kan arbejde med; Jeg tror aldrig nogen sinde, jeg køber en skærm uden ambilight - det ér bare prikken over i'et, og specielt på en produktion som Planet Earth i HD, der tager det kegler (og jeg respekterer naturligvis andres holdning om det modsatte). Fjernbetjeningen er i samme høje kvalitet og i børstet metal som ses på skærmen. Der er god vægtbalance (læs: ikke en plasticstang på 12 gram) og knapperne sidder næsten som på 9830'erens). Et hurtigt kig på NetTV viste at det var uden besvær at linke det op til vores trådløse router og da jeg skiftede det til at køre via vores 1000 Mbps (gigabit) kabling, var hastigheden på de enkelte services gående fra acceptabel til glimrende (jeg tror anmeldere, der har udtalt sig om det modsatte, har kørt på noget trådløst setup, der ikke var optimalt). Menuerne er en anelse langsommere end 9830, men stadigvæk med acceptabel hastighed. Tilslutningerne på bagsiden sidder stadigvæk lidt uhensigtsmæssigt - men det vidste jeg godt på forhånd, og det er ikke noget problem i vores setup. Jeg smider nogle billeder på i morgen. |
|
Philips 46PFL9704/37PFL9830
Denon AVR 3310 PSR Denon BT 2500 PSR Dali IKON 2/IKON SW |
|
![]() |
|
O'Brian ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Hey Anders. 1000 tak fordi du gider at skrive om dine erfaringer. De lyder meget objektive! Den der trådløse "netting" lyder spændene, og kan du fortælle lidt mere om det? Glæder mig til at se nogle pic's. |
|
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B. Philips BDP7500. Philips DFR 9000. Philips SRU 9600. Canton Surround. Beosound 3000. Beolab 8000. PS3-60 GB. |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Dejligt med en så detaljeret beskrivelse af dit nye Tv. Dejligt at høre erfaringer fra andre Tv end kun Pioneer eller Panasonic. Det lader til, at du er meget tilfreds med dit nye Tv, hvilket er dejligt at høre.
Redigeret af vasif - 29-September-2009 kl. 09:25 |
|
![]() |
|
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
Tak for den lille review, meget interessant. Mht HD kanaler er begrænset i Danmark, er det hos Yousee de er begrænset ! Hos Canaldigital er der ca. 14 HD kanaler, de 12 er gratis: - Kanal 5 HD - Discovery HD - Eurosport HD - History Channel HD - Nat Geographic HD - Woom HD - BBC HD - TV2 Film HD - Silver HD - Animal Planet HD - Rush HD - DR HD ( 1. november ) - Film HD ( Canal + koster extra ) - Sport HD ( Canal + koster extra )
Redigeret af JA - 29-September-2009 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
Anders Borum ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2006 Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Hejsa, jeg undrede mig lidt over, at jeg har adgang til alle kanaler hos Yousee og fandt noget information om, at man som ny kunde havde en periode, hvor alle kanaler var åbne. Vi har p.t. bestilt fuldpakke + HD pakke og vil lige høre, om nogen kan svare på den "grace" periode, man har fri adgang? |
|
|
![]() |
|
farbruun ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2009 Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Nogen der ved, hvornår 40" udgaven lander?
|
|
![]() |
|
John Bach ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Anders Borum Hej Anders tilykke med dit nye tv, jeg tænker selv på at købe samme model, men jeg kan ikke finde den på nogen danske sider, hvor har du købt den?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej John, Jeg har løbende haft kontakt med EL-Giganten for at sikre mig, at jeg fik et af de første eksemplarer, der landede i DK. Må sige at service har været i top så derfor gik salget også til dem. Med de nye LED TV kan der godt være enkelte eksemplarer, der har problemer med at opnå en uniform baggrundsbelysning, så det er efter min mening vigtigt at have en ombytningsgaranti, hvis der er bare det mindste tegn på fejl i billedet - så kommer de ud og skifter TV'et på din bopæl. |
|
|
![]() |
|
O'Brian ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
http://www.idg.se/2.1085/1.253491/philips-46pfl9704h-svartas t-av-dem-alla Hej. Kan ikke få linket til at virke. Men der skriver de noget om at der STADIG er lidt slør i hurtige bevægelser. Anders, har du bemærket noget i den retning? |
|
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B. Philips BDP7500. Philips DFR 9000. Philips SRU 9600. Canton Surround. Beosound 3000. Beolab 8000. PS3-60 GB. |
|
![]() |
|
MiniatureZeus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1254305 386
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |