|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 13-Februar-2007 kl. 17:28 |
Hej Har et 9731 (der ikke er plaget af panelfejl - endnu). Men jeg har til gengæld ikke haft held med at få PC og TV til at snakke sammen - udover når jeg kobler skærmen til som VGA. Men netadgangen både med ethernet og trådløst er helt død - er der andre med erfaringer? Jeg har prøvet med crossed-kabel direkte mod en pc - ingen respons. Jeg har prøvet med trådløst net - ingen respons. Jeg har PMM installeret på pc - men i følge nogle af de andre indlæg - skulle det ikke være nødvendigt for at åbne filer - da der er snak om eksterne HDs osv.
Håber andre har gode erfaringer
|
|
![]() |
|
Arsenal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Hej
Jeg har nøjagtig samme problem, men efter hvad jeg kan forså på Philips suppertside https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?cat=FL AT_TV_CA&sct=LCD_LARGE_30_40_SU&session=200608071413 19_85.235.233.5&grp=TV_GR&ctn=37PF9731D/10&slg=E NG&scy=DK# Skyldes det at TV'et ikke har nogen MAC adresse, det skulle den Zip fil man kan downloade fra siden råde bo på, det har jeg tænkt mig at prøve mvh Thomas |
|
![]() |
|
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Jeg kan ikke få Tv'et til at opdatere mac-delen med USB og filen som beskrevet ovenfor. Jeg Restarter med DVD-mode og Ok holdt nede - ingenting! Har du gode erfaringer Thomas/Arsenal - spiller det for dig? Andre? Mvh /Jesper |
|
![]() |
|
Arsenal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Hej Jesper Jeg har nu også forsøgt at opdatere MAC adresse, men der sker ikke en pind, så min erfaringer er ligeså dårlige som dine, jeg fatter ikke hvad der går galt, jeg har tilkoblet direkte til PC med et Crossed net kabel, men det virker ikke, er du kommet videre ?
Thomas
|
|
![]() |
|
tekno ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2006 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Problemet med LAN stikket er at det "kun" kan streame musik, foto, og film fra jeres PC'er via det software som er med til TV,et som skal instaleres på jeres pc'er, man skulle også kunne bruge windows media player, men det har jeg ikke prøvet.. Jeg har ingen problem det virker fint.. hilsen tekno |
|
![]() |
|
tekno ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2006 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
NB tv'et er jo ingen pc'er det har ingen browser indbygget... |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan få tv'et til at finde og vise filer fra USB-kilde, men ikke fra crossed-kabel eller trådløst net. Jeg har installeret Philips Media Manager i nyeste version, men der er ingen reaktion - tv'et siger at der ikke er nogen netværk tilgængelige. Hvad angår den trådløse forbindelse, kunne jeg til nødt forstå at der kunne opstå et sikkerheds-/krypteringsproblem, alt efter hvilken form for kryptering man vælger - WEP/WAP etc. Men heller ikke på det krydsede kabel får jeg nogen som helst reaktion. tekno: kunne du beskrive hvad du gør og hvordan? Det er muligt, at der ikke er en decideret browser, der er dog et interface hvorigennem man kan navigere i filer/mapper og starte og slutte processer - så en eller anden form er der dog - det kan jeg få til at virke på USB-tilkoblingen. Hvis andre har råd eller bud, så skyd endelig - også til opdateringsdelen, som både Arsenal og jeg har problemer med. [PC /m XP sp2 tilsluttet via vga og med crossed samt trådløst netværk Belkin G med MIMO tilgængeligt] /Jesper |
|
![]() |
|
O_Brinck ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg er i samme båd.... Jeg kunne for den sags skyld fylde RJ-45 stikket på bagsiden af tossekassen med snot...Det virker heller ikke !!!!!
JEG ER SÅ TRÆT AF PHILIPS, og deres "HIGH-END" produkter !!! |
|
Philips 37PF9731 ( repareret version...virker endnu)
MM-Vision MC 300 HDMI Denon AVR-1707 med B&W højttalere |
|
![]() |
|
spr_ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Nu har jeg endnu ikke købt sådan et fint fjernsyn men det kan da være jeg kan bidrage alligevel. 1: Mac ad. skal have en værdi som er forskellig fra 00-00-00-00-00-00 ellers kan netværket ikke virke. I opsætningen på TV'et kan MAC adr. læses. 2: Hvis der vælges DHCP på TV'et skal der væren DHCP server på nettet, f.eks et Acces punkt mec DHCP enablet. 3. Hvis der istedet benyttes faste IP adr. skal alle netværksenheder være på samme sub net. F.eks kunne TV hedde 192.168.0.10 med subnet 255.255.255.0 og PC nr et kunne hedde 192.168.0.11 med subnet 255.255.255.0. Denne metode kan bl.a. benyttes når PC og TV er koblet sammen med krydsede kabler. 4: Hvis der benyttes trådløs forbindelse mangler i sandsynligvis en Ethernet bro til TV'et da jeg ikke mener at Philips medlevere en bro. Trådløst er desuden best egnet til Streaming af musik. Håber det hjalp.
|
|
spr_
|
|
![]() |
|
![]() |
Men det er jo vildt! Tak spr_ Altså jeg har ikke fundet løsningen, men det du siger lyder rigtigt - og så melder spørgsmålene sig: a) hvad hvis jeg benytter forskellige "workgroups" på netværket - betyder det noget? b) Ethernet-bro - øhh pas, fisk - hvad er det? og hvordan laver jeg så sådan en -når nu Philips ikke har inkluderet en. |
|
![]() |
|
spr_ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Bølge. Forskellige workgroups skulle ikke ha' nogen betydning, men Tv skal være på samme subnet som den PC som du har Philips Media Server softwareen installeret på. Problemet med dit TV er faktisk bare at det ikke har nogen antenne til WIFI, så vidt jeg kan se. Det er her en bro kommer ind. En 'Bro' eller 'Bridge' er en 'fisk' som konvertere fra f.eks trådet netværk til WIFI eller trådet netwærk til power line. Hvis du læser spec. på dit TV vil du opdage at der står 'WIFI (ekstra ethernet-bro)'. Læser du i manualen står der at man kan få en liste over 'ethernet-broer' på www.philips.com/support, hvilket jeg ikke kan finde og så er vi ikke kommet længere, med mindre du har bedre held. Jeg ved at D-Link og Linksys har Acces punkter som kan konfigureres som 'Bro' mellem trådløs og trådet net. Et Acces punkt er faktisk allerede en 'bro' i de fleste tilfælde. Det er altså ikke let at være forbruger. Udstyrer koster desuden omkring 400 kr. Det kan man altså købe meget netværkskabel for. Hvis du virkelig gerne vil ha' trådløs adgang til din PC'er via dit TV, vil jeg foreslå, at du kontakter Philips kundeserrvice og spørger efter hvad du kan bruge af Philips udstyr til at lave trådløst net til dit TV, jeg er meget nteresseret i hvad de siger/foreslår. Du skal bare huske, at du ikke kan sende kvalitets TV via trådløst netværk, der er bare ikke nok båndbredde. |
|
spr_
|
|
![]() |
|
![]() |
Mit set-up (det ønskede) er at TV'et kan kables op med net (eller trådløst) til mine pc'ere. Da der står en pc lige ved TV'et kunne den sagtens kables med crossed eller noget - men det kan jeg heller ikke få til at virke. PC er på net (trådløst) men TV kan ikke findes af pc'en og omvendt. Jeg har forlist min Connected Planet CD - er der nogen der vil tilbyde en kopi af deres? Og kunne man sætte et usb-netkort i TV'et og på den måde få den på nettet? nå, nevermind - jeg kan leve med kabel - hvis det så virkede. Er der nogen der har fået det til at virke? M/ trådløst eller RJ45? Og var der en der kunne tilbyde en kopi af Connected Planet?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |