recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips BDP-7100 eller Samsung BDP-1400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips BDP-7100 eller Samsung BDP-1400

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 03:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mougai mougai skrev:

Jeg ville tage philips den har også 7.1 lyd det har samsung ikke og så er den pænere skruet sammen men hvorfor ikke en ps 3 det er nok det bedste køb efter min egen ringe holdning

Hverken Philips eller Samsung har 7.1 lyd - efter mine oplysninger ?

Eneste forskel på lydsiden, er at Samsung kan dekode DTS-HD (5.1) hvor Philips kun kan levere bitstream.

Samsung modellen er billigere. Fås for omkring 3000 kr, hvor Philips'en koster 600 kroner mere - uden nogen ekstra features.

Har læst i et andet forum at Philips modellen kan have små periodiske blackouts i billedet. Det er ikke set på Samsung (med den seneste firmware).

Jeg ville snuppe en Samsung - hvis valget stod imellem de to.

/Lars

Jo.... Philips'en kan skam godt dekode DTS MA HD, har selv for nyligt lige set "Die Hard 4.0" i det lydspor. Og forresten, hvis den sender det i bitstream, det er jo det alle vil ha den skal kunne, så vidt jeg har forstået??

Mvh Dief

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hør nu her, jeg vil stort set æde min gamle hat på, at man ikke kan se forskel mellem en Samsung og en Denon når det drejer sig om afspilning af Blu-Ray.

Hvis du læser, hvad jeg skriver, vil du opdage, at jeg ikke udtaler mig om afspilning af BD-skiver for så vidt angår billededelen . Men mon ikke Denon afspilleren behandler 1080i skiver bedre end Samsung'en? .

Når det drejer sig om afspilning af SD kan forholdet meget vel være et andet.

Utvivlsomt. Den eneste HD-afspiller jeg pt. ville bruge til SD-DVD er XE1.

Men det retfærsiggøre i mine øjne ikke ikke en prisforskel på over 100%.

Nu er det så ikke dine øjne, der skal retfærdiggøre andres køb. Det der skal retfærdiggøre prisen på Denon afspilleren, er at den tilbyder noget, som ikke findes i andre afspillere på markedet.

Du kan åbenbart ikke forstå, at jeg, med mindre andet fremgår, alene udtaler mig i et forum på egne vegne. - Men det gælder måske ikke for dig?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 08:24

Eneste forskel på lydsiden, er at Samsung kan dekode DTS-HD (5.1) hvor Philips kun kan levere bitstream.

Det kan meget vel være at den kan dekode DTS-HD HR, men findes der overhovedet film der bruger det lydformat? Det ville være brugbart hvis den kunne dekode DTS-HD MA, men det kan den jo ikke...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Dief Dief skrev:

Jo.... Philips'en kan skam godt dekode DTS MA HD, har selv for nyligt lige set "Die Hard 4.0" i det lydspor. Og forresten, hvis den sender det i bitstream, det er jo det alle vil ha den skal kunne, så vidt jeg har forstået??

Den kan dekode 'core' lydsporet på 1,5 mpbs. Det er et rigtig godt lydspor, der er meget bedre end det DTS spor der findes på de dvd'er der har et sådant, men det er ikke højt opløselig lyd.

Bitstreaming er IKKE dekodning. Ved bitstreaming dekodes lyden eksternt, i receiveren.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 08:38

Jo.... Philips'en kan skam godt dekode DTS MA HD, har selv for nyligt lige set "Die Hard 4.0" i det lydspor.

Er du sikker?  I så fald skulle Philips BDP-7100 være den første Blu-ray afspiller der kan dekode DTS-HD MA (men de er på vej).

Dvs. hvis du vælger PCM, og din receiver skriver "Multi CH" i displayet, så er det DTS-HD MA du hører. Vær opmærksom på, at uden dekodning af DTS-HD MA vil det være det normalt DTS spor du hører (Core). Så du skal kunne høre en tydelig forskel imellem almindelig DTS og så DTS-HD MA, før du kan regne med at afspilleren dekoder det.

Men der er ikke noget i vejen med bitstream, når receiveren kan håndtere dekodningen. Ikke med dagens film i hvert fald.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 09:09

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan meget vel være at den kan dekode DTS-HD HR, men findes der overhovedet film der bruger det lydformat? Det ville være brugbart hvis den kunne dekode DTS-HD MA, men det kan den jo ikke...

Ja, du har ret.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 17:31

Du kan åbenbart ikke forstå, at jeg, med mindre andet fremgår, alene udtaler mig i et forum på egne vegne. - Men det gælder måske ikke for dig?

Den kommentar fatter jeg bjælde af.

Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 18:22

Jo.... Philips'en kan skam godt dekode DTS MA HD, har selv for nyligt lige set "Die Hard 4.0" i det lydspor.

Er du sikker?  I så fald skulle Philips BDP-7100 være den første Blu-ray afspiller der kan dekode DTS-HD MA (men de er på vej).

Dvs. hvis du vælger PCM, og din receiver skriver "Multi CH" i displayet, så er det DTS-HD MA du hører. Vær opmærksom på, at uden dekodning af DTS-HD MA vil det være det normalt DTS spor du hører (Core). Så du skal kunne høre en tydelig forskel imellem almindelig DTS og så DTS-HD MA, før du kan regne med at afspilleren dekoder det.

Men der er ikke noget i vejen med bitstream, når receiveren kan håndtere dekodningen. Ikke med dagens film i hvert fald.

/Lars

Hej Lars.

Nej så har du ret, det er først når jeg vælger "bitstream" på afspilleren at der også står "DTS HD-MA" på recieveren. Vælger jeg "PCM" på afspilleren kommer "MultiCh" frem på recieveren. Så det er IKKE afspilleren der dekoder lydformatet, men recieveren.

Det var vist mig der misforstod.

Mvh Dief

Redigeret af Dief - 11-Februar-2008 kl. 18:28
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 18:30
For os andre der ikke har en reciever til de nye hd lydformater, skal vi bruge en BD afspiller der kan dekode til PCM. Men PS3en gør det fint indtil der kommer en afspiller til den rigtige pris/kvalitetsforhold.
Denon 3800 ser lækker ud, men prisen bliver nok nærmere 20 kilo end 15 kilo. Så mon der ikke kommer en god afspiller til mellem 6-10 tkr. til sommer der dækker de behov.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu