recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips CRT 9520 kontra 9551
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips CRT 9520 kontra 9551

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Man må vel gå ud fra at 9551 har endnu bedre billed end 9520 når det er et helt nyt tv.

Det vil jeg nu ikke selv gå ud fra.... Jeg tror ikke at producenterne smider ret mange penge i CRT udvikling for tiden. Jo der laves da stadig nogle CRTs, men ikke high-end CRTs (9520=billigere 9509 er faktisk den eneste, som jeg kan komme på; og så måske 9551, som jeg aldrig har set eller hørt omtalt).

Spørgsmålet er om 9551 skal konkurrere med HD Ready fladskærme, eller om det er en defensiv foranstaltning fra Philips' side for at beholde en markedsandel i medium-end CRT markedet? Philips laver jo også CRTs, som er ringere (og billigere) end 9520. Syd for den danske grænse går det jo ikke helt så godt med økonomien, og forbruglysten til stinkende dyre fladskærme kan meget vel være mere afdæmpet.

Marketing godtfolket har i hvert fald vist sig fra deres sædvanligvis kreative side. 9551 kan næppe få et "HD Ready" klistermærke, men så kan man jo skrive at det er "forberedt til HD". Men det sidste kan sådan set bare betyde at TVet nedskalerer en HD opløsning til PAL inden den videre billedbehandling påbegyndes, og i så fald er det næppe bedre end at lade DVD afspilleren eller Selector'en gøre dette. Du har dog de ekstra tilslutninger på RGB-scart niveau, hvilket ikke skal undervurderes efter min mening (en scart omskifter box kunne dog også hjælpe...).

Det bringer os tilbage til udgangspunktet... Seeing is believing, for så vidt angår billedkvaliteten

Redigeret af JesperLund - 28-Maj-2006 kl. 18:18
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Man må vel gå ud fra at 9551 har endnu bedre billed end 9520 når det er et helt nyt tv.

Det vil jeg nu ikke selv gå ud fra.... Jeg tror ikke at producenterne smider ret mange penge i CRT udvikling for tiden. Jo der laves da stadig nogle CRTs, men ikke high-end CRTs (9520=billigere 9509 er faktisk den eneste, som jeg kan komme på; og så måske 9551, som jeg aldrig har set eller hørt omtalt).

Spørgsmålet er om 9551 skal konkurrere med HD Ready fladskærme, eller om det er en defensiv foranstaltning fra Philips' side for at beholde en markedsandel i medium-end CRT markedet? Philips laver jo også CRTs, som er ringere (og billigere) end 9520. Syd for den danske grænse går det jo ikke helt så godt med økonomien, og forbruglysten til stinkende dyre fladskærme kan meget vel være mere afdæmpet.

Marketing godtfolket har i hvert fald vist sig fra deres sædvanligvis kreative side. 9551 kan næppe få et "HD Ready" klistermærke, men så kan man jo skrive at det er "forberedt til HD". Men det sidste kan sådan set bare betyde at TVet nedskalerer en HD opløsning til PAL inden den videre billedbehandling påbegyndes, og i så fald er det næppe bedre end at lade DVD afspilleren eller Selector'en gøre dette. Du har dog de ekstra tilslutninger på RGB-scart niveau, hvilket ikke skal undervurderes efter min mening (en scart omskifter box kunne dog også hjælpe...).

Det bringer os tilbage til udgangspunktet... Seeing is believing, for så vidt angår billedkvaliteten

Jeg ved godt at det bedste er at se skærmen live, men probemet er at finde et sted hvor man kan få lov til det!

Samsung WS-32Z409 skulle have ægte HD opløsning. Er dette værd at overveje så? Det er også meget billigt og ikke særlig dybt.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 20:19

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg syntes bare at uanset hvad jeg så på af fladskærme, så havde de alle sådan et "VCD" agtigt look, selv når der blev afspillet DVD. Det er lidt svært at forklare, men detaljer var smurt ud, og der var fnidder i kanterne, pixelering og artefakts. Nærmest som tager man et godt analogt signal og laver en dårlig digitalisering.

Forklaringen kan være at du ser DVD afspilning, som først er kørt gennem en RF modulator, og dernæst fordelt ud til alt for mange forskellige TV uden nogen form for forstærkning af antennesignalet. Nogle forhandlere formår at gøre dette så "effektivt", at man ikke kan se forskel på en fladskærm til 10k og en til 30k...

Ja - det er en meget stor sandsynlighed.

Desværre betyder dette at os der sætter billedkvalitet over design, kan have lidt svært ved at finde ud af om det er værd at bruge pengene eller ej, eller hvad man skal vælge.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 11:38

Jeg syntes bare at uanset hvad jeg så på af fladskærme, så havde de alle sådan et "VCD" agtigt look, selv når der blev afspillet DVD. Det er lidt svært at forklare, men detaljer var smurt ud, og der var fnidder i kanterne, pixelering og artefakts. Nærmest som tager man et godt analogt signal og laver en dårlig digitalisering.

Forklaringen kan være at du ser DVD afspilning, som først er kørt gennem en RF modulator, og dernæst fordelt ud til alt for mange forskellige TV uden nogen form for forstærkning af antennesignalet. Nogle forhandlere formår at gøre dette så "effektivt", at man ikke kan se forskel på en fladskærm til 10k og en til 30k...

Ja - det er en meget stor sandsynlighed.

Desværre betyder dette at os der sætter billedkvalitet over design, kan have lidt svært ved at finde ud af om det er værd at bruge pengene eller ej, eller hvad man skal vælge.

Men det laver vel ikke om på at i bund og grund skal man holde sig fra LCD hvis man er kræsen omkring billedet. Især på analoge signaler. Så er der kun CRT som kan leverer et ordenligt billed.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 11:43

Men vi kan vel godt blive enig om at billedkvaliten i hvert fald er ligeså god som på 9520?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 11:46

Men vi kan vel godt blive enig om at billedkvaliten i hvert fald er ligeså god som på 9520?

Seeing is believing, og jeg har ikke set et 9551... Så nej

EDIT: det som jeg siger er at man er nødt til at se på billedet, før man kan drage den slags konklusioner. Specs alene kan ikke gøre det...

Redigeret af JesperLund - 29-Maj-2006 kl. 12:24
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 13:56

Her kan du se, hvad 9551 indeholder.

Den er sgu så billig i forhold til lcd og har et super flot billede iflg. tapeconnection, som jeg har snakket med i dag. I tyskland kan den fås for under 5000.

Kirjeldus
Info

100Hz, Real FLAT BlackLine S, Pixel Plus2, DCC, Virtual Dolby Surround, Text Dual screen, HDMI

Tootja:

Philips

Tootekood:

32PW9551/12

Ekraani diagonaal:

32'' / 82 cm

Ekraanisuhe:

16:9

Kanalite arv:

100

Teletekst:

jah (Smart Text 1200 lk)

Mõõtmed:

86,2×55,4×52,8 cm

Kaal:

50 kg

Värv:

hõbedane / must

Toote saadavus:

laos, osta!

Uuendatud:

29.05.2006

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 14:25

Har TapeConnection tænkt sig at sælge 9551 i Danmark? De har kun 9520 på deres webside p.t. (at de har 9520 igen er i øvrigt en rigtig god nyhed, da der på et tidspunkt var produktionsproblemer hos Philips med 9520 modellen, og det var usikkert om disse problemer nogensinde ville blive løst; det er så heldigvis lykkedes).

Redigeret af JesperLund - 29-Maj-2006 kl. 14:29
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 15:21

Har TapeConnection tænkt sig at sælge 9551 i Danmark? De har kun 9520 på deres webside p.t. (at de har 9520 igen er i øvrigt en rigtig god nyhed, da der på et tidspunkt var produktionsproblemer hos Philips med 9520 modellen, og det var usikkert om disse problemer nogensinde ville blive løst; det er så heldigvis lykkedes).

"Hej Dan. 

Du kan naturligvis returnere det i henhold til vores 14 dages returret. Philips lancerer om kort tid en ny version af 9520(9551), som vi vil kunne skaffe hjem til dig. Jeg har dog ikke den præcise pris endnu, og du skal regne med et par ugers leveringstid. "

Det var hvad Otto skrev til mig da jeg skrev til ham at jeg ikke var særlig glad for mit nye LCD. Så jo de får det igen. Det er bare mærkeligt at 9520 efter al sandsynlíg er DYRERE end 9551. Merlin sælger 9551 for 5495 kr hvis jeg ikke husker helt forkert.

Mvh Dan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 18:37

Åbenbart er der ingen der har set denne model i brug, og Otto skrev til mig her til aften at han ikke vidste hvordan billedet ville være.

Så hvad fanden ville i vælge?? 9551 har nogle fede features, men aner ikke om billedet lever op til 9520 eller er bedre.. 9520 er også dyrere end 9551. TC har prissat den til 5500 kr mens 9520 koster 6000 kr.

Der er vel ikke den store tvivl om at 9520 har et af de bedste billed på CRT market lige nu. Så kom lige med nogle for og imod argumenter!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 18:46

Hvad med at besøge en Merlin forretning? 9551 er på deres online shop.

Jeg er selv blevet lidt nysgerrig, mest pga. de ekstra tillslutninger (har selv et 9308, som jeg er meget glad for). Der er en relativ stor Merlin forretning i Frederiksberg Centeret, og næste gang jeg kommer forbi, vil jeg nok kigge ind i håb om at de har et eksemplar udstillet...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 19:09

Hvad med at besøge en Merlin forretning? 9551 er på deres online shop.

Jeg er selv blevet lidt nysgerrig, mest pga. de ekstra tillslutninger (har selv et 9308, som jeg er meget glad for). Der er en relativ stor Merlin forretning i Frederiksberg Centeret, og næste gang jeg kommer forbi, vil jeg nok kigge ind i håb om at de har et eksemplar udstillet...

Jeg bor i Aalborg, og har været i deres butik herover for ca 2 uger siden, men der lagde jeg ikke mærke til Philips overhovedet. De har mest LCD og nogle få billige små CRT skærme.

Så hvis du får set den ville jeg blive glad for en udmelding! :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu