recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips CRT 9520 kontra 9551
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips CRT 9520 kontra 9551

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 23:02
Tapeconnection har ikke 9520 på lager. Det fik jeg at vide pr. telefon kl. 13.30 i dag. Det var en demo model, som de havde sat ned. Jeg er også blevet ikke så lidt mere nysgerrig efter 9520 eller 9551, da prisen jo er en helt anden end på LCD, men heldigvis har jeg tid nok. Om ca. ½ år får jeg bredbånd via sydvestenergi indlagt, og så er spørgsmålet om jeg så ikke først der får det fulde udbytte af en LCD tv, hvis jeg vælger det.  Men 37pf9731 vil jeg se i funktion, når den kommer.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 07:45

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Tapeconnection har ikke 9520 på lager. Det fik jeg at vide pr. telefon kl. 13.30 i dag. Det var en demo model, som de havde sat ned. Jeg er også blevet ikke så lidt mere nysgerrig efter 9520 eller 9551, da prisen jo er en helt anden end på LCD, men heldigvis har jeg tid nok. Om ca. ½ år får jeg bredbånd via sydvestenergi indlagt, og så er spørgsmålet om jeg så ikke først der får det fulde udbytte af en LCD tv, hvis jeg vælger det.  Men 37pf9731 vil jeg se i funktion, når den kommer.

Du vil helt sikkert få et meget bedre billed til den tid, men det laver ikke om på at LCD'eren ikke kan lave sorte farver som et godt CRT kan. Skarpheden er helt fin på fx DVD, men jeg synes at det er MEGET svært at finde en farvesætning som passer til alle film. Med mit gamle 9520 var der ingen problemer. Når indstillingerne først var sat efter ens smag blev de der.

Set fra min side er LCD'erne ikke moden endnu, men folk er moden til at få en fladskærm uanset om de skal leve med et dårligere billed på mange områder i forhold til CRT. Og indrømmet. En flad er da meget pænere end en stor kasse, men de store kasser har vi levet med i rigigt mange år, så skal jeg leve med et i 2-3-4-5 år går det sku nok også ! :-)

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Du vil helt sikkert få et meget bedre billed til den tid, men det laver ikke om på at LCD'eren ikke kan lave sorte farver som et godt CRT kan. Skarpheden er helt fin på fx DVD, men jeg synes at det er MEGET svært at finde en farvesætning som passer til alle film. Med mit gamle 9520 var der ingen problemer. Når indstillingerne først var sat efter ens smag blev de der.

Set fra min side er LCD'erne ikke moden endnu, men folk er moden til at få en fladskærm uanset om de skal leve med et dårligere billed på mange områder i forhold til CRT. Og indrømmet. En flad er da meget pænere end en stor kasse, men de store kasser har vi levet med i rigigt mange år, så skal jeg leve med et i 2-3-4-5 år går det sku nok også ! :-)

Ja, effektiv markedsføring er MEGET magtfuld

Lidt sjovt at se hvor mange der simpelthen ikke kan leve uden en flad og er villige til at betale op til flere hundrede procent mere end for et godt CRT, blot for at få den flade med et ringere billede....

Kald mig bare konservativ, men jeg kan godt leve med den store kasse (og det gode billede) et par år endnu, indtil de flade er nede i pris og har et ordentligt billede.

Mit Philips 32PW9525 ryger ingen steder foreløbig

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 11:24

Jeg har talt med Philips og Otto idag.

Ifølge Philips er det Pixel Plus 1 de har smidt i 9551, og de lovede mig at billedet IKKE var dårligere end 9520.

Otto mente at de kunne være måden som Philips marketsføre sine produkter. Alt CRT er på vej ud, og de gerne vil have at deres LCD'er har det nyeste - altså fx Pixel Plus 2. Så der kan rent faktisk godt ligge Pixel Plus 2 i 9551, men bliver marketsført som Pixel Plus 1. At Philips også siger at billedet ikke er dårligere end 9520, kunne det vel godt tyde på at der er noget om snakken.

Jeg spurgte Otto hvad han ville vælge hvis det var ham. 9551 sagde han. Den har nogle spændende features, men IKKE HD. Den kan modtage HD signaler, men de bliver ikke vist i HD som fx Samsung'en kan. Samsung'en havde han dog ikke meget tilovers for mht billedkvaliteten.

Så min Samsung ryger tilbage, og en 9551 bliver bestilt. Kryds finger for mig rødder.. 

PS. Jeg spurgte Philips hvorfor at 9520 var dyrer end 9551. Til dette fik jeg af vide at CRT aldrig har været så billig at producerer som nu. 9551 er ikke en dårligere skærm.

Mvh Dan

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 11:40

Jeg spurgte Otto hvad han ville vælge hvis det var ham. 9551 sagde han. Den har nogle spændende features, men IKKE HD. Den kan modtage HD signaler, men de bliver ikke vist i HD som fx Samsung'en kan.

Det må være antallet af vandrette linier (under 720), som mangler i forhold til et "HD Ready" klistermærke (som i øvrigt ikke siger en pind om billedkvaliteten). HD tilslutningerne, incl. HDMI med HDCP, er der i følge specs.

Hvis 9551 kan modtage et progressivt videosignal (HD eller SD), og opdatere skærmen progressivt, lyder det som en meget spændende produktudvikling fra Philips' side i forhold til die-hard CRT folket. Philips 9308, og sikkert også 9509/9520, har en form for progressive scan, men kun for interlaced input.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg spurgte Otto hvad han ville vælge hvis det var ham. 9551 sagde han. Den har nogle spændende features, men IKKE HD. Den kan modtage HD signaler, men de bliver ikke vist i HD som fx Samsung'en kan.

Det må være antallet af vandrette linier (under 720), som mangler i forhold til et "HD Ready" klistermærke (som i øvrigt ikke siger en pind om billedkvaliteten). HD tilslutningerne, incl. HDMI med HDCP, er der i følge specs.

Hvis 9551 kan modtage et progressivt videosignal (HD eller SD), og opdatere skærmen progressivt, lyder det som en meget spændende produktudvikling fra Philips' side i forhold til die-hard CRT folket. Philips 9308, og sikkert også 9509/9520, har en form for progressive scan, men kun for interlaced input.

Fordi at et CRT tv kan vise fx 1080i som Samsungs nye SlimFit CRT HD-TV, er det ikke ensbetyde med at billedet bliver bedre. Der er lavet en samligning af netop disse to tv på en tysk hjemmeside. Nu kan jeg ikke tysk, men fik en god ven til at læse det igennem, og konklussionen var at Samsung'en fik tæv selvom den kunne vise ægte HD.

Selvom 9551 ikke kan vise ægte HD bliver billedet vel også bedre når vi får Blue Ray/HD DVD engang. Jo bedre den primære kilde er, jo bedre må billedet også blive. DVD systemet kan vidst vise 440 liner, mens et normailt CRT kan vise max 576?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 13:03

DVD systemet kan vidst vise 440 liner, mens et normailt CRT kan vise max 576?

DVD har 576 vandrette linier for PAL materiale, og 480 linier for NTSC materiale.

Men som du selv skriver... det afgørende er hvordan billedet ser ud

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2005
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 20:00

Her kan du se, hvad 9551 indeholder.

Den er sgu så billig i forhold til lcd og har et super flot billede iflg. tapeconnection, som jeg har snakket med i dag. I tyskland kan den fås for under 5000.

Kirjeldus <!--[if !vml]--><!--[endif]-->
Info
<!--[if !vml]--><!--[endif]--> <!--[if !vml]--><!--[endif]--> <!--[if !vml]--><!--[endif]-->
100Hz, Real FLAT BlackLine S, Pixel Plus2, DCC, Virtual Dolby Surround, Text Dual screen, HDMI

Tootja:

<!--[if !vml]--><!--[endif]-->

Philips

Tootekood:

32PW9551/12

Ekraani diagonaal:

32'' / 82 cm

Ekraanisuhe:

16:9

Kanalite arv:

100

Teletekst:

jah (Smart Text 1200 lk)

Mõõtmed:

86,2×55,4×52,8 cm

Kaal:

50 kg

Värv:

hõbedane / must

Toote saadavus:

laos, osta!

Uuendatud:

29.05.2006

Hej Hvor fandt du det henne ? især det med pixel plus 2 er vigtigt kan du sende et link til stedet ?

mvh

Glenn

Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 21:13

Den har ikke PP2, men kun PP. På tyske hifi-forum.de er der en livlig debat igang, som jeg har læst op på (ja, jeg taler flydende tysk :)). Der kom det frem, at 9551 modsat 9520 kun har PixelPlus, iflg Philips fordi "der er mange kunder, der ikke følte behov for PP2, og ikke ville betale for det". Tv'et virker nu stadig rimeligt interessant for et rør-tv i disse dage. Desværre "glemmer" producenterne åbenbart al den teknologi de allerede har opfundet til CRTs. Det er lidt det samme som det der skete med videomaskiner for et par år tilbage. Maskinerne blev ringere og ringere, og endte med ikke engang at kunne de mest basale ting ordentligt...

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2005
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 22:26

Hej azrael

God vinkel der, men vi ved jo ikke med sikkerhed noget om at de har glemt pp2 eller ej !Pp1 har efterhånden nogle år på bagen. så jeg "håber" mere at det er Philips som ikke "vil"nævne at den har det, for ikke at stjæle salg fra LCD marked. Men det har nogle spændende spec. som muliggør at den måske har en rigtigt godt foto. Men det er jo også ligemeget om den har pp1 eller 2 hvis den alt andet lige har et bedre billede end de andre modeller med pp2 ikke ? det ville være rart at se en rigtig sammenligning af en model med pp2 og så denne !! Men den bliver markedsført med wm i tyskland logoet det lugter lidt af HD tv ikke :-)

mvh

Glenn

Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Her kan du se, hvad 9551 indeholder.

Den er sgu så billig i forhold til lcd og har et super flot billede iflg. tapeconnection, som jeg har snakket med i dag. I tyskland kan den fås for under 5000.

Kirjeldus <!--[if !vml]--><!--[endif]-->
Info
<!--[if !vml]--><!--[endif]--> <!--[if !vml]--><!--[endif]--> <!--[if !vml]--><!--[endif]-->
100Hz, Real FLAT BlackLine S, Pixel Plus2, DCC, Virtual Dolby Surround, Text Dual screen, HDMI

Tootja:

Philips

Tootekood:

32PW9551/12

Ekraani diagonaal:

32'' / 82 cm

Ekraanisuhe:

16:9

Kanalite arv:

100

Teletekst:

jah (Smart Text 1200 lk)

Mõõtmed:

86,2×55,4×52,8 cm

Kaal:

50 kg

Värv:

hõbedane / must

Toote saadavus:

laos, osta!

Uuendatud:

29.05.2006

Hej Hvor fandt du det henne ? især det med pixel plus 2 er vigtigt kan du sende et link til stedet ?

mvh

Glenn

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 23:21
Der gik noget galt.

Jeg kan ikke finde det link igen, men jeg ved, at jeg brugte Google og har skrevet noget i retning af 32pw9551 i søgefeltet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu