|
|
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | |||
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
||
Hvis det skal stå i et hjørne er et 32" 100Hz CRT klart at foretrække frem for et 32" LCD TV. Det fylder det samme i hjørnet. 32" 100Hz CRT kan iøvrigt få i lange baner brugt i www.dba.dk
Er der ikke plads til et stort TV i dybden og intet hjørne at stille det i, som på min datters værelse, må man gå efter et LCD TV. Men det er vel de færreste der bruger 32" i disse dage med mindre der absolut ikke er plads til mere. Nu hedder det 42" eller eventuelt 37" hvis et 42" ikke kan klemmes ind. Var selv lige ved at købe et brugt 36" CRT da jeg havde opgivet at finde et LCD TV med godt nok billede. Så var det jeg faldt over plasma som har ca. samme billedekvalitet som 100 Hz CRT. Redigeret af ticker - 25-August-2006 kl. 09:43 |
|||
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
|||
![]() |
|||
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
||
Det passer vel også meget godt overens med mine erfaringer på min defekte 9551. Nemlig at den ikke har DNM som min 9520, hvilket jeg synes er en stor mangel. Mvh Dan |
|||
![]() |
|||
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
||
Nu har vi levet med de store kasser som CRT nu engang er i rigtig, rigtig mange år, så jeg tror ikke det er grunden til at folk skifter deres CRT ud med LCD/Plasma i stride strømme i disse år, men nok mere fordi de kan få en meget stor skærm. Omvendt kunne man se på fælleskøbet på Samsungs R7xx at det var hovedsageligt 32"eren der blev solgt flest af. Grunden til det skal vi nok finde i at der er rigtig mange kvinder som gerne vil have en fladskærm. De er nok ret ligeglade med billedkvalitet. Jeg læste en artikle for noget siden, at det var omkring 40% kvinder der ville have fladskærm. I virkeligheden fylder LCD og Plasma jo ikke meget mindre end et CRT tv. De fleste har jo et møbel stående under deres fladskærm, eller et tv bord hvor det står. Man spare lidt i dyben, men det bliver til i breden istedet. Så der er nok to hovedårsager til at folk køber fladskærme. Store skærme, samt kvinderne elsker dem frem for CRT skærme. Billedkvaliteten kommer i anden række. Hvis der blev lavet Plasma i 32" tror jeg LCD'erne ville have det en del svære, men LCD'erne har jo monopol på 37" og ned.. Mvh Dan
|
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Jeg modtog et 9551 i tordags, og ved at det er blevet transporteret som et råddent æg. Det lider også af misfarvninger i røde og blå nuancer, noget som slet ikke er til at leve med, så jeg tror ikke det er transporten som har ødelagt dit. Det er så spørgsmålet om modellen ikke er bedre, eller om det er en svipser, hvilket jeg skal have afklaret i løbet af de nærmeste dage. Et CRT-TV i den størrelse er ikke noget man bare transporterer frem og tilbage i én uendelighed, for at udbedre en fejl som måske slet ikke kan rettes. Det kan meget vel ende med at blive endnu værre, bare alene ved transporten. Mvh. Hans |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mit var nu tabt. Postdanmark indrømmede det selv. Flamingoen i kassen var ydermere fuldstændigt knust. Så den havde været udsat for et stort slag. Men det er sgu da pisse uheldigt at dit også er defekt. TC fortalte at de havde haft problemer med Philips CRT skærme for noget tid siden. Især med Philips 9520 som jeg har nu. Jeg har dog ikke oplevet nogen problemer med det overhovedet i det års tid jeg har haft denne skærm. Men jeg håber da at du får en ny skærm. Gå evt efter en 9520, for 9551 mangler åbenbart DNM og PP2. Den har kun PP1. Den virkede som en skrabet version af 9520. Ydermere er HDMI indgangen nok ikke meget værd, da tv'et bliver sat ned i 50hz med en masse flimmer istedet for det rolige 100hz billed man er vant til.
|
|||
![]() |
|||
janghell ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Norway Status: Offline Point: 3 |
![]() |
||
Jeg avbestillte min 9551. Jeg kom over en ett år gammel 32pw9319 til 3000,-NOK.
Den har pixel plus og DNM. Så nå er jeg kjempefornøyd:-) |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
[/QUOTE] Mit var nu tabt. Postdanmark indrømmede det selv. Flamingoen i kassen var ydermere fuldstændigt knust. Så den havde været udsat for et stort slag. Men det er sgu da pisse uheldigt at dit også er defekt. TC fortalte at de havde haft problemer med Philips CRT skærme for noget tid siden. Især med Philips 9520 som jeg har nu. Jeg har dog ikke oplevet nogen problemer med det overhovedet i det års tid jeg har haft denne skærm. Men jeg håber da at du får en ny skærm. Gå evt efter en 9520, for 9551 mangler åbenbart DNM og PP2. Den har kun PP1. Den virkede som en skrabet version af 9520. Ydermere er HDMI indgangen nok ikke meget værd, da tv'et bliver sat ned i 50hz med en masse flimmer istedet for det rolige 100hz billed man er vant til. [/QUOTE]Jeg er ikke sikker på at 9520 er til at opdrive nogen steder, og tror nu nok jeg vil benytte min returret og gå lidt i tænkeboks, da det åbenbart er ved at være passé med kvalitets CRT-TV på markedet. Fejlen på mit 9551 er sandsynligvis en løs hulmaske, noget der åbenbart ikke er ualmindeligt for de rør Philips bruger, og en udskiftning af røret betyder en hel ny justering af TV'et, hvilket jeg er lidt nervøs ved da geometri, konvergens og skarphed står perfekt. Hvem siger en servicepartner bruger den fornødne tid og omhu, så det står på samme måde. Alternativet er en ombytning, men da det kommer fra den samme distributør, er sandsynligheden for at de allesammen har fået den samme behandling ret stor, og så får jeg et TV, bare med misfarvninger andre steder. Jeg har udelukkende haft gode oplevelser med Sony-TV igennem tiderne, men den mulighed eksisterer desværre ikke længere da de jo kun producerer de flade, så opgaven bliver nok ikke let at løse. Jeg har prøvet et JVC LCD-TV i 12.000 krs. klassen, og det brød jeg mig ikke om, så det bliver nok plasma jeg skal kigge lidt på. Det skal åbenbart ikke være for let. ![]() Hilsen Hans |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mit var nu tabt. Postdanmark indrømmede det selv. Flamingoen i kassen var ydermere fuldstændigt knust. Så den havde været udsat for et stort slag. Men det er sgu da pisse uheldigt at dit også er defekt. TC fortalte at de havde haft problemer med Philips CRT skærme for noget tid siden. Især med Philips 9520 som jeg har nu. Jeg har dog ikke oplevet nogen problemer med det overhovedet i det års tid jeg har haft denne skærm. Men jeg håber da at du får en ny skærm. Gå evt efter en 9520, for 9551 mangler åbenbart DNM og PP2. Den har kun PP1. Den virkede som en skrabet version af 9520. Ydermere er HDMI indgangen nok ikke meget værd, da tv'et bliver sat ned i 50hz med en masse flimmer istedet for det rolige 100hz billed man er vant til. [/QUOTE]
Hej Hans. Måske skulle du prøve og kigge efter et brugt. Jeg ved godt at det ikke er det samme som at få et helt nyt, men du kan faktisk gøre noget af et kup i Den Blå Avis hvis du har lidt tålmodighed. Hvis du ikke kan lide LCD, er der kun Plasma tilbage, men de er da også til at leve med! Panasonic PV60 står da rigtig flot og koster 12.998 hos TC for et 37" for tiden. Dette tv har TC anbefalet mig da jeg returnerede mit LCD og de fandt ud af at jeg havde været vant til et Philips 9520. Mvh Dan
|
|||
![]() |
|||
ticker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
![]() |
||
Yep - grunden til at jeg skiftede fra 29" 100Hz CRT til fladskærm var udelukkende for at få en større skærm. Fra start havde jeg forestillet mig et Sony 32" LCD da jeg altid har været til Sony TV, men endte op med et 50" Panasonic Plasma - langt fra det jeg havde forestillet mig fra start. Men man må sluge nogle mærkepreferencekameler af og til ![]() Læste en del om de sidste wide CRT på markedet, herunder Sonys, ser ud til at de sidste højopløslige 16:9 modeller aldrig blev produktmodnet helt og havde en række børnesygdomme. Det er ikke en let sag at omforme til digital billedebehandling, og siden tilbage til analog katodestråle off format. |
|||
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
|||
![]() |
|||
Irgens ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
||
Jeg har bestilt 9551 fra Getmore. Hvis I kigger på Hifipriser.dk er udvalget af CRT >=32" nu meget begrænset (1 Jvc, 2 Panasonic, og så Philips 9551). Alle på 32"! Getmore har ikke tv-møbel på hjul til tv-et. Har I forslag til andre muligheder - 9551 vejer ca.57 kg. |
|||
Venlig hilsen
Jan |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
De fleste møblebutikker med respekt for sig selv, har masser af tv møbler, som mange gange er meget kønnere end de orginale tv møbler.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er nok hellere ikke mange penge Sonys udviklings hold for CRT skærme har fået de sidste år. Løbet er kørt for CRT skærme. Jeg ventede det meste i to måneder på mit Philips 9551 inden det kunne leveres, og det er efter al sansynlighed ikke på højde med de tidligere modeller. Lidt off topic: Jeg har aldrig forstået hvorfor man aldrig har lavet fx en 32" Plasma? Når man tager i betragning af der bliver solgt langt flest 32" LCD'er, må der sku da være et market for et 32" Plasma. Eller er det kun her i Danmark at det forholder sig sådan med 32" skærmene? Mvh Dan
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |