Hi cwnash.
Jeg har lige kigget på et TV magen til dit, som står hos min "genbo" (person on the other side of the road). Hans TV fejler også, og fejl beskrivelsen er magen til din. Dette TV er 2,5 år gammelt.
Jeg opdager at hvis du lyser ind i billedet med en kraftig lygte så kan jeg se at der stadig er billede på LCD'en dvs. at det er baggrundsbelysningen der fejler.
(Jeg holder lygten helt hen til skærmen så man ikke kan se genskinnet af lyset i overfladen af skærmen, men kun det lys der kommer tilbage inde fra skærmen langs kanten af lygten. Det kan godt være svært at se i starten når man ikke ved hvad man skal kigge efter, så brug lidt tid der skal også lige komme nogle lyse billeder gerne med bevægelse forbi lygten før man kan se det tydeligt)
Kan du undersøge om dit TV fejler det samme?. Jeg skal lige have snakket med nogle fyre som reparerer LCD fjernsyn til dagligt, om denne fejl kan betale sig at lave. Hvis dit TV har samme fejl lader jeg dig gerne vide svaret.
Det kan jo både være en fejl i forsyning, de lysene rør eller kontrollen af lyset.
Regards,
Powerkore