|
|
Besvar ![]() |
Side <1 9101112> |
Forfatter | ||||||||
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
|||||||
Og du vrøvler videre med dit "cinema format" - no offence, men du lyder som en, der er totalt nem at hjernevaske - den ideelle forbruger. Du hoppede vel også blindt og ukritisk med på LED-bølgen og troede at LED var noget nyt og fantastisk. Det er lidt grinagtigt faktisk. Som flere allerede har prøvet at fortælle dig, er 21:9 ikke mere et "cinema format" end 16:9 - eller 4:3 for den sags skyld (selvom 4:3 bruges meget sjældent i dag som filmformat). Redigeret af Simon R. - 24-Februar-2010 kl. 19:14 |
||||||||
![]() |
||||||||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|||||||
Jeg tor det er dig der vrøvler. Philips har valgt at kalde deres 21:9 for Cinema 21:9 , fordi skærmens fysiske format er tæt på det man vil opfatte som biografformat. Længere er den ikke. Skriv til Philips at de vrøvler
![]() Jo, alle skærme kan vise film i 21:9, men det har ikke noget med sagen at gøre - film er gennem tiderne lavet i et hav af forskellige formater, men det har ikke noget med denne tråd at gøre, vi taler 21:9. Ved ikke lige hvorfor du ophøjer dig selv til et oracle, og vi andre som nogle tumber ![]() PS: "Cinema" brugt fordi vimeo´s format i viste eksempel er bredere end 21:9 Fremover - skriv og klag til Philips og ikke til mig please: Fra Philips hjemmeside: Oplev verdens første tv med biografformat Med en proportion på 21:9 og en 56” Fuld-HD-skærm, er det verdens første LCD-TV, der har det korrekte biografformat. Film vises præcis som de er i biografen for at give dig en helt opslugende synsoplevelse. Det har enestående billedkvalitet takket være Perfect Pixel HD processing engine, med Ambilight-teknologi, der forstørrer skærmen yderligere ved oplysning af omgivelserne. Det første LCD-TV der leverer en ægte hjemmebiografoplevelse er et Philips, naturligvis.. Redigeret af JA - 24-Februar-2010 kl. 19:40 |
||||||||
![]() |
||||||||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|||||||
At påstå at kun 21:9 giver biograffornemmelse, er noget altså noget slemt vrøvl. Der er sikkert mere diplomatiske måder at formulere det på, men det gør det ikke mindre sandt. Redigeret af RogueAgent - 24-Februar-2010 kl. 19:41 |
||||||||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Skriv og klag til Philips !
At påstå at kun 21:9 giver biograffornemmelse, er noget altså noget slemt vrøvl. Hvor i alverden skriver jeg det ? Ved godt hvad din mission er, og synes moderator burde komme til. Redigeret af JA - 24-Februar-2010 kl. 19:44 |
||||||||
![]() |
||||||||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|||||||
|
||||||||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||||||||
![]() |
||||||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||||||
Jeg siger, at billedstørrelsen bliver lige så passende som på et 16:9-TV med tilsvarende højde.
Næh, det er en helt valid sammenligning, hvis jeg går efter samme billedhøjde. I virkeligheden er det jo bare TV-versionen af et CIH-setup, jeg advokerer for. Hvis jeg husker rigtigt, er du en varm fortaler for CIH-setup på projektorer, og derfor har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor du vælger at latterliggøre det til TV-brug. Edit:
Du argumenterede mod en latterlig påstand, som jeg aldrig har fremsat. Den diskussionsteknik kaldes en stråmand, og det er en beskidt taktik, som man bruger for at latterliggøre modparten i en diskussion. Redigeret af Allan Olesen - 24-Februar-2010 kl. 19:57 |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Nu har Philips valgt 21:9, det kunne have været 20:9, 22:9 eller andet format - men nu blev det 21:9, som vi må forholde os til.
Pt er "biografformatet" på biografformats-TV´s fysiske størrelse altså 21:9 ( pyh man må prøve at skrive præcist ). Om Sony kommer, i tråd med Betamax etc, med deres eget bud - en 23:9 eller lign. - med en ny format krig - må tiden vise Pt er det Philips der har sat standarden på TV i "biografformat" - som eneste udbyder. PÅ moil siden har LG en moiltelefon - også i 21:9, ikke 22:9 men 21:9. Redigeret af JA - 24-Februar-2010 kl. 19:59 |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Redigeret af RogueAgent - 24-Februar-2010 kl. 21:06 |
||||||||
LG 50PS8000
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Men hvor skriver jeg at kun 21:9 giver biograffornemmelsen - du citerer hvor jeg skriver at det gir biograffornemmelsen ! Der er ret stor forskel.
Der er ingen mission, tror vi alle ved at der er mange "biografformater". |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Men hvis det ikke er tilfældet, så ved jeg helt ærligt ikke hvad det er du prøver at pointere i denne tråd, udover at du personligt foretrækker film i 21:9, alene på grund af billedformatet og at film der ikke er i dette format er "dårligere"..? |
||||||||
LG 50PS8000
||||||||
![]() |
||||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||||
alt andet kunne man så ikke bruge. det er vil sole klart hvorfor phillips har valgt 21:9. Det er skal vil give en bio fornemelse når man ser 2:40 film. tror nu ikke det er phillips hensigt, at få alle udbyder til at sende alt i 21:9. det bliver i hvertfald en lang kamp op ad bakke. Redigeret af xcardman - 24-Februar-2010 kl. 20:35 |
||||||||
![]() |
||||||||
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
|||||||
JA skriver: xcardman og andre, sortseere som ser problemerne og ikke mulighederne ( eller er citron-sure over deres ynglingsfabrikant/teknologi ikke kom først med 21:9 ). SD vil stå på en 56" 21:9 som på en 60" 16:9, det kan man ikke ændre på - men - om ca. et år ( har ikke lige check på datoen ) sender DR alligevel alt i HD og dette lille problem er løst. JA skriver senere: Ved ikke lige hvorfor du ophøjer dig selv til et oracle, og vi andre som nogle tumber (jeg synes at du skriver at vi er tumper, da du mener at vi er for ensporet og kun ser på mærket og ikke mulighederne. Der er flere der skriver at 21:9 er en rigtig god løsning til projektor, så de og jeg selv er ikke sortseere, vi ser bare ikke den store fordel ved 21:9 som tv format, ved vores forbrug) Jeg er ved at være lidt træt af din måde du skriver på JA, du skriver: Man kunne fint leve med 4:3 strukket til 16:9 i flere år, så kan man vel også leve med 16:9 strukket til 21:9 - især når det drejer sig om sæbe-serier og TVA Jeg har min aspect indstilling på 4:3, jeg hader at se udtrukket hoveder, så jeg ville ikke kunne leve med det, så jeg er ret træt af at du skriver man og ikke jeg, da du ikke skal bestemme hvad jeg kan leve med. Indse nu at du bliver nød til at overgive dig medhensyn til de mennesker der ser mest 16:9, mit tv viser nok 80% 16:9 udsendelser, hvorfor skulle jeg så nogensinde vælge et 21:9 tv??? Hvis jeg havde et bio rum, med projektor ville det der bliver vist være 80% 21:9, og så er der en ide med formatet. Skriv på din egen vejne og dine meninger i stedet for at prøve at trække det ned over os andre. |
||||||||
Get HIFI or die trying c",
|
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 9101112> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |