recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips får YouTube til at skifte til 21:9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips får YouTube til at skifte til 21:9

Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Andre er faktisk før YouTube med cinema format - Viemo - kendte ikke dette site.

http://vimeo.com/9489154

Og du vrøvler videre med dit "cinema format" - no offence, men du lyder som en, der er totalt nem at hjernevaske - den ideelle forbruger. Du hoppede vel også blindt og ukritisk med på LED-bølgen og troede at LED var noget nyt og fantastisk. Det er lidt grinagtigt faktisk. Som flere allerede har prøvet at fortælle dig, er 21:9 ikke mere et "cinema format" end 16:9 - eller 4:3 for den sags skyld (selvom 4:3 bruges meget sjældent i dag som filmformat).

Redigeret af Simon R. - 24-Februar-2010 kl. 19:14
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:20
Jeg tor det er dig der vrøvler. Philips har valgt at kalde deres 21:9 for Cinema 21:9 , fordi skærmens fysiske format er tæt på det man vil opfatte som biografformat. Længere er den ikke. Skriv til Philips at de vrøvler Wink

Jo, alle skærme kan vise film i 21:9, men det har ikke noget med sagen at gøre - film er gennem tiderne lavet i et hav af forskellige formater, men det har ikke noget med denne tråd at gøre, vi taler 21:9.

Ved ikke lige hvorfor du ophøjer dig selv til et oracle, og vi andre som nogle tumber Disapprove

PS: "Cinema" brugt fordi vimeo´s format i viste eksempel er bredere end 21:9

Fremover - skriv og klag til Philips og ikke til mig please:

Fra Philips hjemmeside:

Oplev verdens første tv med biografformat

Med en proportion på 21:9 og en 56” Fuld-HD-skærm, er det verdens første LCD-TV, der har det korrekte biografformat.

Film vises præcis som de er i biografen for at give dig en helt opslugende synsoplevelse.

Det har enestående billedkvalitet takket være Perfect Pixel HD processing engine, med Ambilight-teknologi, der forstørrer skærmen yderligere ved oplysning af omgivelserne.

Det første LCD-TV der leverer en ægte hjemmebiografoplevelse er et Philips, naturligvis..

Redigeret af JA - 24-Februar-2010 kl. 19:40
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:40

Jeg tor det er dig der vrøvler. Philips har valgt at kalde deres 21:9 for Cinema 21:9 , fordi skærmens fysiske format er tæt på det man vil opfatte som biografformat. Længere er den ikke. Skriv til Philips at de vrøvler Wink

Jo, alle skærme kan vise film i 21:9, men det har ikke noget med sagen at gøre - film er gennem tiderne lavet i et hav af forskellige formater, men det har ikke noget med denne tråd at gøre, vi taler 21:9.

Ved ikke lige hvorfor du ophøjer dig selv til et oracle, og vi andre som nogle tumber Disapprove 
Cinema 21:9 er altså ikke nogen officiel betegnelse for nogetsomhelst andet end Philips TV. Nu siger du selv at film er lavet i et hav af forskellige formater, hvorfor skulle lige præcis 21:9/2.35:1 så have mere monopol på at kunne kaldes "biografformat" end de øvrige..? At du fravælger alle de BIOGRAFfilm der er lavet i smallere formater end 2.35:1 er selvfølgelig din egen sag, men det gør altså ikke at de er mindre biografformat end 21:9.

At påstå at kun 21:9 giver biograffornemmelse, er noget altså noget slemt vrøvl. Der er sikkert mere diplomatiske måder at formulere det på, men det gør det ikke mindre sandt. 

Redigeret af RogueAgent - 24-Februar-2010 kl. 19:41
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:41
Skriv og klag til Philips !

At påstå at kun 21:9 giver biograffornemmelse, er noget altså noget slemt vrøvl.

Hvor i alverden skriver jeg det ? Ved godt hvad din mission er, og synes moderator burde komme til.

Redigeret af JA - 24-Februar-2010 kl. 19:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:43

Skriv og klag til Philips !
Hvorfor i al verden skulle jeg det - de giver bare en skærm et flashy navn for at skabe opmærksomhed. At du hopper på deres reklamegas uden overhovedet at gøre et forsøg på at sætte dig ind i tingene er vel mere dit problem end Philips.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Du mener altså helt oprigtigt, at et film i fx 1.33:1 format passer godt til et 21:9 tv?! Confused

Jeg siger, at billedstørrelsen bliver lige så passende som på et 16:9-TV med tilsvarende højde.

Din argumentation holder iøvrigt ikke. Hvis du vil sammenligne et 56" 21:9 tv med et 16:9 tv, skal du da sammenligne med et 56" 16:9 tv! At sammenligne det med et 42" 16:9 tv er som at sammenligne Netto's pærer med Aldi's bananer...

Næh, det er en helt valid sammenligning, hvis jeg går efter samme billedhøjde.

I virkeligheden er det jo bare TV-versionen af et CIH-setup, jeg advokerer for. Hvis jeg husker rigtigt, er du en varm fortaler for CIH-setup på projektorer, og derfor har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor du vælger at latterliggøre det til TV-brug.

Edit:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Vil 16:9 fuldskærms tv-udsendelser i SD såvel som HD se godt ud, hvis de strækkes ud horisontalt, så billedet fylder hele skærmbredden på et 21:9 tv?

Stråmand!
Nej, du får en meget flad mand!

Du argumenterede mod en latterlig påstand, som jeg aldrig har fremsat. Den diskussionsteknik kaldes en stråmand, og det er en beskidt taktik, som man bruger for at latterliggøre modparten i en diskussion.

Redigeret af Allan Olesen - 24-Februar-2010 kl. 19:57
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 19:56
Nu har Philips valgt 21:9, det kunne have været 20:9, 22:9 eller andet format - men nu blev det 21:9, som vi må forholde os til.

Pt er "biografformatet" på biografformats-TV´s fysiske størrelse altså 21:9 ( pyh man må prøve at skrive præcist ). Om Sony kommer, i tråd med Betamax etc, med deres eget bud - en 23:9 eller lign. - med en ny format krig - må tiden vise

Pt er det Philips der har sat standarden på TV i "biografformat" - som eneste udbyder. PÅ moil siden har LG en moiltelefon - også i 21:9, ikke 22:9 men 21:9.

Redigeret af JA - 24-Februar-2010 kl. 19:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 20:00

Oprindeligt skrevet af Rogueagent Rogueagent skrev:

At påstå at kun 21:9 giver biograffornemmelse, er noget altså noget slemt vrøvl.

Hvor i alverden skriver jeg det ?
Jeg ved dårligt hvor jeg skal begynde, men here goes:

Philips har valgt at kalde deres 21:9 for Cinema 21:9 , fordi skærmens fysiske format er tæt på det man vil opfatte som biografformat.
Underforstået: Andre formater end 21:9 vil ikke opfattes som biografformat.

Men stadig bedre at se en 2.35:1 på en 21:9 skærm fremfor en på en 16:9 - man får cinema oplevelsen.
Underforstået: Det gør man ikke på en 16:9 skærm.

De fleste film af en vis klasse er alle skudt  i et cinema format og ikke i 16:9.
Underforstået: Film er generelt mindre gode hvis de ikke er skudt i 21:9 (jeg formoder det er det du mener med cinema format, da du i alle andre sammenhænge sætter lighedstegn mellem disse)

Men vi kan vel blive enige om at 21:9 ( tilnærmet ) er standardformatet på film, TV forsøger at gengive hvad en biograf viser - det er TV i 16:9 der er et problem og har det forkerte format, ikke TV i 21:9 !
Denne er der ikke noget "underforstået" i - den taler for sig selv.

21:9 har de væsentlige fordele:
- Den fulde filmoplevelse i cinema format.
Underforstået: Det får man ikke med en ikke-21:9 skærm.

Ved godt hvad din mission er, og synes moderator burde komme til.
Min mission er at forsøge at få dig til at indse at 21:9 ikke er det eneste "biografformat" og at film også laves til biografen i andre formater. Hvorfor skal en moderator blandes ind i det, så længe jeg ikke sviner nogen til, eller på andre måder overtræder reglerne for dette forum..?

Redigeret af RogueAgent - 24-Februar-2010 kl. 21:06
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 20:06
Men hvor skriver jeg at kun 21:9 giver biograffornemmelsen - du citerer hvor jeg skriver at det gir biograffornemmelsen ! Der er ret stor forskel.

Der er ingen mission, tror vi alle ved at der er mange "biografformater".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 20:13

Men hvor skriver jeg at kun 21:9 giver biograffornemmelsen - du citerer hvor jeg skriver at det gir biograffornemmelsen ! Der er ret stor forskel.
I samtlige citater ovenfor vil jeg mene at det er mere end underforstået at når du f.eks. skriver at 21:9 giver biograffornemmelsen, så siger du samtidig at andre formater ikke gør det.

Men hvis det ikke er tilfældet, så ved jeg helt ærligt ikke hvad det er du prøver at pointere i denne tråd, udover at du personligt foretrækker film i 21:9, alene på grund af billedformatet og at film der ikke er i dette format er "dårligere"..?

LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 20:33

Nu har Philips valgt 21:9, det kunne have været 20:9, 22:9 eller andet format - men nu blev det 21:9, som vi må forholde os til.

Pt er "biografformatet" på biografformats-TV´s fysiske størrelse altså 21:9 ( pyh man må prøve at skrive præcist ). Om Sony kommer, i tråd med Betamax etc, med deres eget bud - en 23:9 eller lign. - med en ny format krig - må tiden vise

Pt er det Philips der har sat standarden på TV i "biografformat" - som eneste udbyder. PÅ moil siden har LG en moiltelefon - også i 21:9, ikke 22:9 men 21:9.
alså hvis phillips havde valgt en standard som hed 22:9, så var det et helt rigtig format for alle.
alt andet kunne man så ikke bruge.

det er vil sole klart hvorfor phillips har valgt 21:9. Det er skal vil give en bio fornemelse når man ser 2:40 film.
tror nu ikke det er phillips hensigt, at få alle udbyder til at sende alt i 21:9.
det bliver i hvertfald en lang kamp op ad bakke.

Redigeret af xcardman - 24-Februar-2010 kl. 20:35
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 20:53

JA skriver:

xcardman og andre, sortseere som ser problemerne og ikke mulighederne ( eller er citron-sure over deres ynglingsfabrikant/teknologi ikke kom først med 21:9 ). SD vil stå på en 56" 21:9 som på en 60" 16:9, det kan man ikke ændre på - men - om ca. et år ( har ikke lige check på datoen ) sender DR alligevel alt i HD og dette lille problem er løst.

JA skriver senere:

Ved ikke lige hvorfor du ophøjer dig selv til et oracle, og vi andre som nogle tumber

(jeg synes at du skriver at vi er tumper, da du mener at vi er for ensporet og kun ser på mærket og ikke mulighederne. Der er flere der skriver at 21:9 er en rigtig god løsning til projektor, så de og jeg selv er ikke sortseere, vi ser bare ikke den store fordel ved 21:9 som tv format, ved vores forbrug)

Jeg er ved at være lidt træt af din måde du skriver på JA, du skriver:

Man kunne fint leve med 4:3 strukket til 16:9 i flere år, så kan man vel også leve med 16:9 strukket til 21:9 - især når det drejer sig om sæbe-serier og TVA 

Jeg har min aspect indstilling på 4:3, jeg hader at se udtrukket hoveder, så jeg ville ikke kunne leve med det, så jeg er ret træt af at du skriver man og ikke jeg, da du ikke skal bestemme hvad jeg kan leve med.

Indse nu at du bliver nød til at overgive dig medhensyn til de mennesker der ser mest 16:9, mit tv viser nok 80% 16:9 udsendelser, hvorfor skulle jeg så nogensinde vælge et 21:9 tv???

Hvis jeg havde et bio rum, med projektor ville det der bliver vist være 80% 21:9, og så er der en ide med formatet. Skriv på din egen vejne og dine meninger i stedet for at prøve at trække det ned over os andre.

Get HIFI or die trying c",
Til top

Besvar Besvar Side  <1 9101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu