|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | |||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Jeg fejler stadig at se problemet med 21:9, og der er ikke rigtig nogen, der smider nogen argumentation frem imod det.
Som Allan Olsen så fint er inde på, så kan man blot have et par sorte vertikale bjælker på ens 21:9 skærm, når man ser 16:9. Vi har levet med horizontale bjælker på 16:9 på største delen af de film vi har på DVD/Bluray, så hvorfor er det så frygteligt at der er det på TV2 nyhederne? Jeg er temmelig sikker på mit valg, hvis det er sorte bjælker på norget "normal" fjernsyn eller en film...
21:9 HD formatet er 2560x1080 og 16:9 1920x1080, så mon ikke det kan se fint ud? Udover at man skal købe noget nyt udstyr, så har jeg svært ved at se en ulempe. Hjælp mig i min uvidenhed.
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
det var der sørme osse http://www.mobilsiden.dk/?aId=8954
youtube http://www.youtube.com/watch?v=skXzeprMfjw
![]() |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Jeg har svært ved at se konteksten imellem "aflange mennesker", "vi vil være anderledes" og mit oprindelige spørgsmål.
Jeg har derudover svært ved at se, at der er noget anderledes i at lave et fjernsyn, der kan fremvise det format korrekt, som største delen af mine DVD-/Bluerayfilm, og samtidig vise 16:9 med et par sorte vertikale bjælker.
Er der nogen kontekst, som jeg misser rhsin? (Fang konteksten og joken i at jeg skriver misser, og du har en kat, som avatar...)
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ingen tv udbyder sender i 21:9 Nej jeg gider ikke og se et trukket 16:9 billede på en 21:9 skærm. ergo den eneste måde du undgår bælker helt er tre 3 tv i stuen, et til hvert format. hvis man kun ser 2.40 film er 21:9 fint nok Redigeret af xcardman - 22-Februar-2010 kl. 21:13 |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Har du hørt om sorte bjælker? Det er sådan nogen, som man kan sætte ved siden af billedet, hvis det er for smalt til skærmen. Edit: Jeg skrev ovenstående med udganspunkt i dit oprindelige indlæg, som er citeret i sin helhed ovenfor. Redigeret af Allan Olesen - 22-Februar-2010 kl. 21:15 |
|||
![]() |
|||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
||
Man kunne fint leve med 4:3 strukket til 16:9 i flere år, så kan man vel også leve med 16:9 strukket til 21:9 - især når det drejer sig om sæbe-serier og TVA
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så vi skulle aldrig have investeret i 16:9, da ingen tv udbyder sendte i andet end 4:3 og fordi man ikke gad se et 4:3 billed trukket på en 16:9 skærm?
Jeg har sådan en smart Aspect Ratio knap på min fjernbetjening - gæt hvad den kan. Det samme, som den jeg havde på mit første 70 kg tunge klods af et 32" widescreen, som jeg for en del år siden erhvervede mig for 15.999.- på tilbud.
Tilgengæld så kan man med 21:9 nyde et fuld billed af ens DVD'er og Blurays? (Med mindre at man selvfølgelig overhovedet ikke ser film...)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er lige en anden vigtig pointe - meget større lærred !
![]() Redigeret af JA - 22-Februar-2010 kl. 21:19 |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
men kan alså bedre leve med bjæker for oven og for neden. gider ikke og se på bjælker i siden.
ser kun Hd og blu-ray efterhånden. men er også begyndt kun at se film på projektor. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
@xcardman ser kun Hd og blu-ray efterhånden
Du mener du faktisk kun ser film - der er ingen bjælker ved film ![]() Redigeret af JA - 22-Februar-2010 kl. 21:23 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg kan ikke finde sammenhængen xcardman. Beklager. Du skriver at du ser mest HD og Bluray. Hvis din samling af film medier ikke er meget anderledes end min, så vil du helt slippe for bjælker, når du ser i 21:9, fordi dine film er 1:2.35 eller 1:2.40...
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |