recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips "Full-HD" Kæmpe brøler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips "Full-HD" Kæmpe brøler?

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af lurking lurking skrev:

Farverne ser ik rigtige ud og billedet står slet ik skarpt. Derimod 1360x768 på vga'en er røv skarp.

Så så gerne et lige så skarp billede via hdmi'en, men nu ser vi imorgen når jeg får testet. Skal nok lige rapportere her hvad mit resultat bliver :)

Dog synes jeg det er ringe at der ik er full hd på vgaen!

OK OK hvis nogen mener der ikke er full hd på vgaen!

Hvilket billede er det så Computerfolkene har siddet foran i Årevis. Korrekt dette har altid været HD, blot i Mini format.

Ens nuværende Fladskærme med VGA indgang og 1366x768, nej nu tager jeg virkeligt fejl. Selvfølgelig er ens Fladskærms Tv 40 tommer Plasma elendigt til kunne vise noget via VGA indgangen (Fra ens Computer), mens det samme står knivskarpt på ens Computer LCD.

Eller når man har en STB med VGA udgang da bliver billederne ringere end hvis signalet var analogt, på ens Fladskærms Tv.

Er det sådan jeg skal forstå tingene? Uanset hvad andre skriver da indeholder et HDTV signal maksimum 85% mere information end der er i et PAL 625i. Rettere flaskehalsen ligger nemlig her. 

Min fremtidsforudsigelse mht. sendt Tv ligger på hvad der svarer til det dobbelte af vores 625i50, hvilket exactly lander på 1250i50. hvilket skulle bevises, nemlig en forskel på 100%. Og at EBU engang troede man ville anvende 1250p50 (fordobling af Linie- og Billedantal) i en ikke for fjern fremtid. Ti-Hi-Hi-Hi

Hør her Venner Philips Tv's udviklere kunne ikke få andet indtryk end at man fortsat ville anvende 1080i50 her i Europa. Så jeg kommer mere og mere til tænke at det slet ikke er Philips udviklerne man skal laste for bestemte ting. At SONY har kunnet lave noget meget godt éller perfekt skýlles måske samme kommer fra en 60Hz Verden.



Redigeret af moho - 09-Oktober-2008 kl. 14:20
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af lurking lurking skrev:

Farverne ser ik rigtige ud og billedet står slet ik skarpt. Derimod 1360x768 på vga'en er røv skarp.

Så så gerne et lige så skarp billede via hdmi'en, men nu ser vi imorgen når jeg får testet. Skal nok lige rapportere her hvad mit resultat bliver :)

Dog synes jeg det er ringe at der ik er full hd på vgaen!

OK OK hvis nogen mener der ikke er full hd på vgaen!

Hvilket billede er det så Computerfolkene har siddet foran i Årevis. Korrekt dette har altid været HD, blot i Mini format.

Ens nuværende Fladskærme med VGA indgang og 1366x768, nej nu tager jeg virkeligt fejl. Selvfølgelig er ens Fladskærms Tv 40 tommer Plasma elendigt til kunne vise noget via VGA indgangen (Fra ens Computer), mens det samme står knivskarpt på ens Computer LCD.

Eller når man har en STB med VGA udgang da bliver billederne ringere end hvis signalet var analogt, på ens Fladskærms Tv.

Er det sådan jeg skal forstå tingene? Uanset hvad andre skriver da indeholder et HDTV signal maksimum 85% mere information end der er i et PAL 625i. Rettere flaskehalsen ligger nemlig her. 

Min fremtidsforudsigelse mht. sendt Tv ligger på hvad der svarer til det dobbelte af vores 625i50, hvilket exactly lander på 1250i50. hvilket skulle bevises, nemlig en forskel på 100%. Og at EBU engang troede man ville anvende 1250p50 (fordobling af Linie- og Billedantal) i en ikke for fjern fremtid. Ti-Hi-Hi-Hi

Hør her Venner Philips Tv's udviklere kunne ikke få andet indtryk end at man fortsat ville anvende 1080i50 her i Europa. Så jeg kommer mere og mere til tænke at det slet ikke er Philips udviklerne man skal laste for bestemte ting. At SONY har kunnet lave noget meget godt éller perfekt skýlles måske samme kommer fra en 60Hz Verden.

Forstår overhovedet ikke hvad du mener med dit indlæg.

Lurking skriver at han har problemer med billedet via HDMI, men at VGA står skarpt - hvortil du skriver noget om hvorfor man ikke kan vise et pænt billede på en Plasma skærm via VGA - på trods af at det netop er det Lurking kan?

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 16:34

jeg gik ud fra at hos Lurking gik HDMI systemet ud fra HDCP kun skulle vise billeder i den ringere kvalitet. Netop fordi samme system virker, ens tv billedoplevelse bliver ødelagt.

Også virker hvor det netop IKKE Skulle.    og så kun nøjes med vise et forringet billede.

Hvis man gjorde det samme med VGA indgangen ville mange nok blive temmeligt sure over signalet fra Computeren var perfekt, men ens almindelige SD Tv signal stod som Crab!.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 17:46
Hvis kun ser Windows desktop, så er HDCP ikke tilsluttet.

Desuden virker det omvendt end det du prøver at beskrive.

Beskyttet materiale kan kun vises i rigtig opløsning med HDCP tilsluttet.
Hvis man har HDMI uden HDCP, så fremvises materialet lavopløst.
Hvis man kun har analog som eksempelvis VGA, så fremvises materialet også lavopløst.

Man kan med forskellige programmer fjerne beskyttelsen under afspilning og derved ikke behøve brug HDCP på signalet.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 13:39

Og når DTT Nettet slår igennem efter 2009 og man da regner med forringe HDTV til noget som er betydeligt ringere end Et DTT signal og VGA til ens Fladskærm, kan jeg gnide mig i hænderne over de beklagelser som da kommer.   Beskyttet materiale skal være så beskyttet at ingen kan se det.      Og ja, jeg kender ikke noget til de modtagere efter januar 2010 som sender signalet Digitalt via HDMI kabel til ens Tv, nu tænker jeg kun på SD og ikke HD. For nu skal anvendelse at to forskellige bokse implementeres. Boxer har vel meldt ud at man kun vil sende i SD?



Redigeret af moho - 10-Oktober-2008 kl. 13:45
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 11:12

fedt at finde ud af man ikke har 1080p tv alligevel...

De har jo også muligheden for 1080p/24, hvordan klarer den så det mon..

1080i/12 eller hvad ???

Når jeg fodrer den med 1080p/24, troede jeg jo jeg så det.

Har skrevet en lang og sur mail til hr. philips...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

fedt at finde ud af man ikke har 1080p tv alligevel...

De har jo også muligheden for 1080p/24, hvordan klarer den så det mon..

1080i/12 eller hvad ???

Når jeg fodrer den med 1080p/24, troede jeg jo jeg så det.

Som jeg har forstået det, vil den konvertere det til 1080i/60, behandle det som sådan, og så konvertere til 1080P/60 ved panelet. Men jeg vil gerne understrege at jeg ikke har indsigt i de nærmere tekniske detaljer ved de tv, så jeg vil ikke garantere at det forholder sig sådan, det er bare sådan jeg oplevr det, og sådan jeg tolker de svar der bliver givet.

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 12:32
Hvilken model har du h8red?
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 12:59

Jeg har 47PFL9732D, som jeg ellers generelt er tilfreds med.

Ja, så har jeg også kontaktet først Wupti  og nu Philips (som jeg venter på svar fra). Wupti svarede blot gentagne gange, at jeg skulle have brugt min 14 dages fortrydelsret, men til det har jeg hver gang svaret, at det mener jeg slet ikke holder. Det er jo en indbygget fejl på produktet - eller fejl i specifikationerne, så derfor må min to års reklamationsret gælde. Det tror jeg også, Forbrugerstyrelsen vil mene, når jeg kontakter dem, hvis Philips ikke giver noget ordentligt svar...
Jeg har dog også over for Wupti gjort det klart, at jeg på sin vis ikke bebrejder dem for fejlen - det har de jo svært ved at vide og opdage - de skal blot presse Philips, som jo er ansvarlige for fejlen.

Vi venter spændt...

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:27

Jeg har selv et 42pfl7862D/10, som jo bekendt er lillebroderen til 9632.

Nu har jeg instillet det til at køre 1080i/25, på min htpc, med ati hd2600xt.

På skærmen er der valgt hdmi og blu-ray som tilkobling.

Herunder har jeg fjernet understøttelse af alle billedforbedrings teknikkerne.

Så nu ser det ud til at køre, billedet blev mærkbart bedre og min lyd er nu i sync. Den kom nemlig før billedet :( pga. af alt det konvertering og forbedring.

Det skal lige siges at jeg kører dvb-c fra yousee på min htpc, med hdmi til skærm og 5.1 analog til min forstærker.

Prøvede at køre spdif kabel fra tv til forstærker, men det er kun 2 kanals lyd, da 5.1 bliver downsamplet i tv´et pga HDCP (lort). Det er ellers best practise for at få lyden synkron. Det tror jeg da pokker når tv´et kæmper så meget med at konvertere kilder og forbedre dem.

Men nu ser det ud til at køre...

kunne ellers godt lide det hersens natural motion HD, men det er jo en smags sag.

Bliver nok nød til at købe den nye model, for at den kan håndtere det hele i 1080P, uden at tabe dampen og holde billede og lyd synkron.

 

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:19

Well, det gik ikke med 1080i, når min htpc vågnede fra dvale, kunne den ikke fuldføre hdcp proceduren, så skærmen forblev sort.

Så nu er det 1080p, med bluray som tilkobling og alt slået fra... øv..

Nogen der har bedre erfaringer, med tilkoblingerne ?

Det er mere for at holde min 5.1 lyd og billedet synkront.

Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 11:55

Første gang, jeg skrev til Philips, tog det dem kun en time at svare, at jeg skulle skrive til min forhandler. Oven i købet beklagede de, at de havde været længe om at svare.

Denne gang (se tre indlæg tidligere) skrev jeg i torsdag, og nu tirsdag har jeg stadig ikke modtaget andet end deres standard-svar om, at de har modtaget min mail.

Nu må vi se, hvor længe de er om at svare... Jeg venter i spænding.



Redigeret af ab_kallenbach - 21-Oktober-2008 kl. 11:56
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu