recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips "Full-HD" Kæmpe brøler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips "Full-HD" Kæmpe brøler?

Besvar Besvar Side  <1 23456 12>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Beklager tonen, men nogen gange bliver man bare en smule træt af disse tråde, hvor man "starter en sag" her på siden, inden man overhovedet har kontaktet sælger og givet vedkommende en chance for at yde god service.

ENIG!

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:15

Wow, sikke en omgang der lige blev fyret af ;)

Jeg har googlet frem og tilbage, og man kan komme selve flimren til livs ved at slå PC mode til, dette eliminerer dog div. features, og billedet virker interlaced efterfølgende - Jeg undersøger nærmere imorgen mht. min returret, og benytter mig af denne hvis den eksisterer - Det er trods alt et tv til næsten 20.000, og så må man jo forvente en hvis kvalitet.

Men tak for alle jeres indlæg.

Og btw - Mit indlæg var som sådan ikke startet for at hænge Philips, Sælger eller salgssted ud, nærmere bare for at høre hvordan og hvorledes jeg stod i det, umiddelbart har jeg fået en OK respons fra det sted hvor det blev købt, men det er altid rart at have lidt mere viden om hvorledes man står, hvis det skulle komme dertil.

Mickey

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:39

Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Det er trods alt et tv til næsten 20.000, og så må man jo forvente en hvis kvalitet.

Du må ikke tage mine indlæg personligt, men det er dén holdning jeg forsøger at arbejde imod. Nej, du kan IKKE automatisk forvente en vis kvalitet, bare fordi produktet er dyrt, hvis du ikke rent faktisk stiller dét krav når du køber det. Hvis du bare forventer at god kvalitet kommer af sig selv, hvad er så producentens incitament for at give dig det? Der er desværre masser af produkter på markedet, der leverer middelmådig kvalitet til ret høje priser, netop fordi forbrugerne ikke stiller krav nok til kvaliteten, men fokuserer på design, specs, smarte features osv, og meget lidt på reel kvalitet. Til dels fordi de ikke ved hvor meget man skal forvente, og hvordan man sikrer sig at man får det.

EDIT: Forstå mig ret, du stiller jo netop høje nok krav til at se problemet med dit tv, det ville bare have været bedre hvis du havde haft mulighed for at undersøge kvaliteten af udstyret FØR du købte det. Og at muligheden for dét i høj grad mangler, skyldes netop at mange tager det som en selvfølge at naturligvis får man da et godt billede for 20.000,-.

I den forbindelse: Jeg er på det seneste i stigende grad blevet beskyldt for at have high-end mentalitet. Udover at jeg ville tage dét som et kompliment hvis det ikke var ment negativt, så mener jeg på ingen måde at jeg har high-end mentalitet, forstået på den måde at jeg mener ting skal være dyre for at kunne være gode. Tværtimod, så er min filosofi at hvis man laver tingene ordentligt, så behøver det ikke være dyrt at få en høj ydelse. Derfor mener jeg også at man skal stille meget større krav til kvaliteten af selv relativt billige produkter, for der er ingen grund til at de skal være så ringe som de er, udover at forbrugerne giver producenterne lov til at slippe afsted med det.

Redigeret af AV Precision - 01-Oktober-2008 kl. 00:43
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Det er trods alt et tv til næsten 20.000, og så må man jo forvente en hvis kvalitet.

Du må ikke tage mine indlæg personligt, men det er dén holdning jeg forsøger at arbejde imod. Nej, du kan IKKE automatisk forvente en vis kvalitet, bare fordi produktet er dyrt, hvis du ikke rent faktisk stiller dét krav når du køber det. Hvis du bare forventer at god kvalitet kommer af sig selv, hvad er så producentens incitament for at give dig det? Der er desværre masser af produkter på markedet, der leverer middelmådig kvalitet til ret høje priser, netop fordi forbrugerne ikke stiller krav nok til kvaliteten, men fokuserer på design, specs, smarte features osv, og meget lidt på reel kvalitet.

Du er en jaget mand! Jagten er jo også gået ind idag.

Og får at gøre historien utrolig kort, da jeg mener du selv forklarer dig fint her under....
1 mærkedyret jages,
2, det nedlægges, på ordene "personen er kvalitetsbevidst" .

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Lad mig starte med at sige at jeg har fuld respekt for at nogle ikke vil eller kan investere væsentlige beløb i hjemmebio'en. 
Dernæst. OP har betalt vel 15-20k for et Pioneer fladskærms-tv. Det fortæller mig at personen er kvalitetsbevidst, og ikke bare har villet have en tilfældig fladskærm fordi den var flad, men rent faktisk gerne har villet have en god oplevelse ud af det.

Du kunne ikke gøre det bedre end Philips ejeren selv!

De folk som køber et Pio LCD TV og får et Sharp panel, må da følge sig godt kvalitets bevidste når de sidder og siger de ord du så flot lægger ud..Nu er der jo ikke så mange fabrikker i østen, som står for kvalitet.

Men du har da lov til at være fortaler for Pio produkterne, imens du taler nok så pænt om de andre...

Redigeret af pendec - 01-Oktober-2008 kl. 09:53
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Du kunne ikke gøre det bedre end Philips ejeren selv!De folk som køber et Pio LCD TV og får et Sharp panel, må da følge sig godt kvalitets bevidste når de sidder og siger de ord du så flot lægger ud..Nu er der jo ikke så
mange fabrikker i østen, som står for kvalitet.Men du har da lov til at være fortaler for Pio produkterne, imens du taler nok så pænt om de andre...

Godt være at det er mig, der er tung, men hvad mener du med det indlæg?

Mener du at fordi det nævnte Pioneer tv kostede 20K så er det ikke kvalitet bare fordi et Philips til samme pris ikke er det?

Eller mener du at et tv er dårligt fordi der sidder et Sharp panel i? Eller at fordi der sidder et Sharp panel i kan man lige så godt spare pengene og købe Sharp?

Og er du sarkastisk mht. Østen og kvalitet?

Redigeret af lunddal - 01-Oktober-2008 kl. 10:46
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:33

Ok,

Philips bruger også paneler fra sharp, som så mange andre fabrikanter, så kontrast og farveværdier ender med samme resultat..altså et spørgsmål om kalibrering som Otto mestrer..

Dog er Otto fortaler for Pio og en "kvalitetsbevidst" person.. og forklarer her at købet hos Philips ikke er kvalitets bevidst bare fordi det koster 20k.
Ja men jeg tvivler på at Pio er meget anderledes.

Dette grunder jo i Otto's personlige vurdering af kvalitet, og han er nok ikke bedre end den som køber philips og vurderer kvalieten hos philips er i top, og især på den 20k model.

prisen er så den side af sagen hvor det gør ondt, hvis Medion smed et Sharp panel i deres tv og skrev 5000 for samme "panel" som sad i philips modellen til 20k, så var det jo pga. mærket allerede dømt dårligt.
Medion bruger så nul krudt på software/firmware delen, og philips bruger lidt mere. men så er det jo igen et indtryk af præsentationen altså det ydre og ikke det fysiske lag..

Otto har dømt dødsstødet over Philips allerede inden han ser det.

Redigeret af pendec - 01-Oktober-2008 kl. 12:34
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:45
Hvor skriver Otto at det pågældende Philips er dårligt? Som jeg læser det, skriver han at man generelt ikke kan forvente kvalitet, bare fordi et produkt er dyrt.
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2008
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:48

Det er ikke nok at et produkt har en vis kvalitet, der skal også være vilje fra fabrikantens side til at udbedre fabrikationsfejl

Her ligger Pioneer absolut i bunden. Philips er heller ikke alt for kendt for at levere kvalitet, men mere kendt for at levere problemer, men de forsøger dog at udbedre fejlene.

Panasonic 50PX600 plasma TV, 2006
Vantage HD-7100TS 2008 m. Canaldigital
Marantz 2252B Receiver, 1978
4 x JBL 4311 Studio Monitors, 1978
SME 2000 Plinth, SME 3012 II Tonearm, Stanton EEE, 1978
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:49

Philips bruger også paneler fra sharp, som så mange andre fabrikanter, så kontrast og farveværdier ender med samme resultat..altså et spørgsmål om kalibrering som Otto mestrer..

prisen er så den side af sagen hvor det gør ondt, hvis Medion smed et Sharp panel i deres tv og skrev 5000 for samme "panel" som sad i philips modellen til 20k, så var det jo pga. mærket allerede dømt dårligt.
Medion bruger så nul krudt på software/firmware delen, og philips bruger lidt mere. men så er det jo igen et indtryk af præsentationen altså det ydre og ikke det fysiske lag..

Nu kun 50% af billedkvaliteten bestemt af panelet. De sidste 50% kommer fra elektronikken (chassis'et).

Så at sige at tre TV med samme panel, også har samme billedkvalitet - eller kan få det via kalibrering, er direkte vås!

M.v.h.

Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2008
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:57

Derfor, hvis man vil være sikker, er det bedste alt andet lige at købe skærme fra fabrikanter der både laver panelet og elektronikken.

Hvis nogen véd hvordan panelet skal "fødes" må det være den der udviklede det - min tese er desuden, at man får mest for pengene hos disse, da OEM fabrikanter vil ha højere omk på panelet.

Panasonic 50PX600 plasma TV, 2006
Vantage HD-7100TS 2008 m. Canaldigital
Marantz 2252B Receiver, 1978
4 x JBL 4311 Studio Monitors, 1978
SME 2000 Plinth, SME 3012 II Tonearm, Stanton EEE, 1978
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af KurtN KurtN skrev:

Det er ikke nok at et produkt har en vis kvalitet, der skal også være vilje fra fabrikantens side til at udbedre fabrikationsfejl

Her ligger Pioneer absolut i bunden. Philips er heller ikke alt for kendt for at levere kvalitet, men mere kendt for at levere problemer, men de forsøger dog at udbedre fejlene.

Og det er simpelthen bare noget du ved at de har en uvilje imod?.

Du har aldrig ejet en Pioneer og kommer næppe aldrig til det så hvorfor overhovedet komme med sådan en udtalelse.. for selvfølgelig er både Pioneer og Philips da nødt til at tage problemer alvorligt... der hvor humlen tit ender er hvem har ansvaret hvis det er parallelt importeret, og der er det altså forhandleren den hænger på.. også kan det gå rigtigt galt.

Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:06

Ok,Philips bruger også paneler fra sharp, som så mange andre fabrikanter, så kontrast og farveværdier ender med samme resultat..altså et spørgsmål om kalibrering som Otto mestrer.

Jeg troede de fik paneler fra LG.Philips, men i denne tråd omhandler det billedbehandling (1080i i stedet for 1080p), og det har intet med panelet at gøre.

.Dog er Otto fortaler for Pio og en "kvalitetsbevidst" person.. og forklarer her at købet hos Philips ikke er kvalitets bevidst bare fordi det koster 20k

Han forklarer at bare fordi et tv koster 20K er det ikke ensbetydende med at det er godt, og i dette tilfælde kan det ikke håndtere 1080p korrekt.

Der kan sagtens være andre tv til 20K der er gode.

[PJa men jeg tvivler på at Pio er meget anderledes.Dette grunder jo i Otto's personlige vurdering af kvalitet, og han er nok ikke bedre end den som køber philips og vurderer kvalieten hos philips er i top, og især på den 20k
model.

Nu bliver Pioneers tv (der i øvrigt ikke bruger Sharp paneler - det er deres kommende LCD modeller) jo rost af stort set alle anmeldere på denne klode, og farvehåndtering, deinterlacing m.m. er jo målbart og derfor ganske konkret og objektivt.

Så hvorfor skulle Otto (der trods alt er fagmand) ikke kunne vurdere kvaliteten ved et Philips bedre end hr. og fru Jensen?

prisen er så den side af sagen hvor det gør ondt, hvis Medion smed et Sharp panel i deres tv og skrev 5000 for samme "panel" som sad i philips modellen til 20k, så var det jo pga. mærket allerede dømt dårligt.Medion
bruger så nul krudt på software/firmware delen, og philips bruger lidt mere. men så er det jo igen et indtryk af præsentationen altså det ydre og ikke det fysiske lag..

Måske du skulle sætte dig lidt ind i hvordan et tv virker. Du er tydeligvis af den fejlagtige holdning, at fordi der er samme panel i to modeller, så er de ens i ydelse.

En Dodge Ram og en Dodge Viper yder jo heller ikke ens bare fordi der er samme motor i.

Otto har dømt dødsstødet over Philips allerede inden han ser det.

Så vidt jeg kan læse, har han set det.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu