recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips HTS8100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips HTS8100

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
The king Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2007
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 12:39
Okay... Troede du kom derude tit.... Ja vi må da kunne presse dem i pris hvis vi er mange... skal vi ikke prøve på det...?? De plejer ihvertfald at have gode priser....
Til top
Cosmo79Kramer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 22:45

Min oplevelse med HTS 8100 har været en blandet fornøjelse. Den første soundbar der kom hjem i stuen som afløsning for mit gamle 5.1 Sony DAVS888, var behæftet med nogle mærkværdige fejl. Blandt andet kunne der ikke skrues ned, mutes eller skiftes lydindstillinger. Billedet fejlede dog ikke noget, men fik det alligevel skiftet. 

Ved det andet sæt, kom andre mangler til syne. Det mest irriterende må dog være den relativt høje brummen fra subben. Billedet er stadigvæk godt, men havde håbet på noget mere gennem HDMI. Det kan dog til dels skyldes, at den flade er fra 2004 (Philips9986), men regner med, at når der kommer et PFL9732 med hjem bliver det bedre. Desuden går det infrarøde signal fra fjernbetjeningen til LCD'et i signalet for soundbaren, så når fjernsynet skal slukkes - ja så tænder soundbaren... En smuuule upraktisk, da der er relativ lang opstartstid på anlægget og ikke kan slukkes før det melder klart.

Lyden er ikke helt til at vurdere, da sættet pt er for lavt placeret ift optimal placering. Endnu en faktor, som betyder meget for udbyttet af sættet; selve baren skal placeres i ørehøjde lige under billedet. Afspilleren er ok til at klare afspilling af musik. Desværre mangler subben en del indstillingsmuligheder, da det kun er muligt at skifte mellem tre, ikke specielt potente settings.

Designmæssigt er det meget, meget lækkert - og jeg syntes at kunne se flere ligheder med B&O - udover altså skydedøren til discrummet.

Det jeg har fået mest ud af, har været design og convinience mht til ikke at have kabler og højttalere ud over hele stuen. Lydmæssigt er det et tilbageskridt - billedmæssigt er det super. Syntes endda, at SCART leverede et bedre billede end jeg kan presse ud af HDMI'en. Desuden er der også kun to indstillinger gennem HDMI til billedet: 4:3 eller widescreen.

Så for at opsummere, kan jeg hverken give HTS8100 en anbefaling eller fraråde købet - det en af de løsninger, som vil være uhyre individuelt, om man syntes man har gjort sig et godt køb.



Redigeret af Cosmo79Kramer - 20-September-2007 kl. 22:48
Til top
Cosmo79Kramer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 22:50
Jeg kan forresten ikke få versionsnummeret op på skærmen selvom jeg følger anvisningen... Nogen der har et bud på, hvad jeg gør forkert? (Starter anlægget op uden disc i og trykker display, men intet sker)
Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 09:05

Det er super du deler dine erfaringer med os

 

 

Brummen fra Suben lader til at gå igen flere steder

 

Men typisk når man benytter sættet, så har man vel skruet op på et niveau så det ikke høres?

Ved alm. TV brug (TV avisen) Så bruger man vel automatisk sine højtalerne indbygget i Tv’et.

Brummen fremkommer den kun i Standby tilstand eller generelt?

 

Hvilket slags HDMI brugte du? Plastic Bilka model eller rå afskærmet kvalitet?

Har du i øvrigt bemærkninger til blæseren?

Mvh Nicolaj
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 14:41

Så er mit anlæg kommet retur efter 3 uger på 'sygebænken' - det strejkede helt til sidst og ville ikke tænde. Nu virker alt igen som det skal, og i mellemtiden er 47PFL9732' eren kommet hjem.

Fik monteret det hele påå væggen forleden, alle kabler skjult - selv konen er glad! (og der skal noget til ;-)  Designmæssigt er der skutte meget der slår det sæt efter min mening (og pengepung)...

Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 14:48

Du kunne lige nappe et billede og smide herind  Jeg overvejer stadig om "Bjælken" er det rette valg for mig ... Skal i samme omgang have købt et 37PFL9632, synes ikke 97'eren er de 4000kr mere værd.

Man får blot Hukommelselæser, og 3vejs Ambi light ved at vælge 97'eren

Er der virkelig så stor forskel på 2-3Vejs Ambi light?



Redigeret af Holyboy - 19-Oktober-2007 kl. 12:41
Mvh Nicolaj
Til top
tumebone Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 07:31
Ja nogle billder af dit system ville være rart, har selv bestildt et 42" 9732D og en HTS-81oo med supra HDMI cable.
Stuen:
LG 32LP1
LG LH-RH760IA
PS3
Wii
Kabler,Supra
CE-Link HDMI Switch kan ikke få den til at virke med ps3.
Sovværelset:

Philips 42PFL9732D til Januar
Til top
Holyboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 11:55

Modtager mit nye System på Mandag. (FUCK JEG GLÆDER MIG)

Har bestilt følgende:

Philips 37pfl9632d

Philips HTS 8100 Hjemmebiograf

Samt diverse kabler og vægbeslag....

 

Når jeg har fået testet systemet, så vender jeg tilbage med en lille anmeldelse vist der er stemning for det og evt. pics 

 

 

Mvh Nicolaj
Til top
Cosmo79Kramer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 21:57

Det kunne være kanon !

Nogen som kan svare på, hvad jeg gør forkert, da jeg ikke kan få versionsnummeret på anlægget frem, når jeg følger instruktionen i. f. m. opgradering af firmware...

Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 14:17
Ja...informationen står på din tv skærm og ikke i displayet som de skriver - drillede også mig en del... :-)
Til top
svak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 11:13

Der er flere måder at blære sig på.

Enten kan man riste to skiver brød og købe russisk kaviar for 2.000 kr.

- eller også kan man lave kalvehjerter i flødesovs
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 10:19

Muligheden for at tilslutte iPod direkte tiltaler mig, men jeg kan ikke finde ud af hvilken dock eller kabel man kan bruge - da den specielle iPod-dock Philips laver ikke følger med i Europa.

Jeg gider ikke slutte til med jack-stik, men vil have den tilsluttet med iPod-indgangen, så iPoden kan betjenes fra HTS8100-fjernbetjeningen (se evt. manual).

 

Nogen bud på hvordan og hvilke kabler/docks der kan løse problemet?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu