recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips hue Geofensing hjælp til flere brugere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips hue Geofensing hjælp til flere brugere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips hue Geofensing hjælp til flere brugere?
    Sendt: 07-Maj-2020 kl. 01:06
Vi er 3 i huset som alle har Hue appen på telefonen og det fungerer fint.
Jeg har bla installeret Appen multi user Geofensing som skulle tænde lyset når man kommer hjem, hvis der ikke er nogen hjemme.
Problemet er at jeg kun kan se en telefon når jeg skal vælge lyskilder m.m og de 2 telefoner mangler.
Om det er min telefon jeg programmerer på eller prøver en af de andre, er det stadigvæk kun min jeg kan vælge/se.
Jeg har prøvet at gå ind under login og kan se at alle tre telefoner er logget på.
Nogen der kan hjælpe eller er kloge på Philips Hue?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 09:43
Hvilke telefoner har I ?  Android Ellet iOS ?
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 02:36
Alle IOS
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 07:35
hvorfor bruger i ikke bare der indbyggede HomeKit fremfor disse andre app ?

 Kræver selvfølgeligt at i alle er på iPhones.
Det vil også give en masse andre muligheder end bare at tænde lyset.
At tænde for varmen når i kommer hjem. 
At tænde lyset hvis nogle ringer på døren.

Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 01:49
jeg har prøvet men syntes ikke det fungerer ordentligt, det slukker ihvertfald ikke og tror det er fordi jeg måske har udendørs sensorer?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 12:05
Er selv startet med Philips hue. Nedenstående er sakset fra lampeguru.dk

UDFORDRINGEN MED GEOFENCING

Det skal siges at der er en udfordring med systemet. Geofencing virker på den måde at den bruger lokationen på din Smartphone via gps., dvs. at den får besked når du ankommer, eller forlader det pågældende område. Overordnet set virker det derfor kun på den enkelte bruger og ikke på familiebasis, der tages derfor ikke højde for om der stadig er andre i hjemmet.

Du kan dog stadig få brug af det som en familie. F.eks. er der familier hvor det altid er den samme person der kommer først hjem, eller tager sidst afsted om morgenen, i disse tilfælde er det så bare den person som skal have funktionen aktiveret på sin telefon. 

En anden god ide er at man kan bruge systemet til at give besked til de andre der allerede er hjemme at nu kommer f.eks. far snart hjem. Vi får tit historier fra Hue brugere der fortæller hvordan de bruger deres lys og her havde en far sat Geofencing til at blinke med lyset i stuen når han kom hjem, det synes hans små børn var mægtig sjovt, at han på magisk vis kunne styre lyset :

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Er selv startet med Philips hue. Nedenstående er sakset fra lampeguru.dk

UDFORDRINGEN MED GEOFENCING

Det skal siges at der er en udfordring med systemet. Geofencing virker på den måde at den bruger lokationen på din Smartphone via gps., dvs. at den får besked når du ankommer, eller forlader det pågældende område. Overordnet set virker det derfor kun på den enkelte bruger og ikke på familiebasis, der tages derfor ikke højde for om der stadig er andre i hjemmet.

Du kan dog stadig få brug af det som en familie. F.eks. er der familier hvor det altid er den samme person der kommer først hjem, eller tager sidst afsted om morgenen, i disse tilfælde er det så bare den person som skal have funktionen aktiveret på sin telefon. 

En anden god ide er at man kan bruge systemet til at give besked til de andre der allerede er hjemme at nu kommer f.eks. far snart hjem. Vi får tit historier fra Hue brugere der fortæller hvordan de bruger deres lys og her havde en far sat Geofencing til at blinke med lyset i stuen når han kom hjem, det synes hans små børn var mægtig sjovt, at han på magisk vis kunne styre lyset :

hvis du bruger geofence via HomeKit, så kan du benytte:
Første person der ankommer/går
Sidste person der ankommer/går
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis du bruger geofence via HomeKit, så kan du benytte:
Første person der ankommer/går
Sidste person der ankommer/går


Jeg benytter mig ikke at geofencing lige nu men tak for tippet. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu