|
Philips Hue scenarier |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har efterhånden også huset fyldt godt op med Hue.
I starten havde jeg også lavet flere intelligente ting, f.eks at lyset dæmpede når vi tændte tv'et, men det er vi gået væk fra igen. Med fire personer i huset er der som regel fire forskellige behov for hvad lyset skal gøre i samme situation afhængig af hvem der er i situationen :) Så når jeg havde programmeret lyset til en ting, skulle de andre have telefonen op ad lommen, fordi det ikke lige var det de havde tænkt sig. så vi har i stedet Hue Tap de steder det er nødvendigt. Jeg synes ikke Tap er den kønneste i verden og så ville jeg hellere have en fladere version med batteri. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Er tap det samme som den dimmer der?
Tror også vores reelt vil være til at justere lysniveau I behovet. Som du siger, er man af lige så mange behov, som man er personer:) |
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
Tap har blot 4 knapper som kan programmeres til enkelte pærer eller scenarier. Dimmeren er umiddelbart tænd + sluk og dæmp op + ned. jeg tror man kan programmere de enkelt knapper på dimmeren via iConnectHue app'en, med den virker kun til IOS og jeg kører Android, så jeg har ikke prøvet den. Næste problem er så Dimmerens piktogrammer så ikke længere passer til funktionen hvis man begynder at lave det om :) |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
De af jer som har HUE, (med farver), hvor meget bruger i egentlig muligheden i de forskellige farver og scenarier?
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Hvilket plugins er bedst til plex ift ambilight?
Eller i det hele taget - hvilken metode er bedst til ambiligt?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
Farverne er mest til sjov, ganske sjovt til fx halloween og på børneværelset.
Jeg køber dog primært de farveløse pærer nu. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
Men det et egentligt op til ens egen fantasi hvad man vil bruge det til.
F.x hvis ens vaskemaskine står i kælderen og man ikke kan høre den bippe når den er færdig, så kan få få en lampe til at blinke blåt på 1 salen. Teenageren kan få sin egen ringeklokke, så lyset ved hans pc blinker når hans venner ringer på døren. Eller et blink ved privat mail, 2 ved firma mails og et gult blink ved en Facebook besked. |
|
![]() |
|
Jeg er helt enig - det er mest i starten. Jeg kan dog godt finde på at smide lidt orange i mine morgen scener
|
|
![]() |
|
Den sidste kan jeg godt lure vi IFTTT app'en, men hvordan vil du lave den med vaskemaskinen og den med ringeklokken. Det kræver vel at begge de har wifi og understøtter f.eks. IFTTT
|
|
![]() |
|
Det sidste kan laves fx med en ringe klokke med HomeKit.
Der er ikke specielt mange af disse produkter påmarkedet i dag, men mon ikke det vrimler med den om 1 års tid. Vaskemaskinen, igen mon ikke de snart kommer med et smart modul. Her kan man evt bare bruge et kontakt modul, når strømforbruget falder, så er maskinen nok færdig -> send besked |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Arh - nu blev jeg skuffet; jeg havde dankortet fremme, og var klar til at købe :)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Bruger farve i soveværelse for at lave en solopgang. Havder at vågne til hvidt lys. Og lyset fader stille ind over 20 minutter Redigeret af hansie - 22-December-2015 kl. 06:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |