recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue scenarier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue scenarier

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 13:21
Har efterhånden også huset fyldt godt op med Hue.

I starten havde jeg også lavet flere intelligente ting, f.eks at lyset dæmpede når vi tændte tv'et, men det er vi gået væk fra igen.
Med fire personer i huset er der som regel fire forskellige behov for hvad lyset skal gøre i samme situation afhængig af hvem der er i situationen :)
Så når jeg havde programmeret lyset til en ting, skulle de andre have telefonen op ad lommen, fordi det ikke lige var det de havde tænkt sig.

så vi har i stedet Hue Tap de steder det er nødvendigt.
Jeg synes ikke Tap er den kønneste i verden og så ville jeg hellere have en fladere version med batteri.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 13:45
Er tap det samme som den dimmer der?

Tror også vores reelt vil være til at justere lysniveau I behovet.
Som du siger, er man af lige så mange behov, som man er personer:)
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Er tap det samme som den dimmer der?

Tror også vores reelt vil være til at justere lysniveau I behovet.
Som du siger, er man af lige så mange behov, som man er personer:)

Tap har blot 4 knapper som kan programmeres til enkelte pærer eller scenarier.
Dimmeren er umiddelbart tænd + sluk og dæmp op + ned.
jeg tror man kan programmere de enkelt knapper på dimmeren via iConnectHue app'en, med den virker kun til IOS og jeg kører Android, så jeg har ikke prøvet den.
Næste problem er så Dimmerens piktogrammer så ikke længere passer til funktionen hvis man begynder at lave det om :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 17:04
De af jer som har HUE, (med farver), hvor meget bruger i egentlig muligheden i de forskellige farver og scenarier?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 17:44
Hvilket plugins er bedst til plex ift ambilight?

Eller i det hele taget - hvilken metode er bedst til ambiligt?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 18:42
Farverne er mest til sjov, ganske sjovt til fx halloween og på børneværelset.
Jeg køber dog primært de farveløse pærer nu.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 18:50
Men det et egentligt op til ens egen fantasi hvad man vil bruge det til.

F.x hvis ens vaskemaskine står i kælderen og man ikke kan høre den bippe når den er færdig, så kan få få en lampe til at blinke blåt på 1 salen.

Teenageren kan få sin egen ringeklokke, så lyset ved hans pc blinker når hans venner ringer på døren.

Eller et blink ved privat mail, 2 ved firma mails og et gult blink ved en Facebook besked.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Farverne er mest til sjov, ganske sjovt til fx halloween og på børneværelset.
Jeg køber dog primært de farveløse pærer nu.

Jeg er helt enig - det er mest i starten. Jeg kan dog godt finde på at smide lidt orange i mine morgen scener
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 19:42

Men det et egentligt op til ens egen fantasi hvad man vil bruge det til.

F.x hvis ens vaskemaskine står i kælderen og man ikke kan høre den bippe når den er færdig, så kan få få en lampe til at blinke blåt på 1 salen.

Teenageren kan få sin egen ringeklokke, så lyset ved hans pc blinker når hans venner ringer på døren.

Eller et blink ved privat mail, 2 ved firma mails og et gult blink ved en Facebook besked.

Den sidste kan jeg godt lure vi IFTTT app'en, men hvordan vil du lave den med vaskemaskinen og den med ringeklokken. Det kræver vel at begge de har wifi og understøtter f.eks. IFTTT
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 22:09
Det sidste kan laves fx med en ringe klokke med HomeKit.

Der er ikke specielt mange af disse produkter påmarkedet i dag, men mon ikke det vrimler med den om 1 års tid.

Vaskemaskinen, igen mon ikke de snart kommer med et smart modul.
Her kan man evt bare bruge et kontakt modul, når strømforbruget falder, så er maskinen nok færdig -> send besked
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 23:16

Det sidste kan laves fx med en ringe klokke med HomeKit.

Der er ikke specielt mange af disse produkter påmarkedet i dag, men mon ikke det vrimler med den om 1 års tid.

Vaskemaskinen, igen mon ikke de snart kommer med et smart modul.
Her kan man evt bare bruge et kontakt modul, når strømforbruget falder, så er maskinen nok færdig -> send besked

Arh - nu blev jeg skuffet; jeg havde dankortet fremme, og var klar til at købe :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

De af jer som har HUE, (med farver), hvor meget bruger i egentlig muligheden i de forskellige farver og scenarier?

Bruger farve i soveværelse for at lave en solopgang. Havder at vågne til hvidt lys.

Og lyset fader stille ind over 20 minutter

Redigeret af hansie - 22-December-2015 kl. 06:43
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu