recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue scenarier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue scenarier

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvilket plugins er bedst til plex ift ambilight?

Eller i det hele taget - hvilken metode er bedst til ambiligt?

Mht. ambilight på f.eks. Kodi skulle Hue ikke fungere optimalt pga. WIFI
Men der findes noget der hedder lightpack som skulle klare opgaven:
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 10:10
Er det noget software til brug MED hue?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 12:23
Du henter det gratis til android eller ios
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 13:38
jeg er også startet op med Hue for nyligt, hvis man nøjes med at bruge de forskellige apps der findes, så syns jeg det er lidt besværligt, men med IFTTT og de nye Dimmer switch er det blevet super godt, har også en Tap som vi bruger til at skifte mellem div scener.

Vi har det i stuen, soveværelset, børneværelset og biografen indtil videre.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men det et egentligt op til ens egen fantasi hvad man vil bruge det til.

F.x hvis ens vaskemaskine står i kælderen og man ikke kan høre den bippe når den er færdig, så kan få få en lampe til at blinke blåt på 1 salen.

Teenageren kan få sin egen ringeklokke, så lyset ved hans pc blinker når hans venner ringer på døren.

Eller et blink ved privat mail, 2 ved firma mails og et gult blink ved en Facebook besked.

Lahan. Jeg er ikke i tvivl om, at man kan mange ting. Men spurgte mere specifikt til, hvad folk bruger. Ret ofte er det jo netop sådan, at man kan meget, men af mange forskellige årsager, så bruger man det ikke.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

De af jer som har HUE, (med farver), hvor meget bruger i egentlig muligheden i de forskellige farver og scenarier?

Bruger farve i soveværelse for at lave en solopgang. Havder at vågne til hvidt lys.

Og lyset fader stille ind over 20 minutter

Sådan et lys have jeg på mit saltvandsakvarie for mange år siden Smile
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 00:47
Jeg prøver:

iOS Appen er sat til at den skal slukke alt lys når jeg forlader adressen
og tænde igen når jeg kommer hjem (hvis solen er gået ned)
morgen vækning med fade ind på ca 10 min ugens 5 hverdage.
Sluk automatisk alt lys kl 0730 (hvis ovenståendr skulle misse)
når jeg går i seng, så slukker jeg alt lys fra dashboard på min telefon
Bruger scener i køkken/stue, og har den fysiske remote ved sofabordet (skrue op/ned)
Det er sådan i grovetræk, derud over har jeg en masse scener jeg bruger sjældent, ligedan med de farvede pærer, det er mest for show off nu, men at de kan dæmpes, det betyder meget for mig.

er super glad for mit, det eneste sted jeg ikke har det endnu er på toilettet, ellers er det i hele lejligheden, og på altanen :-) 

jeg bruger IFTTT også, men det er mest til min logitech remote, dog har jeg rodet med et par enkelte regler hvor en pære blinker ved en begivenhed, det er dog slået fra lige pt.

Jeg kan kun anbefale det, en test pære lige nu, tænder når solen går ned.. det er ret smart, især hvis man brugte det udendørs-ish, dette kører via IFTTT.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:05
Synes også det er vildt smart.. Men pt forsøger jeg at gennemskue, dels hvor mange lamper jeg skal bruge, og så om de skal være i farver. Mange af mine lamper har hverken gui10 eller e27 fatning. Og det er et problem Confused
Og så er jeg i tvivl om værelserne, og hvilket besvær det evt. vil give for mine to unger på 13 og 16 med deres værelser. Selvom de nærmest konstant sidder med tablet og mobil, så skulle lyset jo gerne være noget man bare gør som en refleks.

Hvilket Logitech remote virker med HUE?

Redigeret af Kandersen - 23-December-2015 kl. 12:06
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:23
Logitech smart remote virker fint.

Og du kan få 2 forskellige kontakter til væg montering så app ikke skal bruges hele tiden.

Er lige startet med Hue. Og skal lige vurdere om det er så smart i længden. .

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 12:30
Husk at pærerne også virker som helt almindelige pærer, så man kan stadig bruge de almindelige kontakter.

På børneværelset benytter vi normalt den almindelige kontakt.
Skal der leges "Frost" og lyset skal være blåt så sætter vi det via tlf/Siri

Når vi er ude/på ferie så kører de med automatisk tænd sluk så det ser ud som om nogle er hjemme.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mange af mine lamper har hverken gui10 eller e27 fatning. Og det er et problem Confused

Jeg købte nogle E27 til E14 omformere, de kostede vist 10 - 15 kr stykket. Man skal dog lige være obs på at det gøre pærerne længere.
Du kan vist få tilsvarende til GU10.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Logitech smart remote virker fint.

Og du kan få 2 forskellige kontakter til væg montering så app ikke skal bruges hele tiden.

Er lige startet med Hue. Og skal lige vurdere om det er så smart i længden. .

Okay, har en touch nu.. Ved ikke om jeg gider opgradere den til smart. Synes ikke smart er så smart, så der er grund til det. Men HUE kunne være årsagen.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu