|
Philips Hue scenarier |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mht. ambilight på f.eks. Kodi skulle Hue ikke fungere optimalt pga. WIFI Men der findes noget der hedder lightpack som skulle klare opgaven: #166
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Er det noget software til brug MED hue?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
|
Du henter det gratis til android eller ios
|
||
![]() |
||
spanky ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 381 |
|
jeg er også startet op med Hue for nyligt, hvis man nøjes med at bruge de forskellige apps der findes, så syns jeg det er lidt besværligt, men med IFTTT og de nye Dimmer switch er det blevet super godt, har også en Tap som vi bruger til at skifte mellem div scener.
Vi har det i stuen, soveværelset, børneværelset og biografen indtil videre.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Lahan. Jeg er ikke i tvivl om, at man kan mange ting. Men spurgte mere specifikt til, hvad folk bruger. Ret ofte er det jo netop sådan, at man kan meget, men af mange forskellige årsager, så bruger man det ikke.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Sådan et lys have jeg på mit saltvandsakvarie for mange år siden
![]() |
||
![]() |
||
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
Jeg prøver:
iOS Appen er sat til at den skal slukke alt lys når jeg forlader adressen og tænde igen når jeg kommer hjem (hvis solen er gået ned) morgen vækning med fade ind på ca 10 min ugens 5 hverdage. Sluk automatisk alt lys kl 0730 (hvis ovenståendr skulle misse) når jeg går i seng, så slukker jeg alt lys fra dashboard på min telefon Bruger scener i køkken/stue, og har den fysiske remote ved sofabordet (skrue op/ned) Det er sådan i grovetræk, derud over har jeg en masse scener jeg bruger sjældent, ligedan med de farvede pærer, det er mest for show off nu, men at de kan dæmpes, det betyder meget for mig. er super glad for mit, det eneste sted jeg ikke har det endnu er på toilettet, ellers er det i hele lejligheden, og på altanen :-) jeg bruger IFTTT også, men det er mest til min logitech remote, dog har jeg rodet med et par enkelte regler hvor en pære blinker ved en begivenhed, det er dog slået fra lige pt. Jeg kan kun anbefale det, en test pære lige nu, tænder når solen går ned.. det er ret smart, især hvis man brugte det udendørs-ish, dette kører via IFTTT.
|
||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
||
![]() |
||
|
Synes også det er vildt smart.. Men pt forsøger jeg at gennemskue, dels hvor mange lamper jeg skal bruge, og så om de skal være i farver. Mange af mine lamper har hverken gui10 eller e27 fatning. Og det er et problem
![]() Og så er jeg i tvivl om værelserne, og hvilket besvær det evt. vil give for mine to unger på 13 og 16 med deres værelser. Selvom de nærmest konstant sidder med tablet og mobil, så skulle lyset jo gerne være noget man bare gør som en refleks. Hvilket Logitech remote virker med HUE? Redigeret af Kandersen - 23-December-2015 kl. 12:06 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
|
Logitech smart remote virker fint.
Og du kan få 2 forskellige kontakter til væg montering så app ikke skal bruges hele tiden. Er lige startet med Hue. Og skal lige vurdere om det er så smart i længden. . |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9422 |
|
Husk at pærerne også virker som helt almindelige pærer, så man kan stadig bruge de almindelige kontakter.
På børneværelset benytter vi normalt den almindelige kontakt. Skal der leges "Frost" og lyset skal være blåt så sætter vi det via tlf/Siri Når vi er ude/på ferie så kører de med automatisk tænd sluk så det ser ud som om nogle er hjemme. |
||
![]() |
||
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
|
Jeg købte nogle E27 til E14 omformere, de kostede vist 10 - 15 kr stykket. Man skal dog lige være obs på at det gøre pærerne længere. Du kan vist få tilsvarende til GU10.
|
||
![]() |
||
|
Okay, har en touch nu.. Ved ikke om jeg gider opgradere den til smart. Synes ikke smart er så smart, så der er grund til det. Men HUE kunne være årsagen. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |