recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue scenarier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue scenarier

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Husk at pærerne også virker som helt almindelige pærer, så man kan stadig bruge de almindelige kontakter.

På børneværelset benytter vi normalt den almindelige kontakt.
Skal der leges "Frost" og lyset skal være blåt så sætter vi det via tlf/Siri

Når vi er ude/på ferie så kører de med automatisk tænd sluk så det ser ud som om nogle er hjemme.

Det er også rigtig smart.
Men det var de farvede kontra ikke farvede som jeg mest af alt forsøger at finde en mening med. Een ting er til sjov, men rent praktisk sådan i dagligdagen..
Det er selvfølgelig altid praktisk, at man har muligheden, og ikke skal skifte pære, bare fordi man laver et sjovt scenarie derhjemme en eller to gange om året. Men prisen er jo også derefter.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mange af mine lamper har hverken gui10 eller e27 fatning. Og det er et problem Confused

Jeg købte nogle E27 til E14 omformere, de kostede vist 10 - 15 kr stykket. Man skal dog lige være obs på at det gøre pærerne længere.
Du kan vist få tilsvarende til GU10.

Det er netop den samlede længde, der bliver et problem Confused
Og ja, sokkel adaptorer fåes i nærmest alle kombinationer. Lamperne er bare sjældent fysisk bygget til det, medmindre det er store pendellamper. Philips kunne godt tage og lave nogle E14. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:04
De farvede kan også skifte lys temperatur, det kan de almindelige ikke.

Jeg har 4 farvede og 4 normale

Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 14:43
Jeg sad faktisk og tænkte på om de kunne skifte temperatur, for det bruges rigtig meget hos os, men så er der jo ikke så meget at rafle om hva angår pære type for mit vedkomne 👍
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 19:10
Osram hat en lightify pære der virker med hue, som kan lyse fra 2200K til 6500k. De koster vist ca. 350,- så der er en hund at spare på at undvære farverne.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er også rigtig smart.
Men det var de farvede kontra ikke farvede som jeg mest af alt forsøger at finde en mening med. Een ting er til sjov, men rent praktisk sådan i dagligdagen..
Det er selvfølgelig altid praktisk, at man har muligheden, og ikke skal skifte pære, bare fordi man laver et sjovt scenarie derhjemme en eller to gange om året. Men prisen er jo også derefter.

Jeg har haft Hue i et døgn. To farvede og tre hvide. Farverne er lir, men de er nødvendige hvis du vil kunne styre temperaturen på det hvide lys.

Som nævnt ovenfor, kan man få en OSRAM-pære der kan netop det, men så meget billigere end Hue-pærerne er den heller ikke.

Min konklusion er nok at jeg i de fleste rum nøjes med hvide pærer, og så har farvede eller OSRAM-pærerne i de rum vi er meget i.

Er det GU-10 eller Light strips er der ikke andre muligheder end farver.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 21:39
Med sådan en lightstrip, hvordan får jeg farven ensfarvet og gerne let gul over i det hvide? Ja som en almindelig pære sådan set
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 22:33
Jeg har ikke en, men det er vist ganske ligetil. Øverst i indstillingsbilledet er der hvide nuancer og nederst er alle regnbuens farver, så er det bare at rykke lampen hen til det lys man vil have. Man kan også finde en scene med hvidt lys (fx Relaxing) i dit tilfælde.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 23:15
Ja det er der også, men det er stadig to delt farver og ikke Hvidt. Det er org hue app jeg bruger
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 23:56
Den øverste er "hvidt" lys. Det har en farvetemperatur gående fra gult til blåt. Hvis du stiller den omkring 2700 K, så har den samme tone som en almindelig pære.
Sætter du den helt til venstre bliver tonen varmere.

Kigger du på Lightstripen (igen jeg har ikke en selv, så jeg gætter lidt her) så er den sammensat af flere små dioder, så det er muligt at de ser ud til at lyse i forskellige farver, men det lys der kommer ud af det skulle gerne være hvidt. (Hvidt lys sammensat af alle farver/Bølgelængder).

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2015 kl. 23:58
...ellers prøv med Huemote, som under alle omstændigheder er en fin lille hurtig app til at styre Hue.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 02:06
Er det den "gamle" lightstrip eller den nye lightstrip Plus du har, fordi det er vist kun Plus versionen der kan skifte temperatur på det hvide lys
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu