recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips LED TV 40PFL7605H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips LED TV 40PFL7605H

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2010
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips LED TV 40PFL7605H
    Sendt: 14-November-2010 kl. 16:53
Nogen kan sige god for den og hvilke problemer der kan være ?

/jet
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 19:50
Du kan læse en anmeldelse af storebroderen 8605H på Flatpanels.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1282638840

Ummidelbart er den generelle kritik af Philips Tv, at billedkvaliteten ikke er særlig god. Farverne er for pompøse, billedet er for kunstigt og unaturligt. Der er ingen tvivl om, at du vil kunne få bedre billedkvalitet til færre penge. Hvis man kigger på de øvrige parametre såsom features og funktioner, design, lyd og brugervenlighed, er Philips dog absolut ganske fint med.
Til top
BridgetJones Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 14:46
Jeg kender ikke 40" modellen men jeg har nyligt købt modellen i 32" og dette er mine erfaringer:

Plus: Jeg købte primært dette TV pga den matte skærm og matte ramme, og det er jeg meget glad for. (Kan ikke udstå de blanke skærme, der giver genskin og ødelægger billedet). Har ikke tidligere haft TV med Ambilight, men det er et stort plus når TV'et står mørkt.

Minus: Fjernbetjeningen. Den ser godt ud, er designet med få knapper, der desværre gør, at man skal ind gennem forskellige menuer for at udføre stort set alle funktioner. Der findes f.eks ingen knap direkte til tekst-tv. Tal-knapperne er smarte, men irriterende små. Jeg løste problemet ved at købe en gammel standard Philips fjernbetjening - den klarer de fleste funktioner lettere end den nye.

Billede: Ja, det bliver ofte kritiseret i dette forum og de forudindstillede eksempler er da også temmelig dårlige - alt for meget farve, lys og kontrast. Jeg startede med at bruge den kalibrering, der er foreslået i flatpanels test (brug linket ovenfor) og derefter tilpassede jeg det efter min egen smag. Det er der faktisk kommet et ret godt billede ud af - synes jeg da selv.
Om du kan få bedre billedkvalitet for færre penge tør jeg ikke sætte mig til dommer over, men jeg er faktisk ganske godt tilfreds.
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 15:12
Jeg har også 32 " og er enig i indlægget om dette. Meget tilfreds med billede, fjenbetjening kræver til tilvæning.

Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730

Til top
jet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2010
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 21:35
Tak for udførlig forklaring.

Mht. Tekst-TV kan jeg sige at det er yderst sjældent vi bruger det. Det var noget der hørte til i 1980-90erne, da der ikke fandtes internet. Idag får vi alle nyheder via Internet. For min skyld kan man godt droppe Tekst-TV idag. Nu får jeg nok en på nakken :-)

/jet
Til top
Clausedreng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2010
Sted: DK
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 22:00
Lad mig henvise hertil. http://www.eksperten.dk/spm/921186#reply_7684872
(Det er mig der er 'Dompap' på eksperten.dk  Tongue)
Jeg har indtil videre ikke været speciel tilfreds. Lige nu (6 uger efter køb af 32PFL7665 er TV'et til reparation hos Elgiganten (dels tænder tv'et af sig selv efter at være slukket og dels er der lodrette streger på hele skærmen - der skal åbenbart skiftes et LCD-kabel og en boks (?!) hvad det så end går ud på).
Mærkelige menuer - vil du opdatere ? Ja/ingen (?!?! wtf) hvad skete der nu med ja/nej svarmuligheden.
"Vil du have en frikadelle ?  - Ingen" (?!) - det er jo helt sort.
Noget tyder på, at menuer er oversat af google translate eller (med al respekt) en udlænding.

Desuden er instrukser formuleret som "Menu1 -> avanceret -> option1 -> menupunkt2" - problemet er så, at når man går ud af den menu hvor instruksen ligger kan man selvfølgelig godt huske at man skal vælge menu1 - og så er der bare lige pludselig ikke noget der hedder "avanceret" - her skal man bare vide at det er bestemte grafiske menuer som Philips refererer til som værende avancerede menuer.
Når man så har fundet ud af det kan man ikke huske hvad man så skulle vælge, og så må man tilbage igen.

Opdatering/firmware.
Jeg får f.eks. beskeden at mit fjernsyn er opdateret, men da jeg har opdateret via internettet (det var jo derfor jeg tilkøbte en wifi usb-dongle!) er opdateringen ikke alligevel helt opdateret, og man skal så opdatere firmware via usb-stick. (Hvorfor så ikke skrive det i menuen ?????? I stedet for, at man tror, at man har seneste fw-opdatering)

Generelt går min klage på, at trådløs streaming kører meget dårligt - jeg har endnu ikke været i stand til at streame en hel film endnu - OG - NÅR - filmen går ned, så kan man ikke bare hoppe hen til det 40. minut hvor man var nået til - næh, nej det er skam tabt tur. Forfra basse-mand.

Det er derfor jeg lægger et indlæg om hdd-optager så jeg slipper for det trådløse helvede.
Hellere give 110% for noget der virker 98% end give 100% for noget der virker 70%.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu