recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips multi remote SRU9600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips multi remote SRU9600

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Popeye Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 21:08
Well.. nu er den kommet!
Er der nogen der har testet den??

http://koz.dk/product.asp?product=1184&sub=101&page=1
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 23:58

[QUOTE=Popeye]Well.. nu er den kommet!
Er der nogen der har testet den??

http://koz.dk/product.asp?product=1184&sub=101&page= 1[/QUOTE]

Har bestilt den i dag, skulle modtage den i morgen, så skulle gerne få testet den i løbet af weekenden.

Michael

Til top
Viftrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 07:32

Hvor kan man se hvilke enheder Philips allerede har lært den?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 09:23

glæder mig til at høre om den

Hans

Til top
zuperd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 20:13
Kan man også bruge den til at styre lyset ? altså slukke og skrue ned for styrken? ved at Logitech Harmony 525 Remote kan. nogen der ved dette?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 07:32

Til mjohansen

Har du snart fået testet den ?

Venter spændt på din mening om den

Hans

 

Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Til mjohansen

Har du snart fået testet den ?

Venter spændt på din mening om den

Hans

Ja det har jeg, modtog den i torsdags og har sendt den retur i dag

Måske skal jeg lige starte med at sige at jeg de sidste 10 år har benyttet en Marantz RC2000 MKII fjernbetjening. Dem som kender den, ved at det nok er noget af det bedste der nogensinde at lavet med hensyn til programmerbare fjernbetjeninger. Min er desværre temmelig slidt efterhånden og det sidste års tid har jeg ledt efter en afløser. Desværre bliver Marantz'en ikke lavet mere og Marantz har ikke andre modeller der efter min mening kan leve op til RC2000'eren.

Jeg har efterhånden prøvet diverse fjernbetjeninger og indtil videre holdt mig fra dem med touchscreen, da jeg hellere vil have hard-buttons. Jeg foretrækker dem med hard-buttons, da de er nemmere at betjene uden at man skal kigge på fjernbetjeningen for at se om det er den rigtige tast man rammer.

Philips'en var størrer end jeg umiddelbart havde regnet med og det er nærmest umuligt at betjene den med en hånd, da der er meget langt fra de nederste taster til de øverste. Dette er en ting jeg vægter meget højt, så allerede her startede det skidt.
Selve kvaliteten på remoten er ok, skærmen er til at se selv i et meget lyst rum, men jog-shuttle hjulet kunne have været en anelse bedre (men det virker ok).


Selve opsætningen af de enkelte devices er lige til (Se manualen der linket til tidligere i tråden) og nok noget at det nemmeste jeg har set.

Så langt så godt, så kommer vi til det punkt der altid er kritisk, opsætning at ekstra taster som der er mange af når man f.eks. har en harddisk-recorder. Det er altid her de fjernbetjeninger jeg har indtil videre har prøvet, bliver dømt ude.

På Philips'en er der, alt efter device-type, tændt et vist antal kanpper i displayet og disse er fordelt på 2 sider, som man så kan skifte i mellem.
På f.eks. et TV er der "16:9" "PIP" og 4 til tekst-tv og dette kan der ikke laves om på.
Man har så mulighed for at definere ekstra kommandoer som kan tilgåes via jog-shuttle hjulet, og det er en fin features. Problemet er bare at de labels der kan tilknyttes kommandoen er predefineret og der er kun mellem 3 og 6 forskellige labels, alt afhængig af device-typen

Så min røg altså retur, fordi den var for begrænset med hensyn til programmering. Men hvis man ikke har samme behov som jeg har med hensyn til programmeringen, så er det en ganske fin remote. Den er vældig flot når den ligger på stuebordet og den fungere fint, men det var altså ikke nok til mig.

Og hvad så nu ?, tjah, jeg kan ikke få en ny Marantz og Philips Pronto er uinteressant p.g.a. af for få hard-buttons, så det bliver nok en Logitech Harmony, selv om jeg ikke er helt glad for dem (elendige taster efter min mening og jeg er heller ikke så glad for deres "activities"), men det er nok dem der er de største muligheder i med hensyn til at lave en opsætning der er anvendelig til daglig brug.

Håber det besvarede jeres spørgsmål, ellers bare spørg (Jeg får nok ikke tid til at svare i dag, da der både er formel1, fodbold og sol uden for)

Michael



Redigeret af mjohansen - 10-Juni-2006 kl. 21:43
Til top
jesper74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 20:58

Tak for kanon anmeldelse. Havde selv øjene på betjeningen og var faktisk godt på vej til at købe den. Det gør jeg så altså ikke da jeg vægter programmeringer højt.
Ved du noget om "Kameleon-modellerne". Det ser rimelig futuristiske ud, men ved ikke om de er noget værd i brug....

Jesper

Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af jesper74 jesper74 skrev:

Tak for kanon anmeldelse. Havde selv øjene på betjeningen og var faktisk godt på vej til at købe den. Det gør jeg så altså ikke da jeg vægter programmeringer højt.
Ved du noget om "Kameleon-modellerne". Det ser rimelig futuristiske ud, men ved ikke om de er noget værd i brug....

Jesper

Mange tak.

Efter hvad jeg har kunne læse mig til via anmeldelser og deres web-site, så tror du løber ind i de samme begrænsninger som med SRU9600, at der lige mangler de der ekstra taster man har brug for til f.eks. at skifte output-mode på HDMI-udgangen på harddisk-optageren eller lign.

Michael

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 00:02

Jeg har længe HADET min Marantz 3200 fjernbetjening, der fulgte med min a/v receiver SR-9200. Jeg har derfor for nylig investeret i en LOGITECH HARMONY 895, der også kan bruges til radiobølger, såfremt man måtte ønske at gøre brug af det. (smart, hvis apparaterne er gemt i reoler, eller man har brug for at kunne fjernbetjene "gennem vægge/etager"). Jeg kan varmt anbefale produktet, som her -indtil videre- bliver brugt uden radiobølge-enheden.

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 06:57

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:


(Klip Klip)

Jeg har efterhånden prøvet diverse fjernbetjeninger og indtil videre holdt mig fra dem med touchscreen, da jeg hellere vil have hard-buttons. Jeg foretrækker dem med hard-buttons, da de er nemmere at betjene uden at man skal kigge på fjernbetjeningen for at se om det er den rigtige tast man rammer.

(Klip Klip)

Hej  

"mjohansen" Du el. andre herinde, skulle vel ikke ha' afprøvet denne:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/NAD_HTR-2_fjernbetjening_Graa.htm

Jeg har længe haft "kik" på den, men er lidt usikker på hvordan den er.
Og jeg har ligeledes selv prøvet flere, uden at finde den som efter min mening er perfekt.



Redigeret af Pokerface - 23-Juni-2006 kl. 07:00
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:


(Klip Klip)

Jeg har efterhånden prøvet diverse fjernbetjeninger og indtil videre holdt mig fra dem med touchscreen, da jeg hellere vil have hard-buttons. Jeg foretrækker dem med hard-buttons, da de er nemmere at betjene uden at man skal kigge på fjernbetjeningen for at se om det er den rigtige tast man rammer.

(Klip Klip)

Hej  

"mjohansen" Du el. andre herinde, skulle vel ikke ha' afprøvet denne:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/NAD_HTR-2_fjernbetjening_Graa.htm

Jeg har længe haft "kik" på den, men er lidt usikker på hvordan den er.
Og jeg har ligeledes selv prøvet flere, uden at finde den som efter min mening er perfekt.

Hej!

Jeg er ejer af denne NAD fjernbetjening og kan kun sige OK for den mht. programmering. MEN der er stor og bruger en masse strøm pga. belysningen af tasterne så regn med at skifte batterier hver 2.-3. måned. Nu ligger den bare og samler støv

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu