recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips SRM 7500 ude nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips SRM 7500 ude nu?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips SRM 7500 ude nu?
    Sendt: 05-August-2007 kl. 11:55

Har nogen set denne fjernbetjening ude på markedet nu? i Danmark eller Tyskland?

Link her SRM7500

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Har nogen set denne fjernbetjening ude på markedet nu? i Danmark eller Tyskland?

Link her SRM7500

 

Nu har jeg set diverse tyske forums hvor de taler om at have bestilt denne, dog ikke noget om at de har modtaget varen. Så alle disse nye fjernbetjeninger fra Philips er vist lidt af en aprilsnar for interesserede.

Det så ellers lovende ud.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 23:17
Hvad med denne her

http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=1457

der er ret fed
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Har nogen set denne fjernbetjening ude på markedet nu? i Danmark eller Tyskland?

Link her SRM7500

Så kan den leveres fra Tyskland, da jeg har min imorgen...

En lille pris af £130 var prisen.

Så håber jeg da den lever op til udseende og funktionalitet.

Har ikke fundet eksemplaret i Danmark, så jeg håber da ikke det var en høj pris jeg betalte :-)

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 16:52

Jeg har købt den i Danmark hos KOZ.dk til 1.195,-

Jeg har nu haft den i 2 døgn. Den er nem at sætte op, men lever slet IKKE op til mine forventninger. Som mediecenter fjernbetjening er den ok, dog er det irriterende at der ikke er, eller kan kodes et knap til at åbne og lukke DVD-skuffen på computeren !! Heller ikke til min NAD dvd afspiller.

Men det værste er, at det jeg havde glædet mig aller mest til overhovedet ikke virker, nemlig at styre musikken på computeren uden at skulle tænde skærmen. DET DUER BARE SLET IKKE. Hos mig lykkes det ind i mellem at spille et enkelt nummer, hvorefter der så bare står "connecting to pc" i displayet, sådan kan den stå i timevis. Når man kontrollere signalet og evt re-connecter, skriver den at forbindelsen er exellent, men lige lidt sker der.

Så indtil jeg har snakket med Philips vil jeg IKKE anbefale nogen at købe denne fjernbetjening.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 18:06

Jeg har haft min i nogle uger, og havde samme problem med afspilning af musik i MCE, dog fik jeg løst dette såkaldte "timeout" problem, med connecting to pc...

Installer Windows Media Player 11, der virker det fint, og ingen problemer der mere.

Yderligere hvis du ikke kan slukke/tænde din pc, så fjern alle andre usb enheder, og så lad remote nøglen sidde tilbage ved reboot, herefter verificer at du kan slukke/tænde og du kan så forbinde de andre enheder til usb igen.. der er simpelthen en prioritet på hvilken enhed som må sende en S3  wakeup til pc'n.

jeg har ikke behov for at skubbe cd ud.. jeg rejser mig alligevel og sætter  cd i når jeg er ved maskinen. så ikke noget problem her.

Og jeg kan kun anbefale den, da den har sparet mig for at tænde tv ved afspilning af musik, og har fjernet 4 andre remotes fra mit bord.

Jeg købte min i Tyskland og gav ca. 1100,-, så ikke meget gevinst her, dog kunne den ikke fås i Danmark på det tidspunkt.



Redigeret af pendec - 29-September-2007 kl. 18:08
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 20:56

Jeg har nu installeret Media Player 11, og der er da en  forbedring, men der er stadig connect problemer, frekvensen er dog mindre. Til gengæld står der konstant "please wait" i displayet med små 1/1000 sek.-bidder af det musik der kører, og det er umuligt at skifte album pga det timeglas der vises. Fra at man starter et nummer til det faktisk spiller går der mellem 2 og 3 minutter !!!, men så fortsætter albummet til gengæld ufortrødent.

Inden jeg lyder alt for bitter ;-)    -så hjælper det på alle "symptomer" når jeg står tæt på computeren, istedet for de 4-5 meter væk som jeg normalt hører musik fra.

Jeg har ingen problemer med slukke/tænde pc'en, til gengæld er der lidt problemer med at kopiere nogle af min NAD HTR L73's fjernbetjenings knapper, så jeg kan desværre ikke helt lægge den væk, samme problem har jeg til dels med min Sagem 60's fjernbetjening

 

 

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 21:03

det symptom omkring "please wait" så jeg da den scannede alle foldere på ny, da jeg installerede WMA11, det stopper når alle sange er registreret igen. Du kan "se" det inde i MCE, der vil nye albums poppe op hele tiden.. Så det skulle da gerne forsvinde efter nogen tid. Det gjorde det for mig.  og så har jeg normalt kun 3 mtr til pc, så det kan da også være distancen...
vedr. distance så har jeg ellers testet at det virker fint fra 12 mtr afstand, da jeg har en lang stue er det ikke svært at teste, det er dog i "fri luft"'s afstand, så 4-5meter skulle ikke være et problem, hvis altså du ikke mener bag en væg.

Jeg tror dine sidste symptomer er væk, når alle dine mp3'r er fundet. det tog nogen tid på min maskine.

 

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 21:14
Jeg ved ikke om jeg har gjort noget forkert ( det skal forresten siges at det er mce2005 jeg kører), med da jeg havde installeret WMA11 var der overhovedet ingen musik i MCE, der var i XP stifinder kommet nye biblioteker. Musikken var der dog stadig under "delt musik", denne musik har jeg så kopieret ind i det nye Musik-bibliotek samt i biblioteket med playlister og efter en genstart var al min musik tilbage i MCE, men har jeg "skidt i nælderne" ;-)

Redigeret af ajaj - 29-September-2007 kl. 21:33
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 21:34
Jeg har ikke brugt WindowsXP's egne biblioteker til musik, jeg har selv peget på folderne hvor det ligger, så MCE2005 søger de foldere jeg har valgt igennem igen, så jeg flyttede ikke filer nogen steder, dog genstartede jeg maskinen efter WMP11 var lagt ind.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 23:46

Tager det også 2-3 minutter for dig, at starte den første musikfil op ??

Hvordan peger du på foldere så mce kan finde dem, jeg synes ikke at jeg kan finde nogle steder med options for hvorfra mce henter musikfiler ??

Kan du også lægge ekstra overskrifter ind i, og redigere i mce menu'en. Det har altid været et stort ønske fra mig.

Lige kort til noget helt andet......

For rigtigt at få glæde af den nye SRM 7500 skal man have VistaMCE. Dette har jeg overvejet et stykke tid, med et planlagt køb af et nyt mediecenter fra MM-vision med Floppy-DTV. Eneste grund til, at jeg ikke har købt det endnu er MCE's manglende understøttelse af undertekster på DVB C. En opdatering har længe været lovet, men så sent som i denne uge fik jeg svar fra Microsoft om at der er opmærksomhed på problemet, men at der ikke er planlagt nogen dato for en opdatering. Så jeg venter med vista og et nyt mediecenter

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 01:55

- Nej, når MCE er klar, så kan jeg vælge musik.

- I MCE2005, kan du trykke på "more" knappen på din remote, og så vælge "add folder". her kan du så pege på de foldere som der skal søges i.

- Overskrifter hente MCE fra MP3 tags som ligger inde i dine mp3 filer. Så her anbefaler jeg du søger på nettet, og finder et program til at editer mp3 tags.

- jeg brugte selv technotrend til Satellit og dog uden undertekster.
du kan som "lappeløsning" bruge et tvkort med SVHS indgang, og så føre signalet ind i din MCE med denne metode.. Dog skal du have en transmitter, som kun følger med de originale MCE remotes, som kan sende IR signaler til din DVB-C modtager,så skifter MCE kanal for dig.
og billed går så igennem SVHS(eller andet stik) ind i MCE, og det vises så inden i MCE..du har support for alle kabelTV kanaler fra TDC via EPG, når du bruger denne metode.. dog bliver billedkvalitet jo ikke perfekt. Du kan dog optage billed, ligesom med alle andre tv kanaler.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu